Rajono savivaldybės administracija prieš dvejus metus įgyvendino Europos Sąjungos (ES) lėšomis finansuotą projektą „Rokiškio miesto Kauno gatvės rekonstravimo I etapas“. Jis pagerino pėsčiųjų ir važiuojančiųjų eismo sąlygas. Rokiškėnai tikisi, kad ateityje rajonui bus skirta ES paramos ir atnaujinta visa Kauno gatvė.
Gatvė skendo dulkėse
Rokiškio miesto pagrindinėse – Respublikos ir Kauno – gatvėse galimas tik vienos krypties eismas. Todėl buvo labai svarbu šias gatves sutvarkyti: pakloti naują asfalto dangą, šaligatvius, atnaujinti komunikacijų sistemas.
Kauno gatve privažiuojama prie verslo, administracinių, švietimo įstaigų pastatų, gyvenamųjų namų bei kitų objektų. Jos būklė buvo nepatenkinama. Prastos asfalto dangos ribojo eismo greitį, mažino intensyvumą, didino avaringumą. Atlikus matavimus buvo nustatyta, jog vidutinis greitis šioje gatvėje siekia 34,29 km/h. Be to, transporto priemonės, važiuodamos šia gatve, kėlė dulkes, triukšmą, o tai turėjo neigiamos įtakos žmonių gyvenimo sąlygoms, jų sveikatai, gyvenimo kokybei bei darė neigiamą poveikį aplinkai.
Padalinta į dvi dalis
Savivaldybei parengus techninį projektą iš ES struktūrinių fondų buvo gauta tik pusė lėšų, reikalingų Kauno gatvei atnaujinti. Todėl ši gatvė buvo padalinta į dvi dalis: nuo Juodupės g. iki Putinų skersgatvio ir nuo jo iki Perkūno g. Remontas pradėtas nuo Juodupės g. Pagal projektą „Rokiškio miesto Kauno gatvės rekonstravimo I etapas“ atnaujinta 905 m ilgio gatvės atkarpa iki Putinų skersgatvio.
Ši gatvės dalis buvo išasfaltuota, kairėje jos pusėje įrengti siauresni trinkelių šaligatviai pėstiesiems, o dešinėje – platesni spalvotų trinkelių šaligatviai su dviračių taku. Atnaujintos autobusų stotelės, sutvarkyta upelio pralaida. Kauno gatvėje nebeliko elektros stulpų ir laidų, įrengti nauji modernūs šviestuvai. Lietaus vandens, ūkio nuotekų, vandentiekio tinklų šulinių liukai buvo pakelti į projektinį aukštį, įrengta lietaus kanalizacija paviršiniam vandeniui surinkti.
Avaringiausia sankryža
Iki gatvės rekonstrukcijos Kauno ir Laisvės g. sankryža buvo viena avaringiausių mieste. Nors matomumas joje neblogas, tačiau dažnai Laisvės gatve važiuojančios transporto priemonės nepraleisdavo pagrindine Kauno gatve atvažiuojančių mašinų, pasitaikydavo skaudžių avarijų. Siekiant sumažinti avaringumą, projektuotojai pasiūlė ne tik pastatyti šviesoforus, bet ir įrengti iškilią sankryžą. Įvažiuodami į ją, vairuotojai privalo sumažinti greitį. Kadangi asfaltuojant kelią sunku suformuoti iškilumą, sankryža išklota trinkelėmis. Jos šiek tiek storesnės nei šaligatvių tam, kad išlaikytų didesnių transporto priemonių svorį. Atnaujintos Kauno gatvės dalyje pastatytos šiukšlių dėžės, pasodintas 81 medis, daugiausia liepaitės.
Projektas „Rokiškio miesto Kauno gatvės rekonstravimo I etapas“ finansuotas 2007-2013 m. ES struktūrinių fondų lėšomis, įgyvendinant Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Savivaldos transporto infrastruktūros modernizavimas ir plėtra“. Kauno gatvės atkarpos rekonstrukcijai skirta daugiau nei 1,131 mln. Eur, didžioji dalis – per 1 mln. Eur europinė parama.
