– Kiek metų darote ralio greičio ruožų apžvalgas?
– „Rallyfreaks“ projektas gyvuoja jau ketverius metus. Ralių apžvalgas ir informaciją žiūrovams pradėjome kurti pamatę, jog to itin trūksta Lietuvos ralio pasaulyje. Iki tol žiūrovas nežinodavo, kas jo laukia nuvažiavus į vieną ar kitą lokaciją, turėdavo spėlioti ar pasitikėti nuogirdomis. Dabar žiūrovams yra pateikiami visų greičio ruožų vaizdo įrašai, parinktos geriausios vietos stebėjimui, kurios yra patogiai pasiekiamos ir saugios žiūrėti. Ši medžiaga taip pat naudinga ir varžybų dalyviams, kurie gali iš anksto susipažinti su greičio ruožais prieš juos susirašant bei peržvelgti kiekvieną prieš juo startuojant.
– Šiais metais laukia net 17 greičio ruožų, iš kurių tik pora bus važiuojami du kartus. Kaip manote, ar tai geras sprendimas ralio dalyviams? Ir kaip tai atsilieps žiūrovams?
– Toks unikalių greičio ruožų skaičius yra tikras išbandymas varžybų dalyviams. Tokio formato ralio nėra buvę. Sportininkai susidurs su dideliu nuovargiu, nes teks susirašyti kelis kartus daugiau greičio ruožų, nei visi yra pratę. Be abejo, tai yra gerai sportine prasme, nes reikia gero pasiruošimo, susikaupimo. Taip pat greičio ruožų danga bus vienodesnė visiems startuojantiems. Kai greičio ruožas yra važiuojamas antrą kartą, jo danga būna stipriai pažeista, su giliomis vėžėmis, o tai ypač apsunkina konkurenciją ir varžymąsi važiuojantiems ne su pajėgiausia technika ir esantiems startinio sąrašo antroje pusėje ar gale. Žiūrovai susidurs su iššūkiais ir turės itin atsakingai susidėlioti savo ralio dienas, kadangi apsunkėja logistika. Jeigu fanai norės pamatyti kuo daugiau greičio ruožų – teks nemažai pasivažinėti po gražų Rokiškio rajoną.
– Ralio trasos keičiasi kiekvienais metais. Kaip vertinate šių metų greičio ruožus? Kurie pasirodė įdomiausi ir verti aplankyti?
– Rokiškio ralis kiekvienais metais sugeba nustebinti trasomis bei organizatorių išradingumu parenkant ir atrandant naujų, dar nevažiuotų greičio ruožų. Ne išimtis ir šie metai. Penktadienio dienos pirmieji greičio ruožai bus puikūs prasibudinimui ir įsivažiavimui, o po jų 4/6 ruožas, pats ilgiausias viso ralio ruožas, įmes sportininkus tiesiai į tikruosius išbandymus. Gausu tramplinų, susuktų vietų, klastingų posūkių. Pagrindinę ralio dieną, šeštadienį, prasidės tikrosios įdomybės. Tikrai įspūdingi greičio ruožai laukia Antazavės bei Aleksandravėlės apylinkėse (10;12;14;16), deja, bet jie nėra itin tinkami stebėjimui dėl itin tankios augmenijos aplinkui. Ypatingai gražūs ruožai yra 7-9. Greita, pakankamai platu ir „B” žiūrovų zonoje suformuotas tramplinas.
– O kaip manote, koks greičio ruožų skaičius yra „pats tas“ žiūrovui. T. y., kiek greičio ruožų gali spėti pamatyti eilinis ralio fanas?
– Standartiškai ralyje žiūrovas spėja aplankyti 2-4 skirtingas lokacijas. Visa tai priklauso nuo ralio kompaktiškumo ir organizatorių sudėlioto plano. Manau, ne išimtis bus ir Rokiškio ralis. Protingai susidėliojus logistiką bei norimas pamatyti vietas, tikrai įmanoma aplankyti 3-5 skirtingas lokacijas, o pasistengus ir turint ralio ritmu degančias akis – ir daugiau. Visgi „RallyFreaks“ pataria vykti į mūsų bei organizatorių rekomenduojamas vietas ir pamatyti įspūdingiausius ralio momentus bei išvengti bereikalingo streso. Ir mėgautis puikiu renginiu ir švente Rokiškyje.
Atiduot rajono grožį „draskymui“, gal aš kažko nesuprantu?