Visą dieną

 Rokiškyje R. Popovienė su savo komanda praleido visą dieną, vasario 27-ąją. Susitiko su rajono vadovais savivaldybėje, lankėsi Rokiškio specialiojoje mokykloje-daugiafunkciame centre, kur bendravo ir su mokytojais, ir su vaikais. Visa komanda, lydima rajono vadovų, po pietų kavinėje „Pupelė“ apžiūrėjo įkurtuvių laukiančią Rokiškio sporto areną. Įspūdžius apie švietimą Rokiškyje ministrės komanda toliau rinko mokykloje-darželyje „Ąžuoliukas“, o pabaigai „Romuvos“ gimnazijoje vyko susitikimas su rajono švietimo įstaigų vadovais. Ten buvo gvildentos visos temos, šiandien aktualios darželiams, mokykloms – nuo vadovėlių trūkumo, pedagogų pritraukimo rūpesčių iki švietimo tinklo pertvarkos ir vaikų pavėžėjimo.

Kai pinigai bus sąskaitoje…

Anot Seimo nario T. Barausko, ministrė nemano, jog Rokiškio pagrindinė mokykla turi būti regioninė, nes „regioniniu principu tokios mokyklos neveiks“. Tai turėtų reikšti, jog reikalavimas, kad joje būtų vaikų iš kitų rajonų, neturėtų būti taikomas. „O jei netaikomas, tada logiškai ir finansavimo taisyklės turėtų būti atstatytos. Taigi, visai realu prarastus 160 tūkstančius atgauti. Mažai tikėtina, jog tai bus padaryta šiemet, bet kitais metais – realu. Bet aš, kaip visada, atsargus. Palaukim, kai bus pinigai sąskaitoje. Procesas juda teigiama linkme“, – sakė Seimo narys.

Antras Rokiškiui svarbus klausimas, aktualus visoms savivaldybėms, ar gimnazines klases bus galima formuoti bent jau su dvylika mokinių? Ministerija tikina, kad bus būtent taip. Tiesa, anot T. Barausko, dar „neišvesta formulė“, kiek prie tokių klasių išlaikymo prisidės savivaldybės.

Ministrės įspūdžiai

„Visada akcentuoju, kad ministerijos vadovybė turi ir netgi privalo lankytis regionuose. Tai pagal galimybes stengsiuosi daryti reguliariai. Gilinomės į Rokiškio švietimo reikalų problematiką ir, žinoma, pasiekimus.

Savivaldybės administracija teigiamai reaguoja į mūsų planą leisti III–IV gimnazijos klases formuoti nuo 12 mokinių. Dar sykį iš pirmų lūpų išgirdome argumentus, kuriuos akcentuojame ir patys – pavyzdžiui, Rokiškyje, kaip ir kituose regionuose, kai kurie mokiniai geltonaisiais autobusais į ugdymo įstaigas ir iš jų kasdien turi važinėti po valandą, nes arčiau mokyklos tiesiog nėra.

Taip pat išgirdome, kad mokytojai skaudžiai reaguoja į dažnai iš Vilniuje dirbančių politikų skambančius teiginius, esą regionų mokyklas reikia uždaryti, nes jose – prasta ugdymo kokybė. Kaip jau daug kartų kartojau, tai nėra tiesa. Puikų to pavyzdį šiandien su komanda išvydome savomis akimis – tokių ugdymo sąlygų, erdvės eksperimentams ir saviraiškai, kokias vaikams teikia Rokiškio mokykla-darželis „Ąžuoliukas“, galėtų pavydėti ir Vilnius, ir bet kuris kitas Lietuvos miestas. Kokybiško turinio ir moderniausias technologijas pritaikančių ugdymo įstaigų yra tiek didmiesčiuose, tiek regionuose. Ir, atvirkščiai, ir vienur, ir kitur yra mokyklų, kurių ugdymo pasiekimai neblizga.

Siekiame, kad pačios savivaldybės turėtų galią spręsti, kurios mokyklos yra reikalingos, o kurių išlaikyti nebėra prasmės. Mūsų Vyriausybės tikslas – išlaikyti kokybišką ugdymą teikiančias regionų mokyklas, nutarimo projektas – jau pakeliui į Vyriausybę.

Taip pat lankėmės Rokiškio specialiojoje mokykloje-daugiafunkciame centre. Džiugu matyti nuoširdžias vaikų šypsenas ir atsidavusius pedagogus. Tačiau įstaiga susiduria su finansavimo problema – dėl ankstesnės Vyriausybės sprendimo centras nebegauna dalies ūkio reikmėms reikalingų lėšų. Ministerijoje subūrėme darbo grupę, siūlysime savo sprendimo variantus.

 

Susitikome ir su Rokiškio rajono savivaldybės švietimo įstaigų vadovais – sulaukėme aktualių klausimų ir išsakėme savo požiūrį apie mokyklų tinklo pertvarką, vadovėlių trūkumo bei mobiliųjų telefonų naudojimo mokyklose problemą, pedagogų pritraukimo ir abiturientų istorijos egzamino iššūkius“, – taip apie vizitą pasisakė R. Popovienė.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: