– Miestų gimnazijos pastaraisiais metais dažnai skundžiasi – trūksta mokytojų, miestelių gimnazijos pakimba „ant plauko“ dėl nelogiškų Vyriausybės sprendimų, kurie priiminėjami kaimuose trūkstant mokinių. Kaip šiuose kontekstuose sekasi Kamajų gimnazijai? Ir su mokiniais, ir su mokytojais. Neseniai ieškojot geografijos mokytojo. Ar radot. Kokiais būdais pritraukiate naujų, jaunų pedagogų? Kokių specialybių mokytojų ar kitų specialistų gimnazijai trūksta?
– Dėl geografijos mokytojo tai dar kalbamės su keliais specialistais, nė vienas iš jų dar nepateikė nei neigiamo, nei teigiamo atsakymo. Gimnazija yra užsiregistravusi programoje „Renkuosi mokyti“, taip pat bendraujame su aukštosiomis mokyklomis, kurios rengia geografijos mokytojus. Rugsėjo 1 dienai geografijos mokytoją tikrai turėsime.
Kitų specialistų, mokytojų gimnazijai netrūksta. Džiaugiuosi jaunais mokytojais, kurie papildė mūsų gimnazijos mokytojų kolektyvą pastaraisiais metais, tai lietuvių kalbos, ekonomikos, istorijos, tikybos ir etikos mokytojai. Trys mokytojos mokosi ir įgis matematikos bei specialiojo pedagogo kvalifikacijas. Jokių ypatingų jaunų specialistų pritraukimo būdų neturime. Susitinkame, kalbamės, aptariame darbo krūvį ir kitas darbo sąlygas. Manau, svarbiausia tai, kad kai jaunas specialistas pradeda dirbti, padėti jam, patarti, pasitikėti, sudaryti sąlygas.
– Geriausio Lietuvos matematiko Arvydo Uldinsko į pensiją, panašu, neišleisite?
– Mūsų puikus matematikos mokytojas Arvydas Uldinskas ir toliau mokys vaikus matematikos.
– Ar naudojatės savivaldybės parama pritraukiant trūkstamų specialistų? Jei taip, tai pasakykite konkrečiai, kokia pasinaudojote?
– Savivaldybės jaunųjų specialistų pritraukimo parama dar nesinaudojome, mokytojai apie ją žino, dar svarsto, ar norėtų pasinaudoti.
– Jei reikėtų pasakyti tris kaimo mokyklų problemas, skaudulius, kokius įvardytumėte?
– Negaliu kalbėti už visas kaimo mokyklas, tačiau mūsų gimnazijoje nesprendžiamų ar neišsprendžiamų problemų nėra. Tai kasdieniai reikalai, kurie tiesiog mokyklos gyvenimo dalis. Kiekvieną dieną visi specialistai, administracija, mokytojai, klasių vadovai, bendraudami su mokiniais, mokinių tėvais, sprendžia įvairius iškilusius klausimus ir visada bendradarbiaudami randame sprendimą. Mes visi kiekvieną dieną tiesiog nuoširdžiai dirbame savo darbą. Mano nuomone, mokyklose, kuriose mokosi du ar trys šimtai mokinių, privalumas yra tai, kad visi mokytojai, visi mokyklos darbuotojai pažįsta visus mokinius, vadina juos vardais, per pertraukas bendrauja, o tai sukuria jaukią, palankią ne tik bendravimui, bet ir mokymuisi atmosferą.
Daugiau „Gimtajame…“