Asmeninio archyvo nuotraukų koliažas.

Renkasi – naudotis ar ne

Rokiškio „Romuvos“ gimnazijos abiturientė Egidija DANYTĖ pasakoja, kad jos mokykla nebando mažinti telefonų naudojimo, o jei ir surenka telefonus – tai tik tam, kad mokiniai nenusirašinėtų. Mergina telefoną mokykloje naudoja tik retkarčiais, dažniausiai, kad susirašytų su draugėmis. Dvyliktokė teigia, kad telefonas mokykloje jai netrukdo – ji gali pati pasirinkti, ar nori juo naudotis, ar ne. Tiesa, kai kuriems moksleiviams nesinaudoti telefonu nėra taip paprasta. „Telefonų naudojimas išblaško mokinius pamokų metu, skatina juos mažiau bendrauti tarpusavyje, kadangi paprasčiau kažką žiūrėti telefone, nei kalbėti su bendraamžiais“, – pripažįsta moksleivė.

Nusiteikęs prieš

Išsiblaškymas, nuolatinis telefono tikrinimas per pamokas ir yra viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl kai kurios mokyklos stengiasi mažinti moksleivių įsitraukimą į skaitmeninį pasaulį.

Dešimtokas Emilis TRUMPA nusiteikęs prieš telefonų naudojimą mokykloje. Jis pripažįsta, kad telefonai labai blaško dėmesį, ir džiaugiasi, kad mokykloje yra dėžutės, į kurias mokiniai prieš pamokas sudeda telefonus. „Manau, kad labai gera taisyklė sudėti telefonus į dėžutes. Tada tiek mokytojui, tiek mokiniui ramu“, – konstatuoja moksleivis. Tai padeda geriau susikaupti ir mažina sukčiavimą atsiskaitymų metu. „Jei telefonas nėra surenkamas prieš kontrolinį darbą, tai tada tikrai daug moksleivių naudojasi dirbtiniu intelektu“, – atvirauja E. Trumpa. Nors turint telefoną šalia gali kilti pagunda sukčiauti, vaikinas pripažįsta, kad „viskas priklauso ir nuo paties žmogaus, jei jis nenori mokytis, tai naudosis telefonu, jei nori – nesinaudos“.

Padeda mokytis

Vis dėlto išmanieji įrenginiai gali smarkiai prisidėti prie sklandesnio bei lengvesnio ugdymosi proceso. Rokiškio „Romuvos“ gimnazijos moksleivė Pija PARŠIŪNAITĖ prisimena, kad mokantis rusų kalbos, geriau įsiminti žodžius jai padėjo mokytojos sukurtos virtualios kortelės – jos palengvindavo ne tik naujų žodžių mokymąsi, bet ir jų pasikartojimą. „Šiais laikais, kai technologijų pasaulis sparčiai vystosi, mokykloje atsiranda vis daugiau užduočių, kurias lengviau daryti telefone“, – įsitikinusi ji. Iš tiesų, virtualios kortelės ir viktorinos gali padėti mokiniams geriau suprasti sudėtingesnes temas ir suteikia mokymuisi žaismingumo. Nors telefonas gali būti naudojamas ir sukčiavimui, gimnazistė akcentuoja, kad reikia nepamiršti ir jo privalumų, tokių kaip komunikacija. Mobilieji įrenginiai padeda greičiau perduoti svarbią informaciją ir bendrauti tarpusavyje.

Nebeturime pasirinkimo

Abiturientė Gintarė STUNDŽAITĖ įsitikinusi, kad šiuo metu nebeturime pasirinkimo, ar leisti mokykloje naudotis telefonais, ar ne. Telefonas dažnai tampa neatskiriamas kasdienybės įrankis, be kurio kartais neįmanoma mokytis. „Neturime dvyliktos klasės vadovėlių ir tenka naudotis skaitmeniniais“, – pasakoja moksleivė. Mergina pripažįsta, kad rasti sprendimą ir sumažinti naudojimąsi mobiliaisiais įrenginiais yra labai sunku. Moksleiviai dažnai į visas naujoves, kurios liečia telefonus, žiūri neigiamai ir net dėžutės daugeliui atrodo nepriimtinos.

P.S. Nors moksleivių požiūris į telefonų svarbą mokykloje skiriasi, daugelis sutaria, kad šiuolaikiniame pasaulyje be jų sunku išsiversti. Išmanieji įrenginiai gali palengvinti informacijos suradimą ir mokymąsi. Vis dėlto mokyklose atsiradę sprendimai, tokie kaip dėžutės, yra veiksmingas būdas padėti mokiniams susikaupti ir išlaikyti dėmesį pamokose.

Monika KAIRYTĖ

Subscribe
Informuoti apie
guest
1 Komentuoti
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Nu nu
Nu nu
2025 9 rugsėjo 15:18

Kažkaip iki šiol tiek daug kartų sugebėjo mokytis be telefonų…verta susimąstyti

Rekomenduojami video: