A. Stanio nuotr.

– Kokių klaidų dažniausiai daro pėstieji tamsiuoju paros metu? Ką vertėtų prisiminti, ko vengti? Apskritai, ar pėstieji „mokosi“ ir einant metams elgiasi saugiau?

Labai nesaugu, kai tamsiuoju paros metu pėstieji nesineša šviečiančio žibinto, nevilki ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais bei nesegi atšvaitų. Kad šios priemonės smarkiai pagerina pėsčiojo matomumą, yra sena tiesa. Sunku pastebėti, kai pėsčiasis nepasirūpinęs atšvaitu. Jis tarsi „atsiranda“ prieš pat, iš „niekur“… Pasitaiko, kad pėstieji užmiestyje eina kelkraščiu transporto važiavimo kryptimi. Tai ypač pavojinga, kai prasilenkia priešpriešais atvažiuojančios transporto priemonės.

Dar dažna pėsčiųjų klaida ir viena iš nelaimių priežasčių – žengiant į perėją ar į kelio (gatvės) ruožą, neįvertinamas atstumas iki artėjančio transporto. Pėstieji klaidingai įsitikinę, kad eidami perėja visada turi pirmumą. Lapkritis ir žiemos mėnesiai yra sudėtingi eismo saugumo prasme ne tik dėl tamsos, bet dažnai ir dėl šlapios kelios dangos bei netikėtų pašalimų, kai danga apledėja ir tampa slidi.

Nepaisoma ir kitų taisyklių. Pasitaiko, kad pėstieji eina per kelią, degant draudžiamajam šviesoforo signalui, delsia arba stoviniuoja, bėga, naudojasi mobiliaisiais ir rašo žinutes. Taip ypač dažnai elgiasi vaikai. Svarbu, kad pėstieji, išeidami iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, įsitikintų savo saugumu.

Dar viena pavojų kelianti situacija, kai tinkamu metų laiku dviračiu ar paspirtuku staiga kerta gatvę, važiuoja per pėsčiųjų perėjas. Būtina suprasti, kad elektriniai paspirtukai nėra pramoga, tai transporto priemonė, tad eismo taisyklių paisyti būtina.

Keleriopai pavojus kyla tuomet, kai eismo dalyviai yra neblaivūs. Ir ne tiek svarbu, ar neblaivus vairuotojas, dviratininkas, pėsčiasis – pavojus vis tiek didžiulis. Neblaivių prie vairo, deja, nemažėja. Džiugu, kad visuomenė yra aktyvi ir gauname daug pranešimų dėl įtartinų vairuotojų ar dėl kitų eismo dalyvių pavojingo elgesio. Į visus juos reaguojame ir net apie 30 proc. atvejų pagal tokius pranešimus pasitvirtina.

Taikyta administracinė atsakomybė per 2023 metų 10 mėn. ir palyginimas su 2022 m.

  2022 m.   2023 m.
Surašyta administracinio nusižengimo protokolų už KET pažeidimus 1473 1360
 pažeidėjų pėsčiųjų perėjose 15 27
 pėsčiųjų padarytų pažeidimų 69 93
dviratininkų padarytų pažeidimų 124 152
mob. telefonų naudojimo pažeidimų

vairuojant

227 268
Nustatyta neblaivių vairuotojų (LR ANK 420 str. 4, 5 d., 422 str. 2–5 d., 424 str. 6 d., 427 str. 1 d.) 57 62
neblaivūs įvykdė eismo įvykius 4 3
  Pradėta ikiteisminių tyrimų, kai transporto  priemones vairavo neblaivūs asmenys (nustatyta 1,5 ir daugiau alkoholio kraujyje ) 48 38
 Iš viso nustatyta neblaivių vairuotojų: 109 103

– Tamsusis paros metas, artėjanti žiema turi įtakos vairavimui. Ką patartumėte vairuotojams? Galbūt šaltuoju metų laiku padidėja avaringumas rajone?

Eismo įvykių padaugėja prasidėjus žiemos sezonui, nes keičiasi vairavimo sąlygos, prie kurių vairuotojai dar tik prisitaiko, laiku nesusitvarko transporto priemonių, be to, reikia keisti vairavimo stilių.

Prasčiausias matomumas vos pradėjus temti. Rudenį ir žiemą tiek matomumas, tiek automobilio sukibimas su keliu visai kitokie nei vasarą, todėl visų pirma privalu atsižvelgti į kelio būklę, meteorologines sąlygas. Pasirūpinti automobilio technine būkle. Pirmiausia – padangų kokybė. Geros padangos užtikrina stabilesnį važiavimą, stabdymą, greitėjimą. Būtina įsitikinti, ar tinkamai veikia žibintai, valytuvai, nes dažni rūkai, dulksnos blogina matomumą ir šie įtaisai turi veikti nepriekaištingai. Kai kurie įsigudrauja nusigramdyti tik siaurutį automobilio stiklo tarpelį ir važiuoja, į kelią žiūrėdami per 2–3 cm. tarpą, „lyg iš tanko“. Einančius ir važiuojančius šalia sudėtinga pastebėti.

Greitis turi būti ne leistinas, o saugus. Pats vairuotojas turi priimti tam tikrus sprendimus, kaip jam elgtis, kaip valdyti transporto priemonę esant įvairioms oro sąlygoms.

– Kurios sankryžos, kelio ruožai Rokiškio mieste yra pavojingiausi?

Pirmiausia truputis 2022 m. ir 2023 metų 10 mėn. avaringumo statistikos:

  2022 m.   2023 m.  Padidėjimas/ Sumažėjimas

 

Iš VISO EISMO ĮVYKIŲ 260 231 -11,15 %
Iš JŲ ĮVYKDĖ NEBLAIVŪS 20 16 -20,00 %
ĮSKAITINIAI EISMO ĮVYKIAI 23 16 -30,43 %
ŽUVO   2  
SUŽEISTA 26 22 -15,38 %
1. IŠ VISO SUŽALOTA EISMO DALYVIŲ      
  A) PĖSČIŲJŲ 5 1 -80,00 %
  B) VAIRUOTOJŲ 13 8 -38,46 %
  C) KELEIVIŲ 4 11 175,00 %
  D) DVIRATININKŲ 4 2 -50,00 %
2. IŠ VISO ŽUVO EISMO DALYVIŲ:      
  A) PĖSČIŲJŲ   1  
  B) TRANSP. PRIEM. VAIRUOTOJŲ   1  
  C) TRANSP. PRIEM. KELEIVIŲ      
  D) DVIRATININKŲ      
3. EISMO ĮVYKIŲ PRIEŽASTYS:      
  A) DĖL PĖSČIŲJŲ KALTĖS 1    
  B) DĖL VAIRUOTOJŲ KALTĖS 22 15 -31,82 %
  C) DĖL DVIRATININKŲ KALTĖS   1  
Vairuotojai, sužaloję pėsčiuosius perėjose 3 1 -66,67 %
Vairuotojai, nepasirinkę saugaus greičio 5 3 -40,00 %
Vairuotojai, pažeidę sankryžų prav. taisykles 4 2 -50,00 %
Kiti 11 10 -9,09 %

Pagrindinės priežastys, kodėl įvyksta eismo įvykiai, kur žūsta arba sužalojami žmonės, –nepasirinktas saugus greitis arba viršytas leistinas, manevravimo taisyklių pažeidimai, ypač pavojingi lenkimai, kai ribotas matomumas, lenkimai sankryžose. Eismo dalyviai vis dar stokoja drausmingumo, atsakingumo ir linkę daryti tam tikrus Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus, kurie sukelia baisiausias pasekmes.

Didėja tendencija, kai vairuotojai, lenkdami ar keisdami važiavimo kryptį, nerodo atitinkamo šviesos signalo. Tai vienas grubiausių KET pažeidimų.

Avaringa išlieka sankryža su krašto keliais Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys (kelio Nr. 122) ir Biržai–Pandėlys–Rokiškis (Nr. 123), ji įvardijama „juodąja dėme“. Čia stebima pasikartojanti eismo įvykių tendencija – sankryžoje sukant į kairę, nesaugus kairysis posūkis.

Kita sankryža yra šalia „Lidl“. Inicijuojame STOP ženklą. Ypač nevietiniai, Respublikos gatve važiuodami link turgaus, mano, kad juda pagrindiniu keliu.

Ypač vairuotojai turi būti atidūs ir Taikos gatvėje. Pėsčiųjų perėja prie „Topo centro“ nesaugi.

Indėlį, mažinant tragiškas pasekmes, galime įnešti kiekvienas, nesvarbu, ar esame pėsčiasis, ar vairuotojas, ar net niekur neišeinantis iš namų. Džiugu, kad dalis visuomenės nėra abejingi ir praneša apie galimus pažeidimus. Linkime saugių kelionių, pagarbos ir tolerancijos visiems eismo dalyviams.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: