AB “Rokiškio komunalininkas” direktoriumi Antanas VAGONIS (nuotr.) tapo beveik prieš du mėnesius. Svarbiausias jo uždavinys – parengti planą, kaip bendrovei išsikapstyti iš nuostolių ir imti pelningai dirbti.
“Gimtojo Rokiškio” pokalbis su direktoriumi apie šios įmonės dabartinę situaciją ir ateities planus.
– Kokia buvo įmonės situacija, kai pradėjote jai vadovauti?
– Situacija AB “Rokiškio komunalininkas” prastoka. Patikimiausias kiekvienos įmonės veiklos rodiklis – finansai. O “Rokiškio komunalininkas” dirba nuostolingai. Per 2011 m. ši bendrovė patyrė 130-150 tūkst. litų nuostolių. Tikslesnius duomenis turėsime po jos audito.
Vis dėlto turiu pripažinti, kad prastus įmonės rodiklius lemia ne savivaldybės skolos, o veiklos rodikliai: didelės išlaidos transporto, miesto pirties remontui. “Rokiškio komunalininkui” labai trūksta apyvartinių lėšų, kadangi mums už suteiktas paslaugas dar nesumokėjo apie 800 tūkst. litų. Šioms skoloms grąžinti lėšų rajono biudžete nėra numatyta.
Kita vertus, ir mūsų įmonė turi resursų taupyti. Galbūt verta peržiūrėti išlaidas, atsisakyti nebūtinų pirkinių, plėsti pelningas įmonės veiklas.
– Ar prasta finansinė padėtis bei valstybės institucijų skolos yra vienintelės AB “Rokiškio komunalininkas” bėdos?
– Ne. Radau ir daug ūkiškos netvarkos. Antai įmonė dirbo nuostolingai, tačiau jos specialistams buvo mokamoa algos su priedais. Manau, darbuotojus didesniais atlyginimais galima skatinti tik tuomet, kai bendrovės veiklos rezultatai yra geri. Kiekvienas mūsų įmonės žmogus algą privalo užsidirbti.
Ir valytoja, ir administracijos vadovas turi būti darni komanda ir sutelkti jėgas įmonės klestėjimui.
Kitados lankytojai, užsukę į Jungtinių Amerikos Valstijų įmonę, gaminančią NASA kosminius laivus, paklausė grindis plaunančios valytojos, ką ji veikia. O ši atsakė: “Gaminame erdvėlaivius.” Toks turi būti kiekvieno mūsų darbuotojo požiūris į savo pareigas.
Mūsų žmonėms dar reikia priežiūros ir kontrolės. Ne visi dirba taip, kaip norėtume.
AB “Rokiškio komunalininkas” turi ir vidaus tvarkos problemų. Tai įmonės vidaus reikalas, manyčiau, kad nesunkiai jį išspręsime.
– Vadinasi, įžvelgiate savo pirmtako darbo spragų.
– Nenorėčiau taip sakyti. Visi esame žmonės. AB “Rokiškio komunalininkas” buvęs direktorius nebuvo nei labai geras, nei labai prastas vadovas. Galbūt paskutiniaisiais vadovavimo mėnesiais jam pristigo iniciatyvos, savivaldybė pasigedo aiškesnių įmonės ateities planų.
– Kokie Jūsų pirmieji darbai ir planai?
– Šiuo metu svarbiausias mano uždavinys – detaliai išsiaiškinti AB “Rokiškio komunalininkas” situaciją, išskirti įmonės veiklos pelningas ir nuostolingas sritis. Svarbu parengti planą, kaip išsikapstyti iš nuostolių ir imti pelningai dirbti.
Norėtume rajono žmonėms ir įmonėms pasiūlyti naujų paslaugų, pavyzdžiui, kapų tvarkymo ar būsto remonto. Ketiname plėsti pirties, tarptautinis krovinių pervežimų paslaugas. Norėtume skatinti šiukšlių rūšiavimą bei asenizacijos paslaugas. Žadame atnaujinti statybinės veiklos sektorių. Jei atsitiko nelaimė – sugriuvo siena, automobilis išvertė tvorą ar kaimynai vandeniu apliejo butą, sudarytume remonto sąmatą ir atliktume darbus.
Ketiname aktyviai dalyvauti asbesto šalinimo programoje.
Ankstesni AB “Rokiškio komunalininkas” vadovai bei rajono valdžia buvo įsitikinę, kad mūsų įmonė yra gamybinė. Drįsčiau su tuo nesutikti. Mes gaminame tik šilumą, tačiau jos tiekimas yra paslauga, o ne prekė.
Privalome gerinti visų bendrovės paslaugų kokybę.
Esame atviri visuomenei, jos pageidavimams, pasiūlymams bei skundams.
Beje, šūkis “Klientas visada teisus ” ne visada teisingas. Manome, kad apie 30 proc. klientų skundų dėl mūsų įmonės paslaugų kokybės – šiukšlių išvežimo ne laiku, netinkamai nuvalytų ir pabarstytų šaligatvių – yra nepagrįsti.
Antai gyventojai, įsigiję mažučius šiukšlių konteinerius ir besiskundžiantys, kad komunalininkai palieka greta jų sukrautus šiukšlių maišus, yra neteisūs. Kita vertus, ir mes galime būti lankstesni: paimti ir išvežti šiukšlių maišą, po remonto darbų padėtą prie didelio šiukšlių konteinerio, kuris įprastai nebūna perpildytas.
Neteisūs ir miesto pirties lankytojai, kurie įsigiję bilietą valandai, maudosi gerokai ilgiau.
– Kaip sprendžiate šią problemą?
– Pradėjome žymėti pirties čekius, ateityje klientas ketiname duoti spintelių raktus, įrengsime atskirą drabužinę. Reikia pripažinti: mūsų pirties klientai yra geranoriški ir paprašyti neatsisako sumokėti už papildomą laiką, o tas, kuris išeina nesumokėjęs, tegul ir lieka vagis su švariu kūnu, bet išpurvinta siela. Nepatenkintuosius protiname: juk namuose iškūrenti pirtį ir išsiperti joje kainuoja gerokai brangiau nei mūsiškėje.
– Ar rokiškėnams vis dar reikalinga miesto pirtis?
– Be abejonės. Joje yra net pirtininkų klubas. Argi nemalonu už simbolinį mokestį nusiprausti, pailsėti, pabendrauti su draugais, sužinoti paskutines miesto naujienas ir paskalas? Norėtume, kad pirtyje lankytųsi daugiau rokiškėnų. Jei būtų daugiau klientų, mažėtų jos paslaugų savikaina.
– Tačiau pirtis atrodo gerokai nugyventa. Ar ketinate ją renovuoti?
– Pirtis yra miesto nuosavybė, mes ją tik eksploatuojame. Iš tiesų, jos įrengimai pasenę, šiluminis mazgas yra avarinės būklės, reikėtų pakeisti vandentiekio ir nuotekų vamzdynus, atnaujinti pastato interjerą taip, kad jis būtų panašesnis į tikrą senovinę pirtį. Reikėtų suformuoti visuomenei patrauklias poilsio zonas: masažo, SPA paslaugų.
– Ar verta skirti lėšų pirties renovacijai, jei rajono savivaldybė planuoja statyti sporto ir sveikatingumo kompleksą? Jame numatyta įrengti pirčių kompleksą.
– Pagal rajono savivaldybės finansines galimybes komplekso sulauks nebent mūsų anūkai. O ir jo paslaugos bus nepigios. Manyčiau, kad valandos bilietas komplekso pirtyse atsieis apie 30 Lt. Ar visiems mūsų rajono žmonėms bus prieinamos tokios brangios paslaugos? Manau, kad pigumu “Rokiškio komunalininko” pirties dar ilgai niekas neaplenks. Kol jos paslaugos reikalingos rokiškėnams, pirtis turi veikti.
Lina DŪDAITĖ