Gatvėmis riedėjo šimtamečiai senoliai

Galbūt daugeliui pasirodys neįtikėtina, tačiau nenutrūkstamo lankytojų srauto susilaukė istorinių automobilių mylėtojai, uteniškiams demonstravę daugiau nei tris dešimtis akį traukiančių, žvilgančių įvairiomis spalvomis, tarsi vakar nuo konvejerio nuriedėjusių senolių keturračių.

Seniausią, 1924 metais pagamintą „Oakland Phaeton“ vairavo kaunietis Vytis Indziulas, o tik metais jaunesnįjį, šiemet pažymintį savo šimtąjį gimtadienį „Packard“ – dar viena, stilingai pasipuošusi neišskiriama kauniečių pora Gintautas ir Nelė Miškiniai.

Abu šie automobiliai – daugelio istorinių filmų herojai, kuriuos noriai skolinosi įvairios užsienio kino studijos.

Trečias kauniečių delegacijos narys Irmantas Kunca vairavo gerokai jaunesnį, 1986 m. pagamintą, tačiau irgi nemenko žiūrovų dėmesio susilaukusį „Volkswagen Scirocco“ automobilį, kurio gamyba buvo nutrūkusi, o po kelių dešimtmečių vėl atnaujinta.

Nedaugelis galėjo patikėti, jog dar vieno kauniečio Rolando Babraičio į Uteną atvairuota ir visomis vaivorykštės spalvomis tviskanti „GAZ 21 Volga“ pagaminta dar 1966 m.

 

Aktyviausi – šeimininkai     

Didžiausią istorinių automobilių kolekciją apžiūrai, kaip ir dera, pateikė renginio šeimininkai uteniškiai, žiūrovams pasiūlę atidžiau pažvelgti į septynis dėmesio vertus eksponatus.

Tai rodo, jog istorinių automobilių prikėlimo antram gyvenimui virusas gajus ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir rajonuose.

Centrinėje ekspozicijos vietoje atsidūrė Hermano Tuzo atvairuotas ilgas, tarsi tikras kelionių laivas 1962 m. gamybos, prieš dešimtmetį iš JAV parplukdytas amerikietiškas „Cadillac de Ville“, turintis didžiausią iš visų eksponuotų, net 6,4 litro darbo tūrio variklį.

Uteniškis Jaunius Mickus su pagalbininkais žiūrovų teismui pateikė du vienodos spalvos automobilius – japonišką „Nissan“ ir amerikietišką sportišką „Corvette“.

Artūras Kirmonas atvairavo labai retą 1960 m. gamybos „GAZ 21 Volga“ automobilį, 2017 m. įsigytą Ukrainoje, viename Marepos kaime, kurio dabar jau nebėra ir kurį, netenka spėlioti, sugriovė įsiveržę okupantai.

Tik parodos išvakarėse restauruotu automobiliu uteniškis sukorė pirmąjį šimtą kilometrų ir pateikė jį žiūrovų bei specialistų, negailėjusių pagyrų keturračiui ir jo šeiminkui, teismui.

Dar vienas istorinių automobilių puoselėtojas iš Utenos Vytautas Mackonis atvairavo vienintelį parodoje ZAZ 968.

 

Džiugino šventės dalyvius

1990 m. gamybos VAZ 2108 parodai pristatė ir uteniškiu save laikantis, žinomas žurnalistas Valdas Juozas Vilūnas, daugelio istorinių automobilių ralių ir festivalių organizatorius, būtent kurio pastangomis šis sambūris Utenoje susilaukė didžiulio dėmesio.

Žvelgiant iš šono nelengva patikėti, jog ir 1987 m. gamybos šviesiai ruda „Opel Ascona“, kurią atvairavo vilnietis Feliks Krivickij, dar nė karto neperdažyta.

Žiūrovo akį traukė ir dideli, ir maži automobiliai, tokie kaip Rūtos Karinauskaitės „Fiat 500“, Kęstučio Paulavičiaus retas „Audi 80 B2“ ir daugelis kitų.

 

Vyriausias amžiumi – rokiškėnas

Sunku būtų rasti bet kokį istorinių automobilių renginį, kuriame nedalyvautų 85-erių rokiškėnas, Raikėnų kaimo gyventojas iš Pandėlio seniūnijos Narcizas Mikšys, savo kolekcijoje turintis nemažai tokios vertės motociklų ir automobilių.

Narcizas šįkart į Uteną atvairavo 1953 metų gamybos „Pobeda“ automobilį.

Ko gera, daugiausia dėmesio susilaukė dar vienas rokiškietis – Grigorijus Antonovas su dukra Simona, atvairavę 1977 m. gamybos nepriekaištingą „Volkswagen Kafer“.

Sunku pasakyti, kas labiau domino žiūrovus – pats automobilis ar jo priekaba, unikalus, savadarbis kemperis, teikiantis patogią nakvynę ar šiaip poilsį dviem.

Sartų „Žiogelio“ bazėje dirbančiam auksarankiam meistrui, ko gero, tik nedaugelį pavyko įtikinti, jog tai unikalus, analogų neturintis jo rankų darbo kūrinys.

Rokiškiečių komandą papildė ir Žilvinas Kancevičius, siūlęs įdėmiau pažvelgti į jo 1988 m. gamybos „Opel Ascona“.

Organizatorių inform.

Algimanto BRAZAIČIO ir Valdo Juozo VILŪNO nuotr.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: