A. Stanio nuotr.

Po susitikimo su rajono meru Ramūnu Godeliausku šalies vadovas sakė, kad „Rokiškis, viena vertus, yra unikalus, labai gražus Lietuvos regionas, kita vertus, tos problemos, kurios būdingos daugeliui Lietuvos regionų, jos jaučiamos ir čia. Tiktai norėčiau pasidžiaugti, kad tos problemos, kurios tikrai yra gana sudėtingos ir kompleksiškos – tiek švietimo reforma, tiek sveikatos apsaugos reforma – čia yra mėginamos spręsti ir šituos iššūkius prisiimti. Kas dar labai svarbu – Rokiškio savivaldybė turi pakankamą finansinį potencialą savo funkcijoms vykdyti, nes pajamų surinkimas vykdomas tvarkingai“, – sakė Prezidentas G. Nausėda.

Šalies vadovas atkreipė dėmesį į susisiekimo problemą regionuose ir sakė, kad labai tikisi, jog ir toliau galėsime įgyvendinti bei ieškoti sprendimų, kaip tobulinti viešojo transporto sistemą, ir tą pažangią patirtį, kurią yra sukaupusios kai kurios savivaldybės, pavyzdžiui, Tauragės, pamėginti įgyvendinti ir kitur.

„Ta pačia proga noriu paminėti, kad neseniai atsirado mano iniciatyva dėl tam tikro socialinio teisingumo užtikrinimo viešojo transporto sistemoje – konkrečiai noriu pasakyti, kad mes norime įgyvendinti vieningą lengvatų sistemą socialiai jautrioms grupėms. Pirmiausia – pensininkams. Šiuo metu jiems lengvatos transportui galioja nuo 70 metų, manome, kad tai dirbtinė amžiaus riba, reikėtų, kad žmonėms, kurie pasiekia pensinį amžių, lengvatos iš karto pradėtų galioti. Taip pat teikiame iniciatyvą dėl vaikų pavėžėjimo ir transporto lengvatos jiems iki 50 proc. ne tik priemiestiniam transportui, bet ir tarpmiestiniam. Šeimoms su vaikais savaitgalių bei švenčių dienomis taip pat lengvatos galėtų būti taikomos. Tai būtų didelis žingsnis socialinio teisingumo link. Tikiuosi, kad ši iniciatyva Seime sulauks palaikymo“, – sakė Prezidentas G. Nausėda.

Į žiniasklaidos pastebėjimą, kad ką jau kalbėti apie lengvatas, regionuose yra kita problema – žmonėms mažėja viešojo transporto paslaugų, Rokiškis liko be keleivinio traukinio, o dabar, atsiradus naujiems reikalavimams, vargu, ar galės nupirkti pagal tuos reikalavimus naujų autobusų, vadinasi, kyla grėsmė visai likti be jų, šalies vadovas teigė, kad socialinis aspektas turi būti išsaugotas net tuomet, kai finansiškai tai neatsiperka.

„Tai viešoji paslauga, ji turi būti teikiama, žmonėms to reikia ne šiaip dėl smagumo pasivažinėti po vietovę, bet žmonėms reikia judėti iš miesto į miestą dėl sveikatos, švietimo paslaugų, nes jos čia pasiekiamos sunkiau. Visi suprantame, kad gyvename tokioje demografinėje situacijoje, kuri nėra pati paprasčiausia. Net ir tai, kad pastaruoju metu lietuvių daugiau grįžta negu išvažiuoja, kol kas kai kuriuose regionuose mažai juntama, įskaitant ir Rokiškį. Vis tik mes privalome tai daryti, bet problema kompleksiška. Su meru kalbėjome, kad, jeigu transportą galima įsigyti, paleisti į kelius, net ir ekologiškai draugiškus automobilius ir autobusus, tačiau tokiuose keliuose, kokie yra šioje savivaldybėje, kurių būklė negerėja, tie autobusai greitai gali tapti metalo laužu, o jiems remontuoti nepakaks lėšų. Tad kelių priežiūra, tam skirtas finansavimas ir toliau išlieka esminis uždavinys. Turime įvertinti šiemetinę patirtį, kai iš esmės kelių priežiūros ir plėtros fondo lėšos nepasikeitė, tuo tarpu infliacija jų dalį tiesiog suvalgė, vadinasi, padaryti už tuos pinigus bus galima mažiau. Turime atsižvelgti į tai, planuodami 2024 metų biudžetą“, – sakė Prezidentas G. Nausėda.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: