Atvažiuojate į servisą pavasarį ir sąskaitoje už darbus matote eilutę „filtro keitimas“. Vasarą užsukę į servisą vėl susiduriate su filtru. Rudenį – vėl filtro keitimas. Kas nutiko tam automobiliui, kad taip dažnai reikia keisti filtrus? O pagal darbų kainas nepasakytum, kad tas filtras buvo pats pigiausias ir toks nekokybiškas… Juokus padėkime į šalį ir prisiminkime, ką žinome apie automobilio filtrus. Kiek filtrų automobilis turi iš tikrųjų? Kam jie reikalingi? Kada juos reikėtų keisti?

Visų pirma, reikėtų atminti, kad automobilis turi keletą filtrų, tačiau svarbiausi jų yra keturi:

  1. Kuro filtras;
  2. Oro filtras;
  3. Salono oro filtras
  4. Alyvos (tepalo) filtras.

Ne tokie gerai žinomi filtrai yra vairo stiprintuvo filtrai.

Kuro filtrai

Kuro filtras yra specialus filtras, valantis į variklį patenkantį kurą. Šis filtras ypač svarbus dyzeliniams automobiliams, o taip pat ir tiems, kas naudoja dyzeliną ne iš ES šalių. Paprastai dyzelinas gali turėti nuosėdų, kurios kenkia varikliui.

Kuro filtras yra keičiamas kas pora metų arba nuvažiavus 30 000-50 000 km. Kuro filtro keitimą geriau patikėti profesionalams, nes priėjimas ir pats pakeitimas reikalauja specifinių žinių. Rekomenduojama keisti RUDENĮ, paruošiant automobilį žiemai.

Oro filtrai

Oro filtras yra skirtas išvalyti į variklį patenkantį orą. Prisiminkite variklio darbo principą – oras sumaišomas su kuru ir toks mišinys įpurškiamas į cilindrus, kur sprogsta ir sukuria sukamąjį momentą. Jei kartu su kuru į variklį pateks nešvarumai ir dulkės, variklis gali prarasti savo efektyvumą. Liaudiškai kalbant tada mašina „netraukia“. Kaltas būna arba oro, arba kuro filtras. Oro filtrus rekomenduojama keisti kiekvienais metais PAVASARĮ.

Salono oro filtrai

Salono oro filtrai yra dažniausiai du – vairuotojo pusėje ir keleivio pusėje. Tai paprasti filtrai, kurie valo į saloną patenkantį orą nuo dulkių ir blogų kvapų. Šie filtrai yra nedideli ir keičiami autoservise.

Kadangi tenka važinėti įvairias keliais, kartais ir vieškeliu, salono oro filtrą rekomenduojama pasikeisti kartą per metus. Tai galima padaryti PAVASARĮ.

Alyvos filtrai

Alyvos arba tepalo filtrai yra vienas iš esminių filtrų automobilyje. Šio filtro paskirtis – išvalyti alyvą nuo įvairių priemaišų, kurios atsiranda trinantis metalinėms detalėms. Šis filtras yra atsakingas už variklio efektyvumą ir ilgaamžiškumą.

Alyvos filtrą rekomenduojama keisti kartu su pačia alyva kiekvienais metais arba nuvažiavus 15 000 kilometrų. Tai turėtų padaryti kvalifikuoti specialistai, išmanantys filtrų ir pačios alyvos keitimo subtilybes. Keisti filtrą rekomenduojama RUDENĮ, paruošiant automobilį žiemai. Nuo alyvos skystumo ir švarumo priklauso variklio užsivedimas, kas žiemą yra ypač svarbu.

Kodėl vienus filtrus rekomenduojame keisti pavasarį, o kitus rudenį? Autoserviso darbuotojai jums tikriausiai rekomenduotų visus filtrus pakeisti rudenį, keičiant žiemines padangas. Juk būtent tada automobilis paruošiamas mūsų rūsčiai ir atšiauriai žiemai. Priežastis gana paprasta – kainos. Jei keistumėte patys, nebūtų visiškai svarbu, kada tai daryti. Įsigyjate dalių internetu ir garaže pasikeičiate. Bet kai keitimą atlieka profesionalūs mechanikai, jie priskaičiuoja ne tik filtrų kainą, bet ir darbus, kurie dažniausiai kainuoja daugiau, nei patys filtrai. Autodalys kainuoja nedaug. Filtrų rinkinys kainuoja 30-50 eurų, tačiau jų pakeitimas jūsų kišenes tikrai patuštins gana ženkliai. Dėl to ir rekomenduojame vienus filtrus keisti pavasarį, o kitus – rudenį, kartu su kasmetine automobilio apžiūra arba padangų keitimu. Taip sumos už paslaugas bus kur kas mažesnės.

Ieškote nebrangių automobilio dalių? Tikriausiai nereikia priminti, kad autodalys internetu kainuoja pigiau, ypač akcijų metu.

Užs. 1171

Subscribe
Informuoti apie
guest
1 Komentuoti
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
nu nu
nu nu
2021 1 spalio 0:07

EOLTAS trūksta klientu ? 😀

Rekomenduojami video: