Profesijos rotuojamos

„Šiais metais turime daug vienuoliktokų. Formuojame dvi klases“, – džiaugiasi direktorės pavaduotoja ugdymui Aida Stainienė.
Mokymo centras pasiūlė ir naują – interjero apipavidalintojo profesiją – į ją galėjo pretenduoti mokiniai, baigę dešimt klasių.
„Neturime nė vienos specialybės, kuri būtų įkurta tam, kad pritrauktume kuo daugiau mokinių. Žiūrime į šalies situaciją, kokių profesijų atstovų labiausiai trūksta“, – sako A. Stainienė.
RPMC atstovė pasakoja, kad kiekvienais metais profesijos keičiamos, rotuojamos – viskas priklauso nuo darbo rinkos paklausos. Pernai įsteigta ikimokyklinio ugdymo pedagogo padėjėjo specialybė šiais metais sulaukė didelio dėmesio. Šios specialybės paklausą išsakė darželiai. Taip pat centras pradeda ruoštis naujai, pedagogo padėjėjo, licencijai.
Tiesa, ilgainiui kai kurios specialybės praranda paklausą. Pavyzdžiui, šaltkalvių centras neberengia. Anot pašnekovės, ši profesija nėra tokia patraukli, o didesnę paklausą turi suvirintojo specialybė.
A. Stainienė teigia, kad profesiniame centre atsiveria tiesioginis kelias į karjerą. „Mokiniai įgyja darbo rinkoje paklausią profesiją – tai yra garantas, kad susikursi savo karjeros kelią ir turėsi nuolatines pajamas“, – RPMC patrauklumo priežastis įvardija ji. Kandidatus pritraukia realios įsidarbinimo po mokslų galimybės, „Erasmus+“ projektai, modernios ir atnaujintos erdvės.

Praktika ir projektai
Apdailininko profesiją pasirinkęs Kristupas Žemaitis atvirauja, kad, prieš pradedant mokytis profesinėje mokykloje, jį gąsdino aplinkinių išankstinės nuostatos, bet pradėjęs mokytis suprato, kad čia yra vieta, kur galima tobulėti. Jo pasirinkimui didelę įtaką darė šios profesijos paklausa. „Tai labai gerai apmokamas darbas ir čia mus gerai paruošia“, – teigia mokinys.

„Aš manau, kad tai labai geras pasirinkimas“, – įsitikinęs RPMC mokinys Karolis Zizas. Jis sako ne kartą lyginęs savo ir draugų, pasirinkusių didmiesčių mokyklas, patirtį. „Čia įgyji daugiau praktikos nei kitur. Čia mokytojai įtraukia mokinius. Mes diskutuojame ir kartu ieškome, kaip spręsti sunkumus“, – sako Karolis.
Jam naudingiausia patirtis buvo „Erasmus+“ projektas Portugalijoje. Ten vaikinas turėjo galimybę pagerinti savo darbo įgūdžius ir susipažinti su kita kultūra. Jo ateities planai aiškūs – darbas pagal specialybę.
Profesinės mokyklos kasmet pritraukia vis daugiau moksleivių, kurie yra suinteresuoti įgyti kuo daugiau praktinių kompetencijų. Prisitaikymas prie darbo rinkos poreikių, dalyvavimas tarptautiniuose projektuose populiarina profesinį mokslą.
Monika KAIRYTĖ











































