Lietuvos karinių oro pajėgų Aviacijos bazės Oro operacijų grupės Transporto lėktuvų eskadrilės vyresnysis lakūnas kapitonas Juras Vaitonis ne kartą į gimtąjį Rokiškį žvelgė iš paukščio skrydžio. Jo pilotuojamas C-27 J „Spartan“ yra vienas moderniausių šių laikų vidutinio dydžio transportinių orlaivių pasaulyje.
Kunigaikščiai
Kraštiečio J.Vaitonio darbo vieta – Zoknių oro uosto Aviacijos bazė (Šiaulių r.). Rokiškėnas yra antrasis orlaivio C-27 J „Spartan“ pilotas. Tris naujutėlaičius transportinius orlaivius “Spartan” Lietuvos kariuomenė įsigijo iš Italijos bendrovės “Alenia Aeronautika S.p.A”. Bendra pirkinio vertė siekė 75 mln. eurų.
„Spartan“ lėktuvai buvo pavadinti Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės kunigaikščių vardais – Gediminu, Algirdu ir Vytautu. J.Vaitoniui tenka pilotuoti tą, kuris būna parengtas skrydžiui.
Trauma pakeitė sprendimą
Vaikystėje ir paauglystėje pašnekovas domėjosi karine technika, tačiau labiausiai jį traukė lėktuvai. Jis klijavo, konstravo aviacinius modelius, Antrojo pasaulinio karo plieninius sparnuočius.
Kai J.Vaitonis pradėjo lankyti “Romuvos” gimnaziją (tuomet – 3-ioji vidurinė mokykla), klasės draugams neatskleidė savo pomėgio. Bendraamžių akyse Juras buvo… muzikantas. Pianinu bei saksofonu jis grojo maždaug 10 metų ir savo ateitį siejo su muzika. Tačiau dvyliktoje klasėje gyvenimas pakrypo kita vaga: Jurui lūžo mažasis rankos pirštas.
„Reikėjo ruoštis stojamiesiems egzaminams į konservatoriją, o trauma neleido man repetuoti visą mėnesį. Pirštas gijo lėtai. Viltį tapti profesionaliu muzikantu palaidojau“, – prisiminė pašnekovas.
Ką daryti toliau, kokį kelią rinktis, abiturientas dvejojo neilgai. Atsitiktinai jam į rankas pakliuvęs reklaminis lapelis, skelbiantis apie galimybę studijuoti Vilniaus Gedimino technikos universiteto Antano Gustaičio aviacijos institute, buvo tik paskutinis postūmis rinktis tai, ką mėgo dar vaikystėje.
Daugiau šeštadienio “Gimtajame…”
Norbertas BYČKOVSKIS