Rajono savivaldybės administracija baigia įgyvendinti projektą „Rokiškio miesto Kauno gatvės rekonstravimo I etapas“. Ilgai brandintas projektas pagerino miesto estetinį vaizdą, pakeitė pėsčiųjų bei važiuojančiųjų eismo sąlygas. Šį projektą galima vadinti vienu sėkmingiausių: nors oficialiai jis bus baigtas tik šių metų rugpjūtį, tačiau gatvėje po remonto eismas atnaujintas jau pernai lapkritį. Projektas finansuojamas 2007-2013 m. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, įgyvendinant Ekonomikos augimo veiksmų programą.
Nelygi asfalto danga riboja mašinų greitį
Kauno gatvė – viena pagrindinių ir intensyviausio eismo miesto gatvių, tačiau jos danga labai nelygi, todėl būklė nepatenkinama. Nelygi asfalto danga riboja važiuojančiųjų greitį, todėl mažėja eismo intensyvumas. Atlikus matavimus nustatyta, kad vidutinis greitis šioje gatvėje siekia 34,29 km/h. Be to, transporto priemonės, važiuodamos prastos būklės asfalto danga, kelia dulkes, triukšmą, o tai turi neigiamos įtakos žmonių gyvenimo sąlygoms, jų sveikatai, gyvenimo kokybei. Padidėjusi tarša daro neigiamą poveikį aplinkai.
Parengus techninį projektą, rekonstruojama Kauno gatvė buvo suskirstyta į dvi dalis: nuo Juodupės g. iki Kauno-Laisvės g. sankryžos ir nuo šios iki Perkūno g. Pagal projektą „Rokiškio miesto Kauno gatvės rekonstrukcija I etapas“ atnaujinama 905 m ilgio gatvės atkarpa nuo Juodupės g. iki Kauno-Laisvės g. sankryžos.
Ši gatvės dalis buvo išasfaltuota, kairėje jos pusėje įrengti siauresni, dešinėje – platesni spalvotų trinkelių šaligatviai su dviračių taku. Pirmieji skirti pėstiesiems, antrieji – pėstiesiems ir dviratininkams. Atnaujintos autobusų stotelės, sutvarkyta upelio pralaida. Nebeliko elektros stulpų ir laidų: rekonstruotą gatvės dalį apšvietė nauji modernūs šviestuvai. Lietaus vandens, ūkio nuotekų, vandentiekio tinklų šulinių liukai buvo pakelti į projektinį aukštį, įrengta lietaus kanalizacija paviršiniam vandeniui surinkti.
Pažangiausia ir saugiausia sankryža
Vienoje avaringiausių Kauno ir Laisvės g. sankryžoje įrengtas šviesoforas. Už projekto vykdymą atsakingas rajono savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas Romaldas Vilkas teigė, jog minėta sankryža buvo viena avaringiausių mieste, todėl nuspręsta ją įrengti iškilią ir taip priversti vairuotojus mažinti greitį. „Klojant asfaltą suformuoti iškilumą yra sunku, todėl pasirinkome specialias šiek tiek storesnes nei šaligatvių trinkeles. Tai technologiškai pažangi, graži ir saugi sankryža. Tokių daug Europos miestuose“, – aiškino R. Vilkas.
Suremontuotos gatvės šaligatviuose buvo pasodintas 81 medis, pastatyta šiukšlių dėžių, suoliukų.
Darbų vertė – 4,5 mln. Lt. Juos atliko UAB “Kamesta” iš Kauno rajono. Remontas buvo pradėtas pernai kovo pabaigoje ir truko apie 8 mėn. Projektui įgyvendinti skirtas laikas baigiasi rugpjūtį, tačiau jau pernai lapkritį bendrovė „Kamesta“ baigė remonto darbus, tad pėsčiųjų ir važiuojančiųjų džiaugsmui buvo atnaujintas eismas.
Įgyvendinus projektą tikimasi pagerinti miesto estetinį vaizdą, eismo sąlygas, pėsčiųjų ir važiuojančiųjų saugumą, sumažinti gatvės priežiūros bei transporto priemonių eksploatacines išlaidas, neigiamą poveikį žmonių gyvenimo kokybei ir aplinkai.
Rolandas KRIAUČIŪNAS
Kauno gatvės gyventojas
Patekome į antrąjį Kauno gatvės rekonstrukcijos etapą, todėl labai pavydime kaimynams, kurių aplinka jau sutvarkyta. Pernai vasarą į mūsų namus vedė vandentiekį ir kanalizaciją. Dėl to buvo uždarytas eismas. Užsiimu menine kalvyste, tad užsakovams buvo sunkiau pasiekti dirbtuves. Tai turėjo neigiamos įtakos verslui, tačiau vis tiek laukiu, kada bus rekonstruojama antroji gatvės dalis.
Rima VANAGIENĖ
Kauno gatvės gyventoja
Visi gatvės gyventojai džiaugiasi jos rekonstrukcija: patogu, gražu, tvarkinga. Paklojus trinkelių šaligatvius, sumažėjo purvo. Vakarais gatvė apšviečiama. Gyvename ne tik estetiškesnėje, bet ir ramesnėje aplinkoje. Rekonstruojant gatvę buvo įvestas vandentiekis ir kanalizacija.
Saulė KAZINAVIČIENĖ
Senamiesčio progimnazijos direktorė
Po rekonstrukcijos Kauno gatvė tapo ne tik gražesnė, šviesesnė, bet ir saugesnė. Įrengti platūs šaligatviai, perėjos, didelė sustojimo stotelė, kurioje po pamokų autobusų laukia mūsų mokyklos moksleiviai. Saugu jiems pereiti ir naujoje Laisvės–Kauno g. sankryžoje. Ji iškili, todėl vairuotojai privalo sumažinti greitį. Be to, sankryžoje eismą reguliuoja šviesoforas.
Užs. 1319