Siekdama gerinti krovinių pervežimo sąlygas, AB „Lietuvos geležinkeliai“ atsisako trijų tarpinių stočių, aptarnaujančių prekinius traukinius. Ši reforma aktuali ir mūsų rajonui: artimiausiu metu planuojama uždaryti Obelių geležinkelio stotį.
Trys stotys
Vyriausybės sprendimu, nutarta uždaryti geležinkelio ruožo Radviliškis-Pagėgiai dvi – Batakių ir Šienlaukio bei netoli Latvijos sienos Obelių geležinkelio stotis, kuriose keleiviai nebeaptarnaujami nuo 2001 metų. AB “Lietuvos geležinkeliai” specialistų paskaičiavimu, uždarius mažai naudojamas tarpines stotis, prekiniai traukiniai galės važiuoti greičiau, todėl bus galima aptarnauti didesnį krovinių srautą bei sumažinti jų vežimo sąnaudas. Be to, bendrovė sutaupys geležinkelių stočių veiklos išlaidas, kurios iki šiol per metus siekdavo apie 833 tūkst. litų. Minėtose geležinkelio linijose pagerėtų eismo sauga: jose numatoma diegti pažangias traukinių eismo valdymo ir organizavimo technologijas. Kokia Obelių geležinkelio stoties ateitis? Obelių seniūnas Eugenijus Narkūnas prisiminė, jog prieš keliolika metų traukinys iš Šiaulių važiuodavo ne tik iki Obelių, bet ir iki Šapelių kaimo. Deja, dėl mažo keleivių srauto 2001 m. kovo mėn. minėtas maršrutas buvo sutrumpintas iki Rokiškio, nors vietos gyventojai tam labai priešinosi, net grasino streikuoti. “Prieš dvejus metus atnaujintas geležinkelio stoties pastatas. Neįsivaizduoju, kas jame bus, jei išsikels geležinkelininkai”, – dvejojo seniūnijos vadovas.
Nurodymų dar nėra
“Lietuvos geležinkelių” atstovas spaudai Algis Palionis “Gimtajam Rokiškiui” sakė apie naikinamas stotis nieko konkretaus nežinantis. “Kelių nedidelių šalies stočių uždarymas nėra svarbiausias bendrovės klausimas. Nors konkrečios vietovės žmonėms ši problema gali būti pati rimčiausia. Juk savos problemos arčiausia kūno: už keliasdešimt tūkstančių kilometrų įvykusi didžiulė nelaimė, kad ir žemės drebėjimas, gali atrodyti menka, palyginti su savoje parapijoje įvykusia nelaime”, – išvedžiojo atstovas spaudai. “Lietuvos geležinkelių” filialo Šiaulių geležinkelių infrastruktūros direktorius Algirdas Karužis sakė, jog minėtas sprendimas priimtas tik Vyriausybės lygmeniu. Konkrečių nurodymų, kaip tai bus atliekama, dar nėra. “Nedidelės stotys reikalingos traukinių eismui reguliuoti ir kroviniams perkrauti. Obelių geležinkelio stotyje pirmosios paslaugos seniai nebeatliekamos, o krovinių srautas sumažėjo iki minimumo: praktiškai jų nebėra. Kadangi stotis neatlieka komercinės veiklos, ją uždaryti tikslinga”, – aiškino filialo vadovas. Anot jo, dėl stoties uždarymo eiliniai obeliečiai problemų nepatirs. Penkiems stoties darbuotojams planuojama pasiūlyti kitą darbą.
Pakibo ant plauko
“Pakibome ant plauko. Vyriausybė jau nusprendė. Mums belieka laukti konkretesnių nurodymų, kada pereisime į kitą darbą ar tapsime bedarbiais”, – sakė Obelių geležinkelio stoties viršininkas Vladas Lapinskas. Anot jo, situacija labai sudėtinga: visi stoties darbuotojai geležinkelio sistemoje dirba 10-20 metų, todėl neįsivaizduoja, kur kitur galėtų susirasti darbo. Viršininkas sakė, jog kasmet traukinių srautas mažėja, nors jų pasiskirstymas netolygus: būna, kad per parą nepravažiuoja nė vienas traukinys, tačiau kartais – po 6-8. Stoties viršininkas mano, jog obeliečių laukia Panemunėlio geležinkelio stoties likimas: iš pastato išsikėlus geležinkelininkams, jis tapo nenaudojamas, jo langai užkalti norint apsiginti nuo vagių ar įsilaužėlių. Panemunėlio seniūnas Anicetas Bytautas prisiminė, jog nenaudojamą stoties pastatą bandė išsinuomoti Panemunėlio geležinkelio stoties kaimo bendruomenė, tačiau pastato savininkė AB “Lietuvos geležinkeliai” paprašė nerealiai didelės sumos, todėl bendruomenė sumanymo atsisakė.
Dalia Zibolienė