Būtų teisinga
Pasak mero, AB „Via Lietuva“ apmokestinus pagrindinius šalies magistralinius kelius, sunkiasvoris transportas ėmė jį apvažinėti – eismas rajoniniuose, tokiam transportui išvis nepritaikytuose keliuose, vis intensyvėjo, o kelių būklė dėl to tik prastėjo. „Keliai tikrąja to žodžio prasme buvo tiesiog valgomi. Dabar sunkiasvoris transportas turės susimokėti bet kokiu atveju už kelių gadinimą, ir tai labai teisinga“, – mano meras R. Godeliauskas.

Kelių apmokestinimas, anot rajono vadovo, yra susijęs su Kelių fondo įstatymo priėmimu. „Kaip esu minėjęs anksčiau, tai yra Lenkijos pavyzdys, dėl ko kaimyninės šalies kelių būklė tapo nepalyginamai geresnė. Su šito įstatymo priėmimu ir fondo sukūrimu turi atsirasti ir įplaukos – mokesčiai už kelius ir iš akcizų turi atitekti didesnis procentas į tą fondą. Po dvejų trejų metų, taip teigė susisiekimo ministras, situacija turėtų keistis. Kelių būklė pagerės“, – sakė meras.
Laikui bėgant atsiras daugiau aiškumo
Savivaldybės tarybos narys, kelių specialistas ir žinovas Laimis Magyla mano, jog sunkvežimiai, ypač perkrauti miškavežiai, gadina kelius (minėtu keliu Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys jų važiuoja itin daug), o vienas iš šaltinių jiems atstatyti – iš surenkamų mokesčių.
„Dabartinio finansavimo maža. Atsiradus kelių fondui, atsiras ir daugiau galimybių. Galbūt nebe vinjetės bus, o koks nors kitas mokėjimo būdas ir galbūt jis bus teisingesnis. Kelių mokestis tiesiogiai nukeliaus į Kelių fondo programą. Suprantu, kad kiekvienas papildomas mokėjimas pykdo žmones, o ir pačią finansavimo sistemą dar reiktų gryninti. Laikui bėgant, manau, turėtų atsirasti daugiau aiškumo. Asmeniškai tikrai sulaukiu daug pasipiktinimo, kad gyventojai moka mokesčius, o kelių būklė – netenkina. Šiai dienai kuro akcizas mokamas, bet jis keliauja į bendrą valstybės biudžetą“, – komentavo L. Magyla.
Išimtys – ūkininkams, lengviesiems automobiliams…
Nuo liepos 1 dienos mokamų kelių sąrašas papildytas 21 krašto keliu, o motorinių transporto priemonių valdytojai (keleivinis transportas iki 5 tonų, keleivinis transportas nuo 5 tonų, krovininis transportas iki 3,5 tonų, taip pat krovininis transportas nuo 3,5 tonų ir per 12 tonų), važiuojantys apmokestintais keliais, turės mokėti kelių naudotojo mokestį.
Į apmokestintų kelių sąrašą patenka tokie keliai kaip Vilnius–Švenčionys–Zarasai, Biržai–Germaniškis, Biržai–Raubonys ar Kėdainiai–Krekenava–Panevėžys, Šiauliai–Pakruojis–Pasvalys.
„Via Lietuva“ skelbia, kad kelių naudotojo mokestis netaikomas žemės ūkio veiklos subjektams, kurie verčiasi žemdirbyste, o jų metinės pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 procentų visų gautų pajamų. Taip pat, kai važiuojama iki savo dirbamo žemės lauko ir grįžtama iš jo.
Išimtys taikomos ir šalies kariniam transportui, priešgaisrinei technikai, greitosios medicinos pagalbos transportui, mokykliniams, miesto ir priemiesčio autobusams.
Pažymima, kad lengvųjų automobilių valdytojams nesikeičia niekas – jiems kelių naudotojo mokestis ir toliau nebus taikomas.










































Kol niekas nekontroliuoja kelių remonto įmonių darbų kokybės, tol keliai prastės ir prastės, labai akivaizdus prastas remontas palei Kalvių gyvenvietę.
Danga iškart padaryta nelygi, panaši į kopėčias.
Koks skirtumas, kiek bus lėšų, jeigu jos bus naudojamos netinkamai.
100m pavaziuoji o turi moket kaip uz pilnaverti naudojima… neisdirbta sistema…