Šiuolaikinio meno festivalio „ArtRo“ spektaklių anonsai
Rugsėjo 12 d. 18 val. RKC Didžioji salė, judesio monospektaklis KRAITIS | Giedrė Kirkilė
Rugsėjo 12 d. 19 val. RKC mažoji salė, šokio spektaklis KAILIS | Gabrielle Emily Aidulus | šokio trupė „Nuepiko“
Rugsėjo 13 d. 20 val. Restoranas „Pesto“, muzikinis spektaklis MAKE LOVE (N-16) | „Teatronas“

„Kailis“
„Jaučiuosi savame kailyje“ / „neriuosi iš kailio“ – šie posakiai tampa spektaklio „kailis“ ašimi, