Šiandien pristatytas naujasis Rokiškio rajono prekės ženklas ir šūkis. Ženklą sukūrusi kūrybinė agentūra „EZCO“ pristatė į Rokiškio žmones orientuotą kūrybinį sprendimą. Šis ženklas lydės atsinaujinantį rajono įvaizdį, judėjimą pažangos kryptimi neužmirštant istorijos ir krašto vertybių.
Išaugęs prekės ženklo poreikis
Pastaruoju metu galima stebėti ypač išryškėjusią konkurenciją tarp miestų, siekiant pritraukti turistų srautų, naujų gyventojų, investicijų. Rokiškio rajonas iki šiol neturėjo apibrėžtos įvaizdžio koncepcijos, kuri išskirtų jį iš kitų miestų, atskleistų unikalumą ir akcentuotų siektiną kryptį ekonominėje, politinėje, socialinėje ir sociopsichologinėje aplinkoje. Buvo nelengva suprasti, koks tai rajonas, ką jame galima rasti, ar verta čia investuoti bei įleisti šaknis. Tai – viena iš priežasčių, paskatinusių miesto prekės ženklo kūrimą.
„Daug metų buvo kalbama apie Rokiškio rajono prekės ženklo sukūrimo būtinybę, tačiau procesai nevyko. Džiaugiuosi, kad dabar turime istorinę galimybę pristatyti Rokiškio rajono prekės ženklą ir šūkį visuomenei. Tikiuosi, kad šis prekės ženklas padarys Rokiškį dar žinomesnį, lengviau atpažįstamą ir bus krašto praeities, dabarties bei ateities jungtis“, – teigia Rokiškio rajono meras Ramūnas Godeliauskas.
Rokiškio krašto perspektyva – žmonės
Pristatyto prekės ženklo idėjos pagrindą sudaro svarbiausi rajono bruožai. Tai istorinis sėlių paveldas, iki šių dienų puoselėjama dvarų kultūra ir aktyvios rajono bendruomenės. Visa tai susijungia į Rokiškio krašto perspektyvą – žmogų. Drąsų būti savimi, imlų naujovėms, gyvenantį turtingoje kultūrinėje aplinkoje ir buriantį aplink save gyvybingas bendruomenes.
Pasirinktas šūkis yra atviras kvietimas apsilankyti Rokiškio krašte jo gyventojo vardu: „Mano kraštas tavo“. Toks svetingumas, buvęs vienas iš sėlių būdo bruožų, gyvas ir šiandien. Kūrėjų teigimu, ši frazė perteikia šiltą ir žmogišką kvietimą apsilankyti, jaustis kaip namuose: „Rokiškį išvydome kaip kokybiško gyvenimo užutėkį kultūriškai turtingose sėlių žemėse, o jo žmonėse – įkvepiančią drąsą būti savimi. Ilgalaikėje perspektyvoje žmogus, gyvenantis ar atvažiuojantis, yra didžiausia krašto vertybė. Jo rankomis ir iniciatyva kuriamas verslas, kultūrinės iniciatyvos, gyvos ir aktualios išlieka krašto tradicijos.
Todėl šis šūkis – kviečiantis ir leidžiantis žmogui jaustis laukiamu. Pats grafinis ženklas sukurtas lengvu rankos judesiu, tai – ne pagarbaus atstumo reikalaujantis meno kūrinys. Norėjome, kad jis būtų lyg išraižytas ar nutapytas paties Rokiškio krašto gyventojo, būtų šiltas, žmogiškas, kruopštus, savitas šiam kraštui, savyje talpinantis tiek sėlių, tiek dvarų ir šiuolaikinių bendruomenių simbolius“, – teigia kūrybinės agentūros „EZCO“ vadovė Lina Vigraitė.
Prekės ženklas išskirtinis savo drąsa ir ekspresija
„Pastaruoju metu išryškėjo tendencija kraustytis gyventi į mažesnius, patogesnius miestus. Mums svarbu pranešti, kad gyvenimo kokybė Rokiškyje gera: čia jauku, vyksta intensyvus kultūrinis ir visuomeninis gyvenimas, sutvarkyta infrastruktūra. Koją kiša vienintelis dalykas – jei niekas apie tai nežino, kodėl turėtų susidomėti?
Rokiškio prekės ženklas ypatingas savo ryškumu, ekspresija, drąsa – toks yra ir mūsų rajonas, tokie yra ir rokiškėnai – atviri, laukiantys, gerbiantys savo praeitį, tačiau gyvenantys ateitimi. Tikiu, kad šis ženklas prisidės prie labai šviesios ateities kūrimo mums visiems“, – sako Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Komunikacijos ir kultūros skyriaus vedėjo pavaduotoja Justina Daščioraitė.
Pravers rajono komunikacijai
„Tai – labai originalus ženklas. Galima jį mėgti arba ne, bet Rokiškio ženklo tikrai su niekuo nesupainiosi. Toks ir yra komunikacijos tikslas. Nenorėčiau ženklo, kuriame, uždengus miesto pavadinimą, lieka nieko nesakantys ar, dar blogiau, klaidinantys simboliai. O šūkis pataikė į šimtuką. Jis atspindi mūsų bendruomenės atvirumą, svetingumą, kvietimą atvykti į svečius, likti gyventi, nes čia būsi priimtas kaip savas“, – prekės ženklo idėją aiškina Rokiškio rajono savivaldybės administracijos Komunikacijos ir kultūros skyriaus vedėja Irena Matelienė.
Idėjas vertino ekspertų komisija
Prekės ženklo ir šūkio koncepcijos paieškai buvo skelbiamas viešasis konkursas. Pateiktus darbus vertino dešimties komisijos narių grupė, sudaryta iš rinkodaros, komunikacijos, dizaino ir kultūros ekspertų. Konkurso nugalėtojas atrinktas iš trijų pretendentų pateiktų penkių projektų. Prekės ženklo sukūrimas kainavo 15 tūkstančių eurų.
Laimėjusi kūrybinė agentūra sukūrė logotipą (grafinį ženklą), logotipo naudojimo gidą, šūkį lietuvių ir užsienio kalbomis, vieningą komunikacijos priemonių stilių. Konkurso organizatoriai tiksi, kad naujasis prekės ženklas padės sustiprinti konkurencingą Rokiškio rajono įvaizdį ne tik Lietuvoje, bet ir kaimyninėse užsienio šalyse.
Rokiškio savivaldybės inform.
Laukiau laukiau, kada pasipils šitų šešėlio kovotojų su viskuo komentarai. Taip turi būti. Praeis.
Pradinukai būtų sukūrę geriau ir pigiau.
Ko čia nesuprasti,uštai visi gavo atlygį,ir dar išsimokės premijas.O jus visi runkeliai nesuprantate,kad parašyti tris žodžius, ar papaišyti ne visi sugeba.Čia tiesiog šedevras!!!
Kaip kam. Man tai baisu. Vaikų darželiui kokiam būtų pats tas. Arba kokiam folkloro kolektyvui. Už 50 eurų koks dvyliktokas tikrai geriau padarytų.
Ei žmonės, Jūs man pasakykite, kas čia? ar tai eilinis pinigų praplovimas ar visiškas smegenų ištižimas per pandemiją? Už ką 15 štukų sumokėta? ar nebėra kam pasakyti, kad karalius nuogas…