Praėjusią savaitę Rokiškio technologijos, verslo ir žemės ūkio mokykla (TVŽŪM) sukvietė rajono bendrojo lavinimo mokyklų mokytojus, karjeros specialistus, mokinius į konferenciją „Tarptautinis mobilumas su „Erasmus+“. Mokyklai. Mokiniui. Darbdaviui“.
Paskatins naujovėms
Anot Rokiškio TVŽŪM projektų vadovės Dianos Šutienės, šios konferencijos tikslas – ne tik vykdyti mokykloje įgyvendinamų „Erasmus+“ tarptautinių mobilumo projektų rezultatų sklaidą. Ji tikisi, kad projektų dalyvių ir koordinatorių dalinimasis įgyta patirtimi paskatins ir kitus asmenis įsitraukti į naujus projektus, tobulinti asmenines savybes bei profesines kompetencijas.
Renginio metu savo asmenine patirtimi pasidalino UAB „Daivida“ vykdantysis direktorius Justinas Kanopa. Biržų technologijų ir verslo mokymo centro projektų vadovė Marytė Bistrickienė bei Rokiškio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro Neformalaus ugdymo skyriaus vedėja Violeta Deksnienė pristatė savo įstaigose vykdomus tarptautinius projektus, o Panevėžio teritorinės darbo biržos Rokiškio skyriaus vyr. specialistė Jolita Raščiuvienė apžvelgė šių metų darbo rinkos tendencijas.
Vyko į stažuotes
D. Šutienė sakė, jog Rokiškio TVŽŪM tarptautinius mobilumo projektus įgyvendina nuo 2010-ųjų. Mokyklos darbuotojai ir mokiniai vyko į stažuotes Ispanijos, Maltos, Italijos, Vokietijos, Anglijos įmonėse ir mokymo įstaigose. Projektinėmis lėšomis apmokama dalyvių kelionė, gyvenimas, o tai sudaro galimybes visiems mokiniams, neatsižvelgiant į jų socialinę padėtį, dalyvauti stažuočių atrankos konkursuose.
2014-2015 metais mokykla įgyvendina mobilumo projektą „Karjeros ABC su „Erasmus+“. Jau organizuoti visi projekte numatyti dalyvių vizitai, kurių metu 12 mokyklos mokinių, po 6 automobilių mechaniko ir apdailininko (statybininko) mokinius, bei 3 pedagogai vyko į stažuotes Ispanijoje, Italijoje ir Maltoje. Mokiniai atliko 2 savaičių praktikas užsienio įmonėse. Mokytojai 4 darbo dienas stebėjo užsienio mokyklų karjeros specialistų veiklą, susipažino su karjeros projektavimo naujovėmis.
Švietimo mainų paramos fondui šiemet pateikta paraiška mokytojų ir mokinių tarptautinėms mobilumo stažuotėms į Portugalijos ir Ispanijos mokymo įstaigas bei įmones. Sėkmės atveju, į stažuotes išvyks 14 mokyklos mokinių ir 6 mokytojai.
Minėtas projektas vykdomas gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Mokytojų įspūdžiai,patirti stažuočių metu
Saulius LIMONTAS,kūno kultūros mokytojas
Vienas reikalavimų dalyvauti „Erasmus+“ programos mobilumo projekte „Karjeros ABC su „Erasmus+“ buvo anglų kalbos mokėjimas. Būtent anglų kalba sudaro neribotas galimybes dalyvauti mobilumo projektuose ir įvairiose Europos šalyse pasisemti patirties iš kolegų.
Kovo mėnesį atlikau 4 darbo dienų stebėjimo praktiką Maltos mokymo įstaigoje. Ją organizavo tarpinė organizacija „IZI Ltd“. Praktinės stažuotės metu apžiūrėjau šiuolaikišką mokyklos mokymo bazę, dalyvavau profesinio orientavimo veikloje. Įdomu tai, kad Maltoje mokiniams sudarytos galimybės atlikti praktines stažuotes įmonėse, kuriose jie norėtų dirbti. Mokykloje dirba profesinio orientavimo specialistai, jų pagrindinė veikla – profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams. Tai sudaro galimybes mokiniui pažinti save bei pasirinkti tokią specialybę, kuri leistų realizuoti save. Praktinės stažuotės kokybę užtikrino ir anglų kalbos mokėjimas, nes anglų kalba yra oficiali kalba Maltoje. Užsienio kalba reikalinga ir kelionėje, ir susipažįstant su šalies kultūra.
Praktinė stažuotė man buvo labai naudinga, nes jos metu pamačiau profesinio orientavimo veiklą „kitu kampu“, susipažinau su naujomis profesinio orientavimo veiklos formomis.
Jolanta REPŠIENĖ, profesijos mokytoja
Kovo 16-19 dienomis dalyvavau darbo stebėjimo stažuotėje Italijoje, Rendės mieste.
Pirmąją stažuotės dieną kolegės iš RFS Euroformo mokymo biuro Ana Karmen ir Rozalia supažindino su šio biuro veikla. Tai oficialiai akredituota mokymo institucija, kuri teikia suaugusiųjų ir profesinio mokymo paslaugas, atlieka profesinio orientavimo ir vadovavimo karjerai misiją bei tarpininkauja tarp darbdavių ir ieškančiųjų darbo. Susipažinau su Italijos profesinio orientavimo sistema.
Antrąją dieną buvau supažindinta su nauju inovatyviu Euroforme naudojamu profesiniam orientavimui ir vadovavimui karjerai „Talent 4“ metodu, paremtu įvairiomis veiklomis, žaidimais. Buvo įdomu pačiai išbandyti šias veiklas, jos nebuvo taip lengvai įveikiamos, kaip atrodė stebint iš šalies.
Trečiąją dieną man buvo pristatyta programa „Garantija jaunimui, priemonės, padedančios Euroformui veikti kaip tarpininkui darbo rinkoje – padėti jauniems žmonėms atrasti savo karjeros galimybes“.
Ketvirtąją, paskutinę stažuotės dieną, buvo pristatytas internetinis IVOC projektas.
Silva PIESTINIENĖ, projektų vadovė
Kovo mėnesį šeši mokyklos mokiniai: Dovydas, Jonas, Aivaras, Mindaugas, Paulius, Žilvinas ir aš vykome į stažuotę Italijos Kosenzos mieste.
Pagrindinis šio vizito tikslas – parengti jaunus žmones sėkmingai integracijai į besikeičiančią darbo rinką. Trys automobilių mechaniko specialybės mokiniai Jonas, Aivaras ir Žilvinas atliko praktiką privačiame automobilių servise „Oficina Pastore Roberto“. Čia jie padėjo atlikti visus su automobilių taisymu susijusius darbus. Kiekvieną rytą įmonės savininkas vaikinus vaišino itališka espreso kava.
Apdailininko (statybininko) specialybės mokiniai Dovydas, Mindaugas ir Paulius atliko įvairius lauko ir vidaus darbus statomame dvidešimties aukštų pastate. Vaikinai stebėjosi, kaip šios įmonės darbuotojai puikiai įvaldę statybos darbų techniką, kaip greitai ir kokybiškai atlieka įvairius statybos ir apdailos darbus. Jie džiaugėsi, kad šią patirtį galės panaudoti įsidarbinę Lietuvos ar užsienio įmonėse.
Per dvi savaites pasisėmėme puikių įspūdžių, praktinių įgūdžių, pramokome italų kalbos, tobulinome anglų kalbos įgūdžius, susipažinome su kita kultūra, išmokome lengviau komunikuoti, orientuotis naujoje aplinkoje, tapome labiau savarankiški.
Artūras RUDOKAS, pirmakursis, būsimas automechanikas, stažavęsis Ispanijoje
Dvi savaites atlikau praktiką ispano servise. Dirbom dviese su emigrantu iš Pakistano. Kadangi esu pirmakursis, nieko ypatingo nedariau – keičiau tepalus, dirbau kitus nesunkius darbus. Sąlygos ten geros, servisas puikus, įrankiai geri. Pamačiau ir šalį, aplankiau daugybę vietų, mačiau nuostabų Barselonos miestą. Laiką leidom labai gerai.
Prieš tai buvau įgijęs kalvio-suvirintojo specialybę ir dešimt metų dirbau Šiaurės Airijoje. Teko įvairūs darbai, bet daugiausia – pagal specialybę. Grįžęs nusprendžiau dar pasimokyti. Automechaniko mokslai tęsiasi trejus metus. Kai baigsiu, manau, vyksiu dirbti į užsienį. Gal net į tą patį ispano servisą. Darbdavys ispanas sakė – baigsit mokyklą, prašom, atvažiuokit. Jis mielai priims padirbėti.
Žinoma, ir Lietuvoje galima užsidirbti, bet Ispanijoje labai geras klimatas. Manau, man niekur nebūtų problemų susirasti darbą, nes mašinų vis daugiau, o jos gedo ir ges – mechanikui darbo visuomet atsiras.
Diana ŠUTIENĖ, projektų vadovė
– Ar pastaraisiais metais jūsų mokyklą renkasi daugiau jaunų žmonių? Jei taip, tai kodėl?
– Renkame ir analizuojame darbo rinkos duomenis, sekame darbo rinkos tendencijas ir nuolat atnaujiname mokymo programas. Šiemet siūlome rinktis dvi naujas programas – draudimo konsultanto ir elektroninės prekybos agento. Daug dėmesio skiriame mokyklos veiklos sklaidai, naudojame šiuolaikinius reklamos metodus, organizuojame renginius, į juos kviečiame rajono mokyklų mokinius ir jaunus žmones.
– Ar renkate duomenis, kiek jaunų žmonių, baigusių profesinę mokyklą, susiranda darbą?
– Kiekvienais metais grupių auklėtojai apklausia mokyklą baigusius auklėtinius apie tolesnę jų veiklą. Dauguma jų įsidarbina, kiti tęsia mokslus aukštesnės pakopos studijose, dalis išvyksta į užsienį. Be abejo, ne su visais absolventais pavyksta susisiekti. Rokiškio rajono darbo biržos atstovai patvirtino, kad tik labai maža dalis mūsų mokyklos absolventų kreipiasi į Darbo biržą.
Reda Milaknienė