7000 eurų – maksimali suma
Pasikeitus mero rezervo tvarkos aprašui, sudegus gyvenamajam būstui būtų skiriama ne didesnė negu 100 bazinių socialinių išmokų (BSI) (viena BSI – 70 Eur), arba, kitaip tariant, ne didesnė negu 7 tūkst. eurų, suma.
Įvykus gaisrui gyvenamajame name, bute ar įvykus stichinei nelaimei ir nukentėjus gyvenamajam namui, butui – ne didesnė kaip 50 BSI (3,5 tūkst. eurų) suma.
Sudegus sodo namui – ne didesnė kaip 40 BSI (2,8 tūkst. eurų) suma.
Įvykus gaisrui ar stichinei nelaimei ir nukentėjus sodo namui – ne didesnė kaip 30 BSI (2,1 tūkst. eurų) suma.
Sudegus ūkiniam pastatui – ne didesnė kaip 25 BSI (1,75 tūkst. eurų) suma.
Įvykus gaisrui ar stichinei nelaimei ir nukentėjus ūkiniam pastatui – ne didesnė kaip 10 BSI (700 eurų) suma.
Taip pat lėšų iš mero rezervo gali būti skiriama ir gyventojams, kurių namų ūkis patyrė stichinių padarinių, tokių kaip antai: smarkios audros, ciklonai, nuošliaužos ar potvyniai, žaibai.
Tačiau nelaimės ištiktieji, prašantys savivaldybės paramos, turės pateikti daugiau dokumentų, ne tik pažymą iš atitinkamų tarnybų. Reikalingas prašymas seniūnijai, taip pat seniūnijos, kurioje įvyko nelaimė, išduotas buities sąlygų patikrinimo aktas, įvykio vietos nuotraukos ir kiti dokumentai. Už visos informacijos surinkimą atsakingi seniūnai, o už teisingos informacijos pateikimą atsako pats asmuo. Prašymas teikti paramą ištikus nelaimei išnagrinėjamas per 20 darbo dienų.
Yra sąlygų
Tiesa, kaip patikino rajono savivaldybės Finansų skyriaus vedėja Reda Dūdienė, praėjusiais metais nė vienas nelaimės ištiktasis nesikreipė, nes galioja nuostata, jog piniginė pagalba iš mero rezervo negali būti skiriama, jei gyventojų turtas yra apdraustas. „Jeigu nukentėjęs asmuo gauna kurią nors kitą paramą iš savivaldybės biudžeto, jis taip pat nebegali pretenduoti į šią paramą. Jis gali pretenduoti tik į vieną paramą“, – galiojančią tvarką detalizavo R. Dūdienė.