Jos situacija – keli šimtai visus nervinančių metų metais nesutvarkomų metrų – iš dalies padiktavo ir šio puslapio klausimus. Priminsime tiek, jog antradienio numeryje rašėme – sankryžos tvarkymas vėl atidedamas. Rajono meras Ramūnas Godeliauskas dėl to net kreipėsi į Lietuvos susisiekimo ministrą Marių Skuodį. Ministras žada provincijos lopinius apžiūrėti rugpjūtį. „Kalba su ministru eitų ne apie savivaldybės kelius. Mes jiems tvarkyti neprašome pinigų. Mūsų darbai vyksta sklandžiai, pagal planą. Kalba eina apie valstybinius kelius, nes „Lietuvos automobilių kelių direkcija“ visiškai neprižiūri jai priklausančių. Net jų žymėjimas retai kada atnaujinamas. Norime ministrui parodyti tuos kelius, kurie mums kelia daugiausia rūpesčių. Visų pirma, vadinamąją Bajorų sankryžą“, – sakė meras po to, kai tapo aišku – „Lietuvos automobilių kelių direkcijos“ skelbtas konkursas jos darbams atlikti – atidedamas.
Nežinau, ką kelininkai veikia
Audrius Dagys, verslininkas
Vargo vakarienė tiesiog, nėra ką net ir sako. Keisk kokius nori ministrus, vis tiek tai bus pasaka be galo, nes yra sistema, kurią žino, aišku, tie, kas kelius Lietuvoj prižiūri. Nežinau, ką jie veikia? Gal tik duobes lopo ir pažvyruoja. Nors ir to nesugeba.
Važiuojant į Jūrmalą, nuo sienos su Latvija, tarkim, šiandien nutiestas puikiausias kelias, važiuot malonumas. Tik iki tos sienos reik kažkaip nuvažiuot. Ilzenbergo dvaran irgi turistų srautai būtų. Bet kad ir kokios ten „dvarų paslaptys paslėptos“, palikti keli kilometrai žvyrkelio, kas turistus atbaido.
Prieš daugiau nei dešimt metų, pamenu, išvažiuoji iš Lietuvos – Lenkijoj keliai buvo tragiški. Bet kai pradėjo jie „autobamus“ po kažkurio pasaulio čempionato tiesti, tai šiandien keliai Lenkijoje tiesiog superiniai. Gal tik važiuojant iki Varšuvos yra pora prastesnių atkarpų. Čekijos keliai anksčiau buvo idealūs, dabar suprastėjo. O Austrijoj tai apskritai – jei rado duobę, tai gal penkiasdešimt kilometrų autostrados perasfaltuoja.
Valstybė pirks tankus – tankai ir bekele važiuoja
Darius Baltakys, fotografas, videooperatorius
Sunku pasakyti, kiek sutikčiau mokėt už Lietuvos kelius, jei atsirastų kelių mokestis. Labai priklauso nuo to, kaip efektyviai bus panaudojami tie mokesčiai. Aš tik matau, kad pas kaimynus latvius po Sovietų Sąjungos žlugimo keliai buvo apgailėtinos būklės, o dabar – stipriai geresni negu Lietuvoje. Nemažai važiuoju žvyrkeliais. Automobilio pakabos remontui dėl prastų kelių kasmet išleidžiu daugiau nei šimtą eurų. Iš esmės tie pinigai galėtų atitekti kelių remontui, tarkime, per kuro kainas.
Žmonės ir taip apkrauti mokesčiais. Ir panašu, kad daug išleidžiama naujų administravimui. Bet aš visai „už“, kad kai kurie mokesčiai tiesiog būtų padidinti, jei pinigai būtų naudojami efektyviai.
Nesutvarkyti dviejų šimtų metrų? Atsiprašau
Igoris Skripka, verslininkas
Daug važinėju, keliai klaikūs klaikūs. Žinoma, aplink didmiesčius – kitas vaizdas. Bet šeštadienį kaip tik vadinamąja „betonke“ važiuodamas į Vilnių per Uteną pagalvojau, kad buvo laikas kai Lietuvoj buvo geriausi keliai Sovietų Sąjungoj. O dabar toks jausmas, kad laikas sustojo, o rajoniniai keliai – tiesiog košmaras. Tokio baisumo kelio kaip Utena – Vilnius niekur nesu matęs. Lietuvoj baisesnio nėra. Matyt, nėra lėšų uždėti civilizuotai dangai, koreguoti pagrindui, tai lopo ir lopo. Sakyčiau, kad Lietuvoj keliai lopomi, o ne remontuojami.
Matau problemą, kad nėra jokio plano. Žmonės, kaip visada, pakentės. Bet galėtų būti kažkoks kelių tvarkymo planas, o ne barstymas visur po truputį be jokios naudos. Aišku, galima pagirti ir mūsų rajoną – atkarpa, kurią tvarkė už Kamajų, nors kažko kosminio tikėtis nereikia, dabar visiškai tvarkinga. Negali visko peikti, bet štai Žiobiškio kelias – visiškai netvarkomas. Nesuprantu tokios politikos.
Paposėdžiaus, kavos pagers ir neišspręs nieko
Anonimas
Iš to, kiek yra tekę bendrauti su kelių specialistais, turiu įvairios patirties. Daugiausia darbų ištęsimo, nesuprantamo vilkinimo. Bandau suprasti, gal yra kažkokios schemos, eiliniams žmonėms nesuvokiamos. Pas mus taip jau sutvarkyta, kad kuo labiau nesuprantama, kuo daugiau visokių reikalingų ir nereikalingų konkursų, tuo daugiau gali kilt įtarimų apie kažkam labai naudingą situaciją – liaudiškai – atkatų“ sistemą. Galvoju, gal kelių remontas tam labai geras fonas?
O ta vienų kelių priklausomybė vienai institucijai, kitų kitai – velnias koją, kaip sakoma, ten nusisuktų. Skaitau, kad net ministras atvažiuos pas mus. Juokiuosi, kad neturi ką veikti, jei dėl vieno keliuko važiuoja. Vis tiek paposėdžiaus, kavos pagers ir neišspręs nieko.
Išsamesnius komentarus skaitykite „Gimtajame…“










































Per Lukštus ir Gediskius tai galima ir ratus pamest jei nepastebesi duobes kai i duobe telpa visas ratas
Patys kelininkai pasakoja kad už lopas skiriama kiek viena karta po 10,000€ ar tikrai visi pinigai eina i remonta manau puse nusėda kažkam i kišenės kam nesunku suprasti.
Kai kurie keliai yra apgailėtinos būklės kas kaltas pirštais nerodysime … .Mažiau vagių ir pagerės padėtis .👊🤣😱
Valdziazmogiai skalambija, kad ekonomika Lietuvoje kyla sparčiausiai visoje Europoje, o kai reikia remontuoti kelius, griūvančius tiltus – pinigų nėra.