Išbandymai ir nusivylimai
Jau pirmoji diena Zarasų rajone sportininkus pasitiko lietumi. Ypač greiti pirmieji ruožai tapo tikru išbandymu. Čia įvyko ir pirmasis, turbūt rimčiausias, incidentas: 44 numeriu pažymėta „Honda Civic“ virto ir baigė lenktynes. Nors pirmąją dieną būta dar kelių virtimų, jie nebuvo tokie dideli ir dalyviai pasiekė finišą. Tiesa, bene didžiausias nusivylimas ralio dalyviams – Vaidoto Žalos ir Andrio Malnieko ekipažo pasitraukimas iš kovos dėl nugalėtojų titulo. Ekipažas viename iš ruožų kliudė šieno kūgį ir pramušė automobilio radiatorių, taip praprasdami galimybę kovoti aukščiausiosios pozicijos. Tiesa, ekipažas nusprendė antrąją dieną startuoti pagal „Rally2“ taisykles ir pratęsti kovą dėl žiūrovų.

Antrąją dieną dalyvių laukė dar 10 greičio ruožų. Nors aiškią persvarą turėjo Martyno Samsono ir Ervino Snitkaus ekipažas, visgi antrąją dieną savo greitį atskleidė Valerijus Gorbanas ir Sergejus Larensas su „Mini Cooper“ automobiliu. Jiems tai buvo jau 200-asis ralis. Šis ekipažas laimėjo net 6 antrosios dienos greičio ruožus ir intrigą paliko paskutiniajam. Po priešpaskutinio, 15-ojo, greičio ruožo pirmojoje vietoje vis dar buvo M. Samsono ir E. Snitkaus ekipažas, tačiau nuo antrąją poziciją užėmusių V. Gorbano ir S. Larenso juos teskyrė trapios 0,7 sek. Visgi lietuviams atsilaikyti prieš greitai lekiantį „Mini Cooper“ nepavyko, po paskutinio greičio ruožo V. Gorbanas ir S. Larensas ne tik atsikovojo 0,7 sek., bet ir pasiekė dar 3,6 sek. persvarą, taip tapdami absoliučiais „Samsonas Rally Rokiškis 2021“ nugalėtojais.

Kraštiečių sąskaitoje – dvi pirmosios vietos
Mariaus Žiukelio ir Stepono Kriaučiūno sąskaitoje – pirmoji vieta LARC9 klasėje ir 23-ioji vieta bendroje įskaitoje.
„Na, turime pirmąją vietą savo įskaitoje. Tai turbūt reiškia, kad esame patenkinti savo pasirodymu. Negaliu sakyti, kad kažko trūko ar kažką padarėme ne taip. Abu džiaugiamės savo pasiekimu. Iki idealaus ralio trūko tik pirmosios saulėtos dienos, važiuoti pirmajame greičio ruože per stiprų lietų buvo išties sunku: slidu, rasojo langai, o trasa reikalavo didelio susikaupimo“, – pasakojo M. Žiukelis.
Anot pašnekovo, nedaug trūko iki nelaimės. „Likus vos dviem greičio ruožams, netikėtai pastebėjau, kad atsisuko vienas iš amortizatoriaus varžtų. Jei atsitiktinai nebūčiau to pastebėjęs, kažin ar būtume pabaigę šį ralį. Džiaugiuosi, kad tau jau praeityje. Jau galvojame apie artėjantį Elektrėnų ralį ir tikimės, kad ten seksis taip pat gerai“, – pasakojo M. Žiukelis.

Dar viena pirmoji vieta – rokiškėno Pauliaus Baltrukėno ir uteniškio Manto Kutkos sąskaitoje. Jie tapo LARSČ (ralio sprinto) klasės absoliučiais nugalėtojais.
„Kaip tarėm, taip ir padarėm! Ralis buvo nuostabus. Visi etapai klostėsi puikiai, be didesnių nesklandumų, o technika atlaikė nuostabiai. Nuo pat ralio pradžios po truputį didinome tempą ir galų gale, ties paskutiniu greičio ruožu, pavyko iškovoti pergalę“,– džiaugėsi P. Baltrukėnas.
Sunkiausias ekipažui buvo 14-asis greičio ruožas. „Jis buvo techniškiausias, pareikalavęs didelio susikaupimo, koncentracijos. Galbūt įtakos turėjo ir tai, kad prieš startuojant šiame greičio ruože atotrūkis nuo pirmosios vietos tesiekė 3,40 sek., tad supratome – reikės spustelėti, nes daug galimybių aplenkti konkurentus nebeturėsime. Apskritai kalbant renginys nenuvylė. Begalė žiūrovų trasose, puiki atmosfera visų varžybų metu ir viską vainikuojanti apdovanojimų ceremonija prie dvaro buvo išties nepakartojama“, – sakė pašnekovas.
Ekipažo ateities planai paprasti – pabaigti visą likusį ralio sprinto čempionatą.

Žaizdų yra, tad bus ką veikti
Jaunųjų kraštiečių Povilo Čaikausko Tomo Palavinsko ekipažas taip pat džiaugiasi pasirodymu ralyje.
„Vertiname neblogai. Iki trečiosios vietos SG-2 klasėje, kurioje varžėsi 16 dalyvių, pritrūko tik 2,5 sek., po rytinių greičio ruožų apie tokį rezultatą net negalėjome pagalvoti.

Problemų, deja, turėjome nemažai: pirmąją dieną miesto greičio ruože amortizatoriai „išėjo pasivaikščioti“ ir sulindo į automobilio saloną. Antrąją dieną, ryte, jaučiausi nepailsėjęs, tad pirmajame greičio ruože praradome daug laiko ir teko ne kartą važiuoti kelkraščiais. Maža to, antrajame greičio ruože pasivijome avariniu režimu važiavusį ekipažą ir apie 40 sek. vilkomės jam iš paskos. Tiesa, po truputi pradėjome važiuoti atsargiau, stabiliau ir ėmėme vytis konkurentus. Prieš paskutinį greičio ruožą nuo 3-iosios vietos mus skyrė 0,8 sek., gaila, bet provėžos buvo per gilios, „užsikasėm“ vietoje, keletą sekundžių nepavyko įjungti bėgio ir paleidom trečiąją poziciją. Dėl to neišgyvename, juk svarbiausia treniruotis, mokytis ir tobulėti – džiaugiamės finišu.
Renginys buvo tikrai geras, organizatoriai ir žiūrovai draugiški ir malonūs, greičio ruožai techniški ir, svarbiausia, palaikymas namuose didžiausias. Tikimės, ralis išliks Rokiškyje. O mes keliaujame ruoštis Elektrėnų raliui, kuris vyks rugsėjo 10–11 d. Žaizdų yra, tad iki kito starto bus ką nuveikti“, – pasakojo P. Čaikauskas ir dėkojo visiems už palaikymą.
Kuo prastesnės oro sąlygos – tuo geriau
Ūkininko Petro Šiaučiūno ir zarasiškio Grigorijaus Tarasovo ekipažas taip pat džiaugiasi pasirodymu ralyje.

„Rezultatas pakankamai aukštas, savo klasėje likome penkti, tiesa, prieš mus finišavę du ekipažai nedalyvauja Lietuvos ralio čempionate, tad, galima sakyti, likome treti. Galime būti greiti. Džiaugiamės, kad tai pavyko įrodyti. Visą ralį važiavome be problemų. Sudėtingiausios vietos – gilios provėžos miškuose, kur tikrai nedrįsau spustelėti akseleratoriaus pedalo, nesinorėjo laužyti nuomotos technikos, už kurią būtų tekę susimokėti. Supratome, kad kuo blogesnės oro sąlygos – tuo mums geriau sekasi. Tai parodė pirmosios dienos rezultatai“, – pasakojo P. Šiaučiūnas.
Planuose – Elektrėnų ralis. Tiesa, čia, anot P. Šiaučiūno, situacija bus kiek komplikuota, nes pasitraukė pora rėmėjų, tad ekipažas intensyviai ieško naujų ir tikisi startuoti.
Galvoje sukasi daug minčių
Itin nesėkmingai šis ralis susiklostė kraštiečio Mato Valiulio ir kauniečio Giedriaus Firanto ekipažui. Jau pirmąją dieną jie susidūrė su automobilio problemomis, dėl kurių nusprendė antrąją dieną net nestartuoti.

„Esu labai nusivylęs pasirodymu ir labai atsiprašau mūsų partnerių, gerbėjų ir visų ralio žiūrovų. Gedimas vaikiškas, labai gaila, kad taip nutiko. Kol kas nusprendėme daryti pertrauką, galvoje sukasi daug minčių, viską turime susidėlioti į vietas. Šį sezoną turbūt nebevažiuosime“, – pasakoja M. Valiulis.
Pasiekė tai, ko tikėjosi
LARSČ (ralio sprinto) varžybose startavo ir kraštietis šturmanas Linas Brekys bei uteniškis Adomas Kepalas. „Ruožai greiti, pakankamai klastingi, tikėjomės pabaigti visus ir finišuoti. Tai ir pavyko. Finišą pasiekėme be didesnių problemų. Smagus ralis. Ateities planai labai paprasti – rinkti kilometrus, tobulėti ir siekti dar geresnių rezultatų“, – pasakojo L. Brekys.