Vienas sėkmingiausių projektų
Projekto vadovas, savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas Romaldas Vilkas teigė, jog šį projektą galima būtų priskirti prie sėkmingiausių mūsų rajone ES lėšomis finansuotų projektų. Sutvarkius Kauno gatvės dalį pagerėjo Rokiškio miesto susisiekimo infrastruktūros būklė, įrengta technologiškai pažangi, graži ir saugi sankryža. Avarijų joje nebepasitaiko.
Atnaujintos Kauno gatvės atkarpa sujungė Nepriklausomybės aikštę su Tyzenhauzų alėja. Iškili perėja minėtos alėjos link priverčia vairuotojus sumažinti greitį, taip užtikrinamas eismo saugumas. Atnaujinta gatvė ir šaligatviai prie Rokiškio Senamiesčio progimnazijos, dabar mokiniams saugiau pasiekti mokyklą.
Rangos konkursą laimėjusi UAB „Kamesta“ iš Kauno rajono remontą atliko per 8 mėn. Nors planuota eismą atnaujinti tik 2013 m. pavasarį, tačiau simbolinė juostelė buvo perkirpta rudenį, pėsčiųjų ir važiuojančiųjų džiaugsmui anksčiau laiko atnaujintas eismas. Darbams suteikta penkerių metų garantija. Iki šiol UAB „Kamesta“ reagavo į visas pastabas.
Planuose – tolimesnis remontas
Rokiškėnus domina tai, kada bus baigta remontuoti visa Kauno gatvė. Laikinai einantis savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas Rimantas Velykis sakė, kad parengtą antrosios gatvės dalies projektą planuojama teikti naujojo kvietimo 2014-2020 m. ES paramos periodo Ekonomikos augimo veiksmų programai. Tiesa, projektą reikėtų šiek tiek koreguoti, atsižvelgiant į pokyčius, gatvės remonto darbų kainas. Preliminariais skaičiavimais, antrosios Kauno gatvės atkarpos remontas gali kainuoti maždaug tiek pat, kiek ir pirmosios. „Savivaldybės administracija dės visas pastangas, kad antroji gatvės dalis būtų remontuojama – paklota nauja asfalto danga, įrengti šaligatviai, nes dabar gatvė yra labai nesaugi pėstiesiems“, – teigė R. Velykis.
Vytautas ABARIUS
Rokiškėnas
Daug metų dirbau Rokiškio miesto seniūnijoje. Kurpėme planus, kaip sutvarkyti Kauno gatvę. Džiugu, kad gavus Europos Sąjungos paramos lėšų, dalis šios gatvės buvo sutvarkyta. Tikrai malonu išeiti pasivaikščioti prie Senamiesčio progimnazijos – platūs šaligatviai, gražiai sutvarkyta upelio pralaida. Gyvenu Kauno gatvėje, tačiau nerenovuotoje jos dalyje. Manau, ją sutvarkyti būtina dėl žmonių saugumo. Eismas šia gatve intensyvus, o pėstiesiems nėra vietos. Žiemą į pakelę sustumiamas sniegas, tad žmonės priversti eiti važiuojama kelio dalimi. Tai labai nesaugu.
Mindaugas MILERIS
Rokiškėnas
Galiu judėti tik neįgaliojo vežimėlyje. Anksčiau Kauno gatvė mano dideliam elektra varomam vežimėliui buvo neįveikiama: ratai užstrigdavo už nelygių plytelių, medžio šaknų, stačių šaligatvio bortelių. Be to, kai kuriose vietose šaligatviai buvo labai siauri, mano vežimėlis tiesiog netilpdavo. Dabar situacija pasikeitusi: savarankiškai galiu važiuoti Kauno gatve, pasiekti banką, biblioteką, parduotuves, muziejų, Nepriklausomybės aikštę. Šis projektas man suteikė galimybę judėti, o tai neįgaliajam labai svarbu.
GR inform.