Ragina susirasti iki vasaros pabaigos
Į klausimą atsakė ESO ryšių su visuomene projekto vadovas Paulius Kalmantas. Jo teigimu, įmonė „Perlas Energija“ informavo visus klientus, kad nuo šių metų rugpjūčio 31 d. nutraukia savo, kaip nepriklausomo elektros energijos tiekėjo, veiklą. Gyventojams energijos tiekimas nenutrūks, prireikus tai užtikrins bendrovė „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO).
Ką daryti šio tiekėjo klientams, priklauso nuo to, į kurį liberalizavimo etapą jie pateko.
Jeigu pateko į pirmąjį ar antrąjį rinkos liberalizavimo etapus (t. y. sunaudoja daugiau nei 1 tūkst. kilovatvalandžių per metus), jie gali sudaryti naują sutartį su kitu nepriklausomu elektros tiekėju. „Nutraukti sutarties su „Perlas Energija“ nereikia, ji nutrūks automatiškai, kai bus pasirašyta sutartis su nauju tiekėju“, – pabrėžė P. Kalmantas.
Kitą tiekėją galima rinktis iki šių metų rugpjūčio 28 d. imtinai, o sutartis su naujuoju tiekėju įsigalios jau nuo rugsėjo 1 d.
Kitas terminas – iki naujų metų
Kas atsitiks, jei iki rugpjūčio 28 d. vartotojai nesudarys sutarties su nauju tiekėju? Tuomet pirmojo ir antrojo etapo „Perlas Energija“ klientams laikinai, iki spalio 1 d., garantinį elektros tiekimą užtikrins ESO, tačiau šios paslaugos kaina bus ne padidinta, kaip įprasta, o artima visuomeninio tiekimo kainai. Skirtumą tarp garantinio ir visuomeninio tiekimo kainos vartotojams kompensuos valstybė.
„Energetikos ministerijos teigimu, nuo spalio 1 d., priėmus įstatymų pataisas, visi pirmojo ir antrojo etapo „Perlas energija“ klientai iki naujų metų gaus visuomeninio elektros tiekimo paslaugą. Per tą laiką jie galės pasirinkti kitą tiekėją“, – tolimesnius veiksmus komentavo atstovas ir patikino, jog sekdama padėti į keblią situaciją pakliuvusiems gyventojams, ESO sustiprina specialios „Pasirinkite tiekėją“ aptarnavimo telefonu linijos pajėgumus. Norint gauti atsakymus į aktualius klausimus, galima skambinti +370 626 55 565.
Vartotojai, patenkantys į vis dar vykstantį trečiąjį etapą (sunaudojantys iki 1 tūkst. kWh per metus), ir toliau galės naudotis reguliuojama visuomeninio tiekėjo paslauga, jiems jokių papildomų veiksmų atlikti nereikia.
Ką nutylėjo?
Prašėme patikslinti, su kokiais nepriklausomais elektros energijos tiekėjais galima sudaryti sutartis, tačiau P. Kalmantas atsakymą diplomatiškai nutylėjo.
Tiekėjų sąrašą radome specialioje interneto svetainėje /www.pasirinkitetiekeja.lt/. Tai – MB „Birštono Elektra“ (tel. 370 624 24 200), UAB „EGTO energija“ (tel. 8 637 00 010), UAB „Elektrum Lietuva“ (tel. 370 661 10 608), UAB „Enefit“ (370 5261 9141), UAB ,,Ignitis“ (tel. 1802).
Sudaryti sutartį su nepriklausomu elektros tiekėju galima telefonu, internetu. AB Lietuvos paštas skelbiasi, kad sutartys sudaromos ir pašto skyriuose.