Tik atsakingas ir skaidrus procesas gali užtikrinti politinį stabilumą
Tadas BARAUSKAS
Seimo narys, socialdemokratas
Aš vis dėlto linkęs palaukti tiek Prezidento pozicijos, tiek specialiųjų tarnybų oficialių išvadų. Prezidento Gitano Nausėdos raginimas premjerui pasitikrinti politinį palaikymą Seime man atrodo pagrįstas ir konstruktyvus – tokie žingsniai gali padėti atkurti pasitikėjimą ir aiškumą politinėje arenoje. Nors koordinuotas spaudimas iš politinių oponentų yra įprastas reiškinys demokratinėje visuomenėje, svarbiausia yra įvertinti, ar tas spaudimas remiasi konkrečiais faktais, o ne spekuliacijomis ar emocijomis.
Žiniasklaidoje sklandančios prielaidos ir fragmentiška informacija gali sudaryti klaidinantį įspūdį, todėl būtina laukti institucinių išvadų, kurios suteiks objektyvų vaizdą apie susiklosčiusią situaciją.
Premjero sprendimas pasitikrinti pasitikėjimą Seime – tai ne tik politinis žingsnis, bet ir brandos ženklas, parodantis pagarbą parlamentinei atsakomybei. Tik atsakingas ir skaidrus procesas gali užtikrinti politinį stabilumą.
Jei premjeras atsistatydins, viską teks pradėti vėl nuo pradžių
Ramūnas GODELIAUSKAS
Rajono meras
Mano atsakymas nebus kaip viską žinančio politologo (o tokių pastaruoju metu pilnas TV ekranas). Aš vertinu pagal galimybę dirbti ir kažko pasiekti Rokiškio krašto labui. Dirbdamas antrą kadenciją jau turiu su kuo palyginti. Prieš tai buvusi premjerė į regionus dėmesio nekreipė visiškai, netgi jautėme nepagarbą. O su premjeru Gintautu Palucku jau teko bendrauti ne kartą. Man patinka jo konkretumas ir požiūris į regionus, į paprastus žmones. Turiu premjero Gintauto pažadą kompensuoti praėjusios Vyriausybės nurėžtą finansavimo dalį mūsų arenos statybai. Turiu palaikymą ir pažadą finansuoti dalį naujo muzikos mokyklos pastato statybos. Kaip eilinis pilietis laukiu, kada galėsiu atsiimti savo pinigus iš pensijų kaupimo fondų, ir esu dėkingas už tokią galimybę.
Jei premjeras atsistatydins, viską teks pradėti vėl nuo pradžių. O laikas bėga greitai. Todėl ši situacija man kelia nerimą.
Linkiu premjerui Gintautui rasti savyje jėgų atlaikyti tokį puolimą, koks vykdomas dabar, pabandyti atvirai pasakyti visuomenei, kas vyksta ir kodėl. LSDP linkiu susitelkti, o ne pradėti dalintis kėde, kuri dar nėra laisva. Buvusiai Vyriausybei – geriau padėti sukurti kažką gero Lietuvos žmonėms, o ne mėtytis akmenimis ir tuo džiaugtis. Įsivaizduokite, jeigu būtų olimpinė rungtis tarp politikų – mesk akmenį į kitą ir džiaukis. Kurioje vietoje būtų Lietuvos politikai? Manau, tarp prizininkų.
Politinė sumaištis ar vadovybės kaita be rimto pagrindo gali pakenkti valstybės interesams
Antanas TAPARAUSKAS
Rokiškio socialdemokratų skyriaus pirmininkas, vicemeras
Apibendrinant susiklosčiusią situaciją, beveik visa informacija viešojoje erdvėje – apie 15-20 metų senumo reikalus… Mano nuomone, nėra teisinio ar konstitucinio pagrindo reikalauti ministro pirmininko Gintauto Palucko atsistatydinimo, kol vykstantys tyrimai nepateikė aiškių, neginčijamų išvadų. Šiuo metu visos atsakingos tarnybos atlieka nuodugnius tyrimus, siekdamos išsiaiškinti tikruosius faktus. Demokratinėje teisinėje valstybėje galioja nekaltumo prezumpcijos principas – asmens kaltė ar netinkamas elgesys turi būti įrodyti kompetentingų institucijų, o ne nulemti vien žurnalistinių tyrimų ar politinių oponentų spaudimo. Tokios aplinkybės leidžia teigti, jog bet koks skubotas pasitraukimas būtų nepagrįstas ir neteisingas tiek premjero atžvilgiu, tiek visos Vyriausybės stabilumo požiūriu. Vis dėlto 240 tūkstančių Lietuvos piliečių išreiškė palaikymą ir suteikė mandatą darbui, tad reiktų koncentruotis į laukiančius iššūkius per kadenciją, o ne kapstytis po praeities šiukšles…
Taip pat man svarbu Prezidento pasitikėjimo mandatas – Prezidentas Gitanas Nausėda nėra atėmęs įgaliojimų iš premjero, priešingai, leido jam pasitikrinti daugumos palaikymą Seime. Tai reiškia, kad aukščiausiu politiniu lygmeniu premjerui suteikiamas šansas pagrįsti savo teisę toliau eiti pareigas.
Atkreiptinas dėmesys, kad Vyriausybės darbo tęstinumas šiuo laikotarpiu yra gyvybiškai svarbus – Lietuva susiduria su strateginiais iššūkiais, artėja svarbūs sprendimai dėl valstybės biudžeto ir gynybos finansavimo, todėl politinė sumaištis ar vadovybės kaita be rimto pagrindo gali pakenkti valstybės interesams. Stabilumas ir atsakomybė reikalauja, kad sprendimai būtų priimami remiantis faktais, o ne emocijomis. Manau, premjeras ir toliau vykdys savo pareigas, kol nebus gauti visi atsakymai iš teisėsaugos ir priežiūros institucijų bei kol jam reiškiamas pasitikėjimas Prezidento ir parlamentinės daugumos lygmeniu.
Tik taip galima užtikrinti visuomenės pasitikėjimą – parodant, kad valdžia gerbia teisinę tvarką ir priima sprendimus, pagrįstus objektyviais duomenimis, o ne nepatikrintomis prielaidomis.
Nebetinka tolesniam darbui
Lina MEILUTĖ-DATKŪNIENĖ
Rajono tarybos narė
Žmonės nėra neklystantys – tai galioja ir politikams. Visi galime padaryti vieną ar kitą klaidą. Svarbiausia – gebėjimas jas pripažinti ir prisiimti atsakomybę. Vis dėlto, kai klaidos kartojasi, o atsakomybės stoka ima kelti rimtų klausimų dėl politinės lyderystės ir pasitikėjimo, tampa vis sunkiau tai toleruoti.
Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos valdyba situaciją, susijusią su premjeru Gintautu Palucku, vertina kaip rimtą ir nebetinkamą tolesniam darbui. Valstybės vadovas turi būti pavyzdžiu ir įkvėpti pasitikėjimo tiek piliečiams, tiek tarptautiniams partneriams. Šiandien to pasitikėjimo akivaizdžiai trūksta.
Mano manymu, jeigu premjeras atsistatydintų iš Vyriausybės vadovo pareigų – tai būtų atsakingas žingsnis, kuris leistų grąžinti pasitikėjimą valdžios institucijomis ir užtikrinti, kad jos veiktų sklandžiai ir be papildomos įtampos.
Tokie žmonės apskritai neturėtų būti valdžioje
Agnė SIRGĖDAITĖ
Rašytoja
Matyt, pradėti reikia ne nuo paties G. Palucko, bet nuo visos LSDP partijos, kurios „vedlė“,tikrąja to žodžio prasme, išdūrė tautą. Turbūt nuo to įsimintino momento ir turėjo vykti pokyčiai Seime. Apskritai nematau jokios logikos skirti, o valstybės vadovui – patvirtinti premjeru žmogų, kuris jau buvo teistas. Manau, kad tokie žmonės apskritai neturėtų būti valdžioje. O po visų tyrimų, kuriuos atliko „Siena“ kartu su „Laisvės TV“ ne tik G. Paluckui, bet ir visiems LSDP nariams turėtų būti gėda priklausyti partijai, turinčiai lyderį, kuris ne tik nepripažįsta savo kaltės, bet ir akiplėšiškai meluoja.
Tuo pačiu įdomu stebėti ir kitus politikus, kurie būdami šioje partijoje tyli kaip vandens į burną prisisėmę. Maniau, kad didžiausia gėda buvo priklausyti „Nemuno aušrai“, šiandien šalia jų jau tuoj įsitaisys ir LSDP?
Šiaip įdomu girdėti, kai tariamosios žurnalistikos atstovai aiškinasi, už kiek tokie ir kiti Lietuvos „patriotai“ tėvynę pardavinėja.
Ar turi atsistatydinti? Taip
Aušra GUDGALIENĖ
Rokiškio krašto muziejaus direktorė
Ar turi atsistatydinti? Taip.
Kodėl? Nes valstybės vadovai turi būti autoritetais. Turi būti autoritetu ne savo partijai, o visiems, ypač savo vaikams, tėvams ir tiems, kurie dar šiek tiek tavimi abejoja. Turi būti pripažįstamas, gerbiamas ne dėl to, kad turi statusą ir įtaką, bet, kad tau suteikta galia ir valdžia yra grįsta moralės normomis, vertybėmis, kurios atsispindi tavo kasdienėje elgsenoje, veikloje, santykyje su kitais.
Vyriausybės vadovas turi būti gerbiamas. Man atrodo, būtų daug lengviau priimti sprendimą pasitraukti, jei būtų galvojama ne tik apie save, bet ir aplink esančius. Vienas iš būdų priimti sprendimą – vadovautis naudos-žalos principu. Pasitraukdamas iš Vyriausybės vadovo pareigų, valstybei padarysiu daugiau žalos ar naudos? Likdamas – daugiau žalos ar naudos padarysiu? Ir čia nereikia galvoti apie save kaip asmenį. Ir šiuo atveju gal net geriau vadovautis širdimi, o ne protu.









































Nusivyliau pirmais trims šio straipsnio veikejais…
Nėra Konstitucijoje būdo kaip Premjerui pačiam pasitikrinti pasitikėjimą. Jei yra abejonių, kad Ministras Pirmininkas nebegali eiti savo pareigų, o jis pats to nesupranta, tai: (a) Prezidentas gali teikti Seimui jo atleidimą iš pareigų, Seimas dėl to balsuoja slaptu balsavimu, jei visų Seimo narių balsų dauguma yra pritariama atleidimui, MP yra ateistas iš savo pareigų (Konstitucijos 101 str.), atsistatydina ir visa vyriausybė, jei balsų nepakanka – MP dirba toliau (b) Seime 1/5 Seimo narių iniciatyva pradedama interpeliacija, dėl kurio vyksta analogiškas balsavimas (a), pasekmės analogiškos kaip ir (a) atveju. Vadinasi, šiuo atveju aiškūs Prezidento ir Seimo konstituciniai veiksmai ir atsakomybė. Tiek… Skaityti daugiau »