„Šiemet alkoholio vartojimas liko beveik toks pat – 200 mililitrų išgėrėme mažiau, tai nedaug ir keitėsi. Aišku, džiugina, kad mažėjimas vyksta ir mažais žingsneliais galime, matyt, pasiekti ir didesnį vartojimo mažėjimą“, – ketvirtadienį žurnalistams teigė VDA generalinės direktorės pavaduotoja Inga Masiulaitytė-Šukevič.
Ji taip pat atkreipia dėmesį, kad didžiąją dalį Lietuvos gyventojų suvartotų gėrimų sudarė stiprieji alkoholiniai gėrimai.
„Stipriųjų gėrimų vartojimas išlieka didžiausias – 42,5 proc. ir, lyginant su praėjusiais metais, jis kito labai nežymiai“, – teigė I. Masiulaitytė-Šukevič.
Kaip skelbia VDA, lyginant su 2022 metais, alkoholio kainos šalyje pernai didėjo dešimtadaliu, labiausiai brango Lietuvoje pagamintas alus, mažiausiai – trauktinės.
„Lietuvoje pagamintas alus brango 14,7 proc., importinis alus – 13,7 proc., vermutas – 13,2 proc., vaisių vynas – 10,6 proc., putojantis vynuogių vynas – 10 proc., Lietuvoje pagaminta degtinė – 9,7 proc., trauktinės – 6,8 proc.“ – skelbia VDA.
Nurodoma, jog alkoholinių gėrimų kainų didėjimą lėmė pernai pradėtas taikyti didesnis akcizo tarifas.
Dėl tiesiogiai su alkoholio vartojimu susijusių ligų pernai mirė 625 žmonės, skelbia Higienos institutas. Tai – 21 mažiau negu 2022 m. Dažniausiai pasitaikiusios tiesiogiai alkoholio vartojimo sukeltos ligos buvo alkoholinė kepenų liga (48,6 proc.), atsitiktinis apsinuodijimas alkoholiu (25,4 proc.) ir alkoholinė kardiomiopatija (9,4 proc.).
Be to, išankstiniais duomenimis, pernai vyrų mirtingumas dėl tiesiogiai su alkoholio vartojimu susijusių ligų 2,3 karto viršijo moterų.
Kaip skelbia VDA, alkoholio suvartojamas apskaičiuojamas sudedant legalaus alkoholio pardavimus su užsienyje lietuvių turistų išgerto alkoholio kiekiu ir atimant į Lietuvą atvykusių turistų šalyje išgertą alkoholį.
Eina sau kaip apmaudu. Šiemet reikės prisivyt.
“lietuviško ar Lietuvos gamintojų” alkoholio Lietuvos parduotuvėse. Tą “sumažėjimą” 0,2 ltr. SĖKMINGAI KOMPENSAVO Lenkijos,Vokietijos ir kt.užsienio valstybės. Tik kuo džiaugiamasi? Kad beprotiškas atitrūkimas tarp žmonių pajamų ir alkoholio akcizo vertė žmones alkoholį pirkti užsienyje, ten paliekant ir mokestį.