Totalus dominavimas
Nuo pat pirmųjų greičio ruožų N. Griazinas ir K. Aleksandrovas su „Hyundai NG i20 R5“ automobiliu įrodė, kad atvažiavo čia laimėti. Rusai laimėjo net devynis greičio ruožus iš šešiolikos, o likusiuose neiškrito iš top trejetuko.
Antrieji šiais metais liko Vaidotas Žala ir Andris Malniekas su „Škoda Fabia R5“. Visą laiką lipę ant kulnų ralio nugalėtojams, deja, paskutiniuose ruožuose padarė klaidų ir taip palaidojo viltis laimėti ralį. Nuo nugalėtojų bendroje įskaitoje jie atsiliko daugiau nei 35 sekundes.
Trečioji vieta šiais metais atiteko taip pat stabiliai važiavusiems suomiams Teemu Asunmaa ir Topi Luhtinenui su „Škoda Fabia Rally2 Evo“ automobiliu. Irgi beveik visą ralį išsilaikę top trejetuke, jie nuo nugalėtojų atsiliko 40 sekundžių.
„2WD“ klasėje nugalėtojais tapo latviai Martinis Seskas ir Renaras Francis su „Ford Fiesta Rally4“, o „GAZ“ klasėje – estai Kaido Vilu ir Arvo Liimannas su „Gaz 51“.
Ralis, pareikalavęs aukų
Šiais metais ralį pradėjo 71 ekipažas, o finišo liniją kirto tik 34 automobiliai. Net 36 automobiliai dėl techninių kliūčių ar avarijų nebaigė ralio. Jau pirmąją dieną iškrito 14 ekipažų, nors dalis, susitvarkę techniką, šeštadienį startavo pagal „Rally 2“ taisykles, t. y. nekovojo dėl prizinių vietų.
Ralis taip pat pasižymėjo įspūdingomis avarijomis. Bene viena baisiausių nutiko rokiškėnų ekipažui – Mariui Žiukeliui su Steponu Kriaučiūnu. Jiems išlėkus iš trasos, per priekinį stiklą į saloną įskrido tvoros kuolas, kuris šiek tiek kliudė Marių.
Rokiškėnų ekipažų nuotaikos – dvejopos
Šiais metais ralyje startavo 3 rokiškėnų ekipažai. Tai M. Žiukelis su S. Kriaučiūnu, kauniečio Giedriaus Firanto ir rokiškėno Mato Valiulio jungtinis ekipažas bei rokiškėno ūkininko Petro Šiaučiūno ir zarasiškio Grigorijaus Tarasovo komanda, pastarieji ir buvo vieninteliai pabaigę ralį oficialioje lentelėje.
Marius Žiukelis: atsipirkau tik mėlyne
Nors buvome uždėję naujas padangas, jau pirmąją dieną padarėm didelę klaidą. Neapskaičiavau greičio šlapioje trasoje ir nuslydome į griovį, išversdami tvorą, kuri skyrė trasą ir laukus. Tik stebuklo dėka per priekinį stiklą įlėkęs medinis kuolas nesmarkiai kliudė mano koją. Atsipirkau tik mėlyne. Už trasos ribų pašalinome sudaužytą priekinį stiklą ir pajudėjome į serviso zoną. Susiskambinome su mechanikais ir jau po valandos turėjau naują stiklą. Taip pat pašalinome ir kelis kosmetinius trūkumus.
Antrąją dieną startavome pagal „Rally 2“ taisykles ir šiek tiek atsargiau – išliko šioks toks savisaugos instinktas. Na, o antroje dienos pusėje įsivažiavome ir lėkėme už savęs palikdami vien dulkes. Automobilis atlaikė puikiai, neturėjome jokių gedimų. Pasitikrinę važiuotų etapų rezultatus, supratome: jei ne ta prakeikta avarija, savo klasėje būtume užėmę pirmąją arba antrąją vietas.
Matas Valiulis: apie ateities planus sunku kalbėti
Ralis sekėsi dvejopai. Iki devinto ruožo viskas ėjosi pagal planą: buvome pirmi „2WD“ klasėje ir pakliuvome į Top 10 bendroje įskaitoje. Deja, devintajame greičio ruože truputį per greitai atvažiavome į lėtų posūkių virtinę, kliudėme melioracijos griovį ir sulaužėme galinę automobilio važiuoklę. Tuo mums ralis ir pasibaigė. Labai liūdna, nes pradžioje sekėsi tikrai neblogai ir, iš esmės, tvirtai kontroliavome situaciją.
Technika pažeista gan rimtai. Bus reikalinga visa nauja dešinės pusės galinė važiuoklė, nes jei kas ir nelūžo – gavo didelį smūgį, ir tos dalys jau nebėra patikimos.
Apie ateities planus sunku kalbėti. Kol kas tikslas – susitvarkyti automobilį, ir tada jau matysime, nes reikalų turime tikrai nemažai, o po tokių nesėkmių tiesiog sunku morališkai atsitiesti. Lietuvos čempionatą sudaro 4 etapai, o mes dviejų pirmųjų nebaigėme, tad situacija tikrai sudėtinga, ir dar nežinome, ar važiuosime likusiuose etapuose. Neatmetame galimybės startuoti užsienyje, bet viskas spręsis šiek tiek vėliau, žiūrėsime, kokia situacija su koronavirusu.
Petras Šiaučiūnas: rezultatu esame patenkinti
Tai mano sugrįžimas po penkerių metų pertraukos. Norėjau pažiūrėti, ar po tokios pertraukos vis dar nepraradau gebėjimų ralio trasoje. Šiais metais važiavome ne su savo technika, ją buvome išsinuomoję. Automobilį aptarnavo tikri savo srities profesionalai, tad nekilo net menkiausių techninių nesklandumų.
Pirmoje ralio dalyje reikėjo laiko priprasti prie technikos, taip pat padariau dar keletą techninių klaidų, neišnaudojau viso automobilio galingumo. Puikiausiai jaučiausi paskutiniame greičio ruože, kadangi jau buvome pagavę ritmą ir puikiai finišavome.
Rezultatu esame patenkinti. Viską įvykdėme visu šimtu procentų. Toliau spręsime dėl nuosavos technikos pirkimo ir kitų startų ralio etapuose.
GALERIJA: Ralio garsai Nepriklausomybės aikštėje
GALERIJA: 3, 2,1… startas! Prasidėjo „Samsonas Rally Rokiškis 2020“
GALERIJA: Pirmosios „Samsonas Rally Rokiškis 2020“ dienos kulminacija
GALERIJA: N.Gryazinas ir K.Aleksandrovas „Samsonas Rally Rokiškis 2020“ nugalėtojai!