GR nuotr.

Algos

Nuo rugsėjo lėšos pedagogų darbo užmokesčiui padidintos 15,5 proc., iš kurių 10 proc. skiriama pareiginėms algoms didinti, o 5,5 proc. turi būti skiriama pareiginės algos koeficientams didinti už veiklos sudėtingumą, priemokoms ar kitoms išmokoms pagal įstaigų darbo apmokėjimo sistemas.

„Visos lėšos privalo pasiekti mokytojus ir kitus pedagogus. Jei kai kurios savivaldybės nespėjo paskaičiuoti didesnių atlyginimų nuo rugsėjo, tai turės kompensuoti kitais mėnesiais, kad galutinis rezultatas būtų toks, kam ir skiriami pinigai – 15,5 proc. paaugęs mėnesinis darbo užmokestis nuo rugsėjo. Negali būti jokių priežasčių, kodėl mokytojų vidutinis atlyginimas nedidėtų numatyta dalimi“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrė Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė.

Šiais metais pedagogų atlyginimai didinami du kartus: 10 proc. nuo sausio ir 15,5 proc. nuo rugsėjo. Nors anksčiau buvo planuota ir nuo rugsėjo didinti 10 proc., tačiau to nebūtų pakakę, kad būtų įgyvendintas su švietimo profesinėmis sąjungomis sutartas, partijų susitarime dėl švietimo numatytas tikslas – iki 2024 metų pabaigos vidutinis mokytojų darbo užmokestis sudaro 130 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio. Papildomai šių metų vasarą, atsižvelgus naujausias prognozes dėl šalies vidutinio darbo užmokesčio augimo, skirta dar 32 mln. Eur pedagogų darbo užmokesčiui didinti šalia jau anksčiau numatytų 259 mln. Eur.

Man patinka vaikai ir laikas su jais

Daiva Kundelienė

Obelių gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus vokalo mokytoja

Daiva Kundelienė
Obelių gimnazijos neformaliojo švietimo skyriaus vokalo mokytoja. Asmeninio archyvo nuotr.

Mokytojo darbas man patinka. Man patinka vaikai ir laikas su jais. Aš pati labai mėgstu mokytis, tad ir darbe mokausi kartu su savo mokinukais. Mano kryptis – muzika. Ši pozicija be galo kūrybiška, ir aš stengiuosi į tai žiūrėti be kažkokių ypatingų rėmų iš pedagogo pusės. Ir vaikai mane vadina Daiva, kuo aš esu labai patenkinta. Tai suteikia betarpiškumo. Šiai dienai mokytojas turi krūvą iššūkių ir tikrai pirmoje vietoje – ne žinios, kurias reikia nuolat atnaujinti, o mokytojo ir mokinio santykis. Kai tai sutvarkyta, tada ir tai, apie ką tu bandai pamokų metu pasakyti, lengviau pasiekia vaikus, pakrauna jų žinių bagažą. Nežinau, ar ta pozicija teisinga, bet norisi nuoširdžiai tikėti, kad einu teisingu keliu.

 

 

 

Pirmiausia esu mama, patarėja, psichologė, gydytoja

Laima Bieliūnienė

Rokiškio Rudolfo Lymano muzikos mokyklos mokytoja

Laima Bieliūnienė buvusiais mokiniais Justu Tervydžiu ir Armante Sakalaite. Asmeninio archyvo nuotr.

Niekada negalvojau, kad būsiu mokytoja, bet ir dabar nesijaučiu ja esanti. Pirmiausia esu mama, patarėja, psichologė, gydytoja. Visada atėjusio mokinio paklausiu, kaip jis jaučiasi, kaip sekėsi mokykloje, kas neramina ir kas džiugina. Tada jau pradedam muzikuoti ir dainuoti. Kadangi mano profesija yra ir mano hobis, tai važiuodama ar eidama į darbą net negalvoju, kad į jį einu ar važiuoju. Nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro esu paskendusi kūrinių paieškose, bendravime su mokinių tėveliais. Jeigu kalbėti apie atlyginimą, tai man visada buvo gerai. Jei būčiau galvojusi apie atlygį, būčiau nėjusi į mokyklą dirbti. Esu laiminga, nes likimas leido susipažinti su daugybe skirtingų gebėjimų vaikų, jų tėvelių. Po daugelio metų jie vis dar praveria klasės duris, prašydami nors truputėlį pasėdėti ant vaikystę primenančio medinio suoliuko, kur kadaise kankliavo ar dainavo. To jausmo už jokį atlygį nenupirksi, to grįžtamojo ryšio, meilės.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: