Viešasis transportas regionuose – kritiškai svarbus

„Lapkričio 18 dieną Seime vykęs įtemptas Kelių transporto kodekso pakeitimų projekto svarstymas baigėsi pozityvia nata regionams: po ilgų diskusijų ir išsakytų argumentų projektas buvo atidėtas tobulinti, siekiant geriau suderinti jį su regioninių rajonų poreikiais. Regionų atstovai, tarp jų ir aš, svarstymo metu nuosekliai gynėm poziciją, kad viešasis transportas regionuose yra kritiškai svarbus, užtikrinantis žmonių mobilumą, galimybę pasiekti darbą, mokslą, sveikatos priežiūros paslaugas bei kultūrinį gyvenimą“, – „Gimtajam…“ teigė Seimo narys Tadas Barauskas.
Anot jo, akcentuota tai, kad gyventojai privalo turėti lygiavertes sąlygas judėti, o viešasis transportas yra socialinės atskirties mažinimo, ekonominės plėtros ir aplinkosaugos garantas.
„Svarstytas Kelių transporto kodekso projektas turėjo nuostatų, kurios, mano vertinimu, kėlė realią grėsmę susisiekimo tinklo kokybei ir prieinamumui atokiau gyvenantiems žmonėms. Sprendimas grąžinti projektą tobulinti rodo atsakingą požiūrį ir norą rasti kompromisą. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad galutinis teisės akto variantas stiprintų, o ne silpnintų viešojo transporto paslaugų prieinamumą visoje Lietuvoje, garantuodamas lygias galimybes visiems piliečiams. Be to, svarbu, kad šis įstatymo projektas leistų lygiomis galimybėmis dirbti ir mažesniems pervežimo paslaugų teikėjams“, – teigia seimūnas.
„50 proc. taisyklė“
Kokios tos grėsmę keliančios nuostatos? „Buvo bandoma panaikinti 50 proc. taisyklę. „50 proc. taisyklė“ Kelių transporto kodekse reiškia, kad naujai siūlomas tarpmiestinis maršrutas negali daugiau kaip 50 proc. savo ilgio sutapti (persidengti) su jau esamu, kito vežėjo aptarnaujamu maršrutu.
Tikslas – konkurencijos apsauga: ši taisyklė yra skirta apsaugoti sąžiningą konkurenciją. Ji neleidžia didiesiems vežėjams tiesiog „nukopijuoti“ esamus mažesnių įmonių maršrutus ir, pasinaudojant savo didesniais resursais (pvz., naujesniais autobusais, didesne reklama), išstumti juos iš rinkos.
Balansas rinkoje labai svarbus. Taip užtikrinama, kad kiekvienas vežėjas turėtų savo veiklos teritoriją ar unikalią paslaugą, o ne kovotų dėl tų pačių keleivių lygiai tais pačiais keliais, kas leistų didesniems žaidėjams spausti ir galiausiai eliminuoti mažesnius konkurentus“, – paaiškino T. Barauskas.








































