Bendravo ir su „Google“ „vadybininku“, ir su „bankininku“, ir su „policininku“…
„Negaliu nei valgyti, nei miegoti, kokį stresą teko patirti“, – teigė sukčių apgauta moteris, likusi be santaupų.
Tad apie viską nuo pradžių.
Skaitytoja pasakojo, kad tą lemtingą dieną, šiek tiek po pietų, sulaukusi rusakalbio asmens skambučio. Asmuo, pasak jos, prisistatė „Google“ vadybininku. „Informavo, kad „nulaužta“ mano paskyra. Klausinėjo, kokiose užsienio šalyse esu buvusi. Atseit mano telefono programėlėse gali būti virusas. Informavo, kad greitu metu su manimi susisieks kitas jų specialistas ir padės man išspręsti problemą, ir, kad patogiau būtų bendrauti, turėtume tai daryti per „Viber“ programėlę“, – pasakojo moteris. Tik baigus pokalbį, iškart ėmė čirkšti telefonas – skambino kitas tariamas „specialistas“. Jis, pasak rokiškėnės, taip pat bendravo rusų kalba. „Klausinėjo, kokias programėles naudoju – vardijo pavadinimus, o aš turėjau atsakyti – taip arba ne. Atseit nė vienoje nerado viruso. Tada sako: „Atidarykim jūsų banko programėlę.“ Tuomet pradėjau priešintis. Jis man pradėjo įrodinėti, kad jeigu nepasakysiu prisijungimų, prarasiu visus sąskaitoje turimus pinigus. Mums bendraujant, telefono ekrane pamačiau skambutį su banko logotipu. Kaipgi neatsiliepsi, kai skambina iš banko – atsiliepiau, o ten – irgi rusakalbis. Prašiau bendrauti lietuvių kalba, o jis man aiškino, kad į mano bankinę paskyrą įsilaužta ir pakeista rusų kalba, todėl su manim bendrauja pagal protokolą. Jis mane ėmė raminti, kad viskas bus gerai, jis nori man padėti apsaugoti mano pinigus – tereikia padidinti bankinius limitus ir nuvažiavus tuos pinigus išsigryninti, tik apie tai šiukštu neturėčiau sakyti artimiesiems, nes tuomet grėsmė kils ir jų finansams“, – dėstė moteris.
Akis atmerkti padėjo skambutis dukrai
Iš pradžių moteris maniusi, kad jos pinigai apsaugoti, tačiau kitą dieną ir vėl sulaukusi „specialistų“ skambučių. „Paaiškino, kad siekdami sugauti, kas pasikėsino į mano banko sąskaitą, sugalvojo būdą, kaip tai padaryti – atseit, per greitąjį kreditą, paimtą mano vardu. Tai skambino man pranešti, kad kreipėsi mano vardu į tris kreditorius ir informavo, kad iš trijų du galėtų suteikti greitąjį kreditą. Dar pamokė, kad jeigu man skambins iš greitojo kredito įmonės ir prašys nurodyti priežastį, kodėl imu kreditą, tai turėčiau pameluoti, kad reikia pinigų remontui ar dar kam“, – prisimena moteris, po šių sukčių žodžių ir atsitokėjusi. Jeigu jie nori jai padėti, tai kodėl ima kreditą jos vardu ir dar žiūri kuo didesnės sumos? „Tuomet paskambinau dukrai ir papasakojau. Dukra, kuri dirba policijos pareigūne, išgirdusi, į kokią situaciją papuoliau, iškart perspėjo: mama, tiesiu taikymu į policiją ir viską papasakok! Taip ir padariau.
Svarbiausia – neskubėti
Rokiškio policijos komisariato viršininkas Rimantas Čepulis informavo, kad pastaruoju metu nuo sukčių nukentėję yra ir daugiau Rokiškio rajono gyventojų. Nuostoliai siekia nuo 600 eurų iki 18 tūkst. eurų. Sukčių pinklės, į kurias gyventojai papuolė – įvairios. Tai ne tik apsimetėlių, prisistačiusių banko darbuotojais ir policininkais, skambučiai. Kiti prarado pinigus tiesiog paspaudę ant sukčių atsiųstos nuorodos ir suvedę prisijungimo prie banko duomenis. Dar viena gyventoja įkliuvo pervedusi pinigus – depozitą už buto, kuris galbūt net neegzistuoja, nuomą, o asmuo, prisistatęs jai buto savininku, pinigus gavęs, dingo kaip į vandenį.
Pasak R. Čepulio, viena svarbiausių taisyklių, kaip neužkibti ant sukčių kabliuko – neskubėti.
Daugiau „Gimtajame…“
Kas įdomiausia, skambina tik tiems kurie turi sąskaitoje nemažą pinugų sumą, kas neturi tiems kažkodel neskambina. Ką tai galėtų reikšti?