Netoliaregiški valdžios sprendimai tuština biudžeto kišenę. Vienas tokių pavyzdžių – Vytauto gatvė, kurioje tik pernai rudenį paklotos trinkelės šiemet pakeistos naujomis, įrengtos automobilių salelės.
Piktinasi ir džiaugiasi
Pernai pradėtas Vytauto gatvės remontas sulaukė dviprasmiško vertinimo. Vieni džiaugėsi gražėjančia gatve, kiti piktinosi, jog pėstiesiems grindžiamoji dalis nepamatuotai plati, nesudarytos sąlygos saugiai statyti automobilius. Esą vienpusio eismo zonoje turėjo būti rengiamos automobilių salelės, kokios yra Jaunystės gatvės pravažiavime. Pasikeitus rajono valdžiai, pernai meru tapęs Almantas Blažys teigė sulaukęs gyventojų bei profesionalių kelininkų pretenzijų ir pastabų, jog pasielgta neūkiškai: sukištos didelės lėšos šaligatviui remontuoti, judrioje vienpusio eismo gatvėje, kurioje yra juosta autobusui, būtina įrengti automobilių stovėjimo vietas. Tokios salelės sumažintų mašinų grūstį ne tik šioje gatvėje, bet ir Nepriklausomybės aikštėje. Tuometinis meras Rimantas Velykis tikino, jog šioje gatvėje nedaug prekybos ar paslaugų įmonių, ir todėl nėra būtinybės plėsti mašinų stovėjimo vietas. Dabartinio rajono vadovo A.Blažio pozicija buvo priešinga. Jo įsitikinimu, rekonstruojant gatvę, kuri yra svarbi miesto eismo arterija, būtina žiūrėti į ateitį. Todėl pernai atlikti darbai šiemet perdaromi iš naujo. Gatvės remontą planuojama baigti iki žiemos.
Situaciją įvertinęs meras pripažino, jog gyventojų, kelininkų ir eismo prižiūrėtojų pretenzijos pagrįstos. Jo teigimu, šios gatvės itin platūs šaligatviai nėra gyvybiškai būtini, nes tai privačių namų kvartalas ir pėsčiųjų judėjimas nėra didelis. Todėl imta svarstyti platesnės darbų apimties galimybė šioje gatvėje. Įvertinus rajono Saugaus eismo komisijos išvadas, pavasarį priimtas politinis sprendimas – ištaisyti buvusios valdžios neūkiškumą. Nuspręsta šią gatvę platinti automobilių eismui. Darbai pradėti rugpjūtyje.
Vykdė politikų nurodymus
Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyresnioji specialistė Regina Malcienė pernai rudenį sakė, jog darbai Vytauto gatvėje priklauso nuo vadovų politinių sprendimų. Pasak jos, ankstesnė valdžia buvo nusprendusi remontuoti tik šaligatvius. Darbai pagal dviejų etapų projektą pradėti, o šiemet planuota juos baigti. Todėl važiuojamoji dalis liko neliesta.
Kainavo papildomai
Savivaldybės administracijos direktorius Gintautas Rekerta nesiėmė komentuoti buvusių rajono vadovų sprendimų dėl Vytauto gatvės pertvarkos. Pasak jo, akivaizdu, jog teisinga šią vienpusio eismo gatvę praplatinti iš pėsčiųjų zonos, kaip daroma dabar. Anot jo, Vytauto gatvės platinimo darbai pagal dabartinės valdžios viziją kainavo papildomai, nes reikėjo parengti 20 tūkst. litų kainavusį projektą bei išardyti ir iš naujo pakloti trinkeles pernai sutvarkytos gatvės viename šaligatvių. Pastarieji darbai kainavo apie 28 tūkst. litų. Tačiau, direktoriaus įsitikinimu, toks pakeitimas labai racionalus, nes praplatinta Vytauto gatvė, esant būtinybei, galės tapti dvipusio eismo zona. Pernai Vytauto gatvėje spėta pakeisti vienos pusės šaligatvio bordiūrus, senas plyteles naujomis trinkelėmis, iškirsti senus medžius, kurių vietose planuota pasodinti naujus – 33 plačialapes liepaites. Šiems darbams skirta 260 tūkst. litų. Paklotos trinkelės tose vietose, kur įrengtos automobilių salelės. Šios padarytos gerokai talpesnės, trinkelės pakeistos tvirtesnėmis, po jomis paklotas pamatas.
Pagal parengtą projektą planuota suremontuoti kitą gatvės šaligatvį bei įrengti gatvės apšvietimą: statyti tokius pat šviestuvus, kokie puošia Nepriklausomybės aikštę. Šie darbai kainuos apie 300 tūkst. litų. Suma dar išaugs apie 50 tūkst. litų: teko rengti projektą ir perdaryti neūkiškus pernykščius darbus.
Aldona Minkevičienė