Kai variklis nebenori draugauti
Nuo ko viskas prasideda? Iš pažiūros – nuo nieko. Tiesiog variklis ima sunkiau užsivesti. Tada staiga pradeda „dusti“. Arba važiuojant „šokinėja“ apsukos, o degalų sąnaudos auga kaip po statybininko atostogų. Tokie simptomai dažnai nuveda į servisą. Bet meistrai ne visada iškart aptinka problemą.
Būtent kuro slėgio reguliatorius gali būti priežastis, dėl kurios automobilis elgiasi nenuspėjamai. Džiugu tai, kad dažnai jo keisti nereikia – pakanka jį išvalyti. Taip, net namų sąlygomis.
Ford Probe istorija, kuri viską pakeitė
Martynas iš Klaipėdos važinėja Ford Probe – automobiliu, kuris jau tapęs retenybe. Praėjusį gruodį, kai miestas skendo sniege, jo automobilis tiesiog nustojo užsivesti. Bandė viską – žvakės, akumuliatorius, degalų siurblys. Galiausiai internete rado informaciją apie slėgio reguliatorių, išėmė jį pats ir išvalė acetonu. Po pusvalandžio – variklis vėl dirbo kaip laikrodis.
Jis nesako, kad visi turėtų taisyti automobilius patys. Bet žino, kiek kainuoja remontas servise. Ir kiek galima sutaupyti.
Ne kiekvieną kartą reikia naujos dalies
Ką daro dauguma? Skuba pirkti naują dalį, net nebandę pažiūrėti, kas vyksta su sena. O realybė tokia, kad kartais užtenka ją prapūsti, išplauti ar pakeisti mažą tarpinę. Kuro slėgio reguliatorius nėra labai sudėtingas – tiesiog retai patenka į akiratį. Todėl, kai kyla problemų su degalų tiekimu ar užvedimu, verta pasižiūrėti būtent į jį.
Kita vertus, jeigu matai, kad jis jau trūkinėja, korpusas pažeistas arba tepaluotas – metas keisti. Tokiu atveju geriausia žiūrėti, kad nauja dalis atitiktų tavo automobilio modelį, o ne tiesiog būtų „panaši“.
Nereikia būti mechaniku, kad sutaupytum
Niekas nesako, kad privalai išardyti pusę automobilio. Bet jei moki pažiūrėti „YouTube“, gali pats atsukti du varžtus ir suprasti, ar tavo reguliatorius neužsikimšęs. O tada – nuspręsti, ar verta išleisti šimtus už darbą, ar tiesiog išsivalyti detalę per valandą.
Ypač jei turi Ford Probe ar kitą retesnį modelį, kuriam dalys ne visada lengvai randamos, tai gali būti tikra pagalba žiemą. Ne tik dėl pinigų. Dėl nervų.
Nes šaltą rytą, kai vėluoji į darbą, svarbiausia – kad automobilis užsivestų. O kartais sprendimas slypi mažoje detalėje, kurią gali sutvarkyti pats.
Užs. R1041









































