Partnerystė
Tarptautinę „Etwinning“ bendruomenę sieja partnerystė. Mokytojai nuolat bendradarbiauja su kolegomis iš įvairių Europos šalių, dalijasi gerąja patirtimi ir rengia virtualius susitikimus „TwinSpace“ aplinkoje, vykdo projektus. „Etwinning“ projektai skatina mokinių motyvaciją ir kompetencijų plėtrą. Mokiniai, dalyvaudami projektuose, tobulina užsienio kalbų, skaitmeninius ir socialinius įgūdžius. Mokytojai dalyvauja nemokamuose „eTwinning“ renginiuose, savarankiškuose kursuose ir seminaruose, gilindami žinias apie skaitmeninių įrankių panaudojimą pamokose. Visa veikla vyksta oficialioje „Etwinning“ platformoje, užtikrinančioje mokinių ir mokytojų duomenų apsaugą bei patogią bendradarbiavimo aplinką.
Komandos ir konultantai
Renginyje dalyvavo šešios mokinių komandos: pirmokai, ketvirtokai ir aštuntokai iš Pandėlio, Kamajų Antano Strazdo, Obelių gimnazijų ir Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos. Siekdami suteikti jauniesiems dalyviams kuo sklandesnę pagalbą, dirbant su skaitmeninėmis priemonėmis, į renginį įtraukėme Pandėlio gimnazijos dešimtokus, kaip konsultantus. Šie vyresni mokiniai ne tik padėjo komandoms techniniais klausimais, bet ir skatino kūrybiškumą, atsakingumą bei tarpusavio mokymąsi.
Organizuodami dienotvarkę vadovavomės interaktyvumo principais: buvo iš anksto numatytos ir paskelbtos veiklų užduotys bei platforma, kurioje bus talpinami sukurti skaitmeniniai produktai bei renginio akimirkų nuotraukos.
Renginį pradėjo Juozo Tūbelio progimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas, pasveikinęs susirinkusias komandas, palinkėjo smagaus kūrybinio laiko ir bendradarbiavimo. Komandos pristatė namuose paruoštus filmukus arba plakatus apie „eTwinning 20“. Vyko šūkio kūrimas su programa „WordArt“; ketureilio rašymas naudojant DI įrankius („ChatGPT“.); kelionės maršruto po Europą sudarymas su aplikacija „Travelboast“; STEAM užsiėmimas „eTwinning tortas netradiciškai“; gimtadienio dainos atlikimas; „eTwinning 20“ „piknikas“ – vaišės; padėkų įteikimas ir refleksija.
Kiekvienai komandai suteikėme pakankamai laiko susipažinti su naujomis priemonėmis. Dešimtokai konsultantai budėjo prie darbo stotelių, stebėjo grupių sąveiką ir pagal poreikį pademonstruodavo priemonių galimybes, komentarais padrąsindavo ir patardavo sprendžiant kilusius techninius iššūkius. Toks vyresniųjų įtraukimas ne tik palengvino organizacinį darbą, bet ir sustiprino bendruomenės tarpusavio ryšį.
Visų komandų sukurtus plakatų, filmukų, šūkių, ketureilių, maršrutų žemėlapius, nuotraukas „Lego torto“ konstravimo bei renginio akimirkas talpinome į bendrą „Padlet“ lentą: https://padlet.com/larisa_tichonova/etwinning-20-9e9tmy0bq345e3p5 . Tokia skaitmeninė rezultato refleksija, leido dalyviams ir svečiams peržiūrėti, komentuoti bei dalintis savo įspūdžiais.
Įkvėpė plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą
Džiaugiamės, jog renginys vyko sklandžiai: užduotys buvo įtraukiančios, o darbo laikas – optimaliai paskirstytas. Pirmokai ir ketvirtokai sužavėjo savo nuoširdžiu noru išmokti naujų skaitmeninių įrankių, o aštuntokai – kūrybišku požiūriu į užduotis. Konsultantų indėlis tapo neatsiejama sėkmės dalimi: jie ne tik suteikė techninę pagalbą, bet ir veikė kaip puikūs mentoriai.
Visi renginio dalyviai apdovanoti prisiminimų dovanomis ir komandinėmis padėkomis. Tikimės, kad ši patirtis įkvėpė mokinius ir mokytojus toliau plėtoti tarptautinį bendradarbiavimą „Etwinning“ platformoje, o skaitmeninių įrankių žinios sustiprins jų pasitikėjimą naujomis technologijomis ir kūrybiškumu.
Dėkojame Obelių gimnazijos mokytojai Laimai Mikuckienei, Kamajų Antano Strazdo gimnazijos mokytojai Vilmai Kavaliauskienei už suburtas komandas ir linkime sėkmės vykdant projektus „eTwinning“ platformoje.
Tokios patirtys rodo, kad „eTwinning“ – ne tik technologijų naudojimo galimybė, bet ir galingas įrankis demokratiniam, įtraukiančiam bei kūrybiškam mokymuisi skatinti.
Organizatorių inform.