Antradienį Rokiškyje turėjo lankytis Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai, deja, pasikeitus situacijai susitikimas su rajono savivaldybės atstovais vyko nuotoliniu būdu. Susitikimo esmė –Respublikos gatvės pėsčiųjų perėjų perdarymo pagal ES reikalavimus darbai. Savivaldybė bando ieškoti kompromisų.
Vietoje trijų eismo juostų – dvi arba šviesoforai
Kelių direkcija (KD) gavusi užduotį iš Susisiekimo ministerijos rekonstruoti ir sutvarkyti 1500 reikalavimų neatitinkančių perėjų. Rokiškyje darbai numatyti Respublikos gatvės pradžioje, nuo Nepriklausomybės aikštės. Pagrindinis reikalavimas – perėja negali būti platesnė nei 8,5 m. Dabartinės perėjos yra per didelės. Taip pat perėjos turi būti pritaikytos specialiųjų poreikių žmonėms.
„Svarstomi sprendimai galėtų būti tokie – į dvi vietoje trijų susiaurinamos eismo juostos ties perėjomis, jos apšviečiamos ir kitaip pritaikomos pagal reikalavimus. Respublikos gatvės trečioji juosta taptų tinkama automobiliams stovėti – taip šiuo metu ir yra“, – pasakojo rajono vicemeras Antanas Taparauskas. Jo teigimu, šiuos reikalavimus vis vien teks įvykdyti, tačiau ieškoma alternatyvų. Svarstyta galimybė eismą reguliuoti šviesoforais, tačiau ar logiška stoti prie kiekvieno šviesoforo kas keletą šimtų metrų? „O ir šviesoforų įrengimas pareikalautų nemažų KD investicijų, nes būtent jiems ši kelio atkarpa ir priklauso“, – sakė vicemeras.
Svarstė dvipusio eismo idėją
Savivaldybė jau kurį laiką svarstė ir dvipusio eismo idėją pagrindinėje miesto gatvėje. KD bent kol kas tokią idėją atmetė, nors visiškai neužblokavo. Galbūt bus galimybė prie to grįžti ateityje. Įgyvendinant dvipusio eismo idėją irgi kiltų keblumų, prireiktų dar daugiau investicijų iš KD kišenės.
Atsižvelgti į vairuojančius
Buvo iškeltas klausimas ir dėl perėjos ties Nepriklausomybės aikšte. Ši perėja, jungianti abi miesto aikštes, yra Kultūros paveldo sąraše.
„Čia bus ieškoma šiek tiek kitokių sprendimų, galbūt eismą riboti įrengiant gėlių klombas ar pan., kaip yra didžiuosiuose Lietuvos miestuose – KD pažadėjo surasti kompromisą ir atsižvelgti į mūsų nuomonę. O ji tokia – fizinis siaurinimas, blokuojant vidurinę gatvės juostą, nėra tinkamas sprendimas“, – sakė vicemeras.
Apibendrindamas susitikimą A. Taparauskas sakė, kad, įgyvendinus reikalavimus, pėstiesiems perėjos būtų kur kas patogesnės ir saugesnės – apšviestos ir siauresnės. Taip pat ir statyti automobilius būtų patogiau, tačiau reikia ieškoti kompromisų, kad patogu būtų ir vairuojantiems.