Regina Malcienė: „Nemanyčiau
Regina Malcienė: „Nemanyčiau

Jeigu eismo sargai labai akylai stebėtų, kaip vairuotojai paiso Kelių eismo taisyklių (KET) miesto vietose, kur įrengti STOP ženklai ar sustoti reikalaujančios linijos, greičiausiai ne vienas vairuotojų taptų pažeidėju. Vairavimo specialistai sako, jog sankryžos su STOP ženklais ir linijomis – rebusas ne tik vairavimo naujokams, bet ir patyrusiems.

Spąstai – būsimiems vairuotojams

„Nuo pernai spalio 11 d. įsigaliojo nauja tvarka, įpareigojanti sustoti prie ženklo STOP linijos, nubrėžtos skersai važiuojamosios kelio dalies. Bet pasidairykite, kiek po žiemos mieste tų linijų liko? Daug vietų, kur linijos – nė žymės, o prie šio ženklo sustojęs vairuotojas sankryžos nemato, nes nuo STOP iki pačios sankryžos yra 6-10 metrų. Turi privažiuoti prie pat gatvių susikirtimo tam, kad pamatytum kliūtį iš dešinės ar kairės. Tad koks tikslas vairuotojui sustoti likus keliems metrams iki sankryžos, kaip klaidingai reikalauja ženklai mūsų gatvėse, jeigu prieš pat ją vėl turi stoti, kaip nurodo KET pakeitimai?“ – painiava tapusią  eismo situaciją dėstė vairuotojus rengiančios mokyklos instruktorius Eimantas Bieliūnas. Pasak jo, ne vienas būsimas vairuotojas per vairavimo egzaminą dėl nepertvarkytų STOP ženklo linijų „susikirto“, nes neteisingai įvažiavo į sankryžą.   

„Sulaukiame egzaminuotojų pastebėjimų, jog mūsų mieste ne viskas gerai dėl eismo ženklinimo. Būtų labai gaila, jeigu rajonas prarastų galimybę rengti vairuotojų egzaminus. Tokios teisės kaimyniniai rajonai neturi, o pas mus laikyti vairavimo egzaminų atvyksta ne tik iš Panevėžio apskrities savivaldybių, bet ir Ukmergės, Vilniaus, Klaipėdos, Kauno… Būtų gerai, kad rajone būtų žmogus, tiesiogiai atsakingas už KET pakeitimų įgyvendinimą“, – rūpestį dėl neteisingo eismo ženklinimo išdėstė E. Bieliūnas. Instruktorius ir jo kolegos stebisi, kodėl iki šiol mieste neatnaujintos gatvių eismo ženklinimo linijos ir perėjos. Esą praktika tą daryti prieš rugsėjį, kai iki žiemos telieka vos pora mėnesių, – pinigų išmetimas į balą…

Kaip elgtis?

 

STOP ženklų mieste yra iki dešimties, tačiau tik dalies STOP linijų ženklinimas teisingas. Kaip elgiasi vairuotojai prieš šį ženklą ir sustoti privalomą liniją, kurių ženklinimo atstumai  nebeatitinka pakeistų reikalavimų? Atsakymas paprastas: vieni stabteli prie ženklo ir dar kartą stoja prieš pat gatvių susikirtimą tam, kad įsitikintų, ar nėra kliūties. Kiti nepaiso ženklo bei nusitrynusios STOP linijos ir sustoja prieš pat sankryžą. Miestelėnai sako, jog kelių eismo ženklinimu laiku nepasirūpinę miesto vadovai ne vienam vairuotojui galėjo pakišti „kiaulę“.

Administracinių teisės pažeidimų kodekse dėl KET pažeidimą, kai nepaisoma kelio ženklinimo ar ženklų, numatoma bauda nuo 28 iki 86 eurų.

Pertvarkyti būtina, ir kuo greičiau

Rajono Viešosios policijos skyriaus Kelių policijos grupės specialistas Algirdas Berniūnas sakė, jog ne nuo policijos priklauso, kada mieste bus teisingai paženklintos STOP linijos. „Reikia tą padaryti kuo greičiau. STOP linija turi būti paženklinta pagal reikalavimus, kiekvienu atveju  atsižvelgiant į sankryžos matomumą“, – dėstė pareigūnas.

Rajono savivaldybės administracijos direktorius ir Saugaus eismo komisijos pirmininkas Valerijus Rancevas pripažino, jog išsakytos pretenzijos dėl nepakeistų STOP linijų – teisingos. „Prieš mėnesį gavau informaciją, kad iki šiol tai nepadaryta, nors KET pakeitimų reikalavimai įsigaliojo pernai spalyje.  Mūsų komisijoje nuo šiol dirbs naujas narys – vairuotojų rengimo specialistas, jis seks KET pakeitimus ir rūpinsis, kad jie būtų laiku įgyvendinti. Klausimas dėl STOP linijų turėtų būti išspręstas netrukus. Kodėl iki šiol mieste neatnaujintas gatvių važiuojamosios dalies ženklinimas, reikėtų klausti miesto seniūno“, – komentavo administracijos vadovas.

Pavėlavo, nes keitėsi valdžia

„Mes tokių pinigų neturime. Gatvių eismo ženklinimu rūpinasi ne seniūnija, o Statybos ir infrastruktūros plėtros skyrius“, – sakė nuo pirmadienio atostogaujantis Rokiškio miesto seniūnas Arūnas Krasauskas.

Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyresnioji specialistė Regina Malcienė teigė, jog įprastai gatvių eismo ženklinimas atnaujinamas du kartus per metus: gegužės pabaigoje ar birželio pradžioje ir prieš naujuosius mokslo metus rugpjūtyje. Pasak specialistės, šiemet buvo ypatingi metai, nes keitėsi rajono valdžia, o naujos kadencijos rajono taryba tik gegužę patvirtinto kelių remonto ir priežiūros sąrašą.

„Planuojame ženklinimą pradėti greitai, nes baigiamos lopyti seniūnijų gatvių duobės. Kol tai nepadaryta, nelogiška naujinti ženklinimą. Jeigu miesto seniūnija būtų pateikusi pageidavimą ar informavusi apie skubų poreikį perdažyti eismo ženklinimą miesto gatvėse, būtume paskubėję“, –  dėstė R. Malcienė.

Rajono kelių priežiūros ir remonto darbams šiemet skirta 1 mln. 376 tūkst. Eur, 5 proc. šios sumos, arba 68,8 tūkst. Eur – eismo saugumo darbams, tarp jų –  ir gatvių eismo ženklinimui atnaujinti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aldona Minkevičienė

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: