Švietimo ir mokslo ministerija pasiryžusi trečdaliu siaurinti bendrojo lavinimo programas ir „kalimą“ keisti savarankišku mąstymu. „Kad neplauktume paviršiumi, o eitume į gylį, turėtume atsisakyti mažiausia 20-30 proc. mokymo turinio medžiagos“, – teigia švietimo ir mokslo viceministras Vaidas Bacys.
Permainos – būtinos
Aurimas LAUŽADIS
Rajono savivaldybės Švietimo skyriaus vedėjas
Šiandieninėje Lietuvos mokykloje mokinys yra žinių gavėjas. Daugelyje šalių jis – savarankiškas informacijos ieškotojas, tyrinėtojas. Pedagogai raginami mokiniams suteikti daugiau laisvės diskutuojant, skatinti jų savarankišką domėjimąsi mokomuoju dalyku. Šiandien to padaryti neįmanoma: plati mokymosi programa riboja laiką. Neretai mokomoji medžiaga dėl jos neaprėpiamo platumo įsisavinama tik probėgšmais, nelieka laiko įtvirtinti žinias. Atlikti testai rodo, jog Lietuvos moksleivis, net ir įsimenantis dėstomą medžiagą, dirbti su ja – analizuoti, sisteminti, nagrinėti, išskirti esminius dalykus – nemoka.
Visas straipsnis šeštadienio “Gimtajame…”
Agnė PUTEIKYTĖ-MACKUVIENĖ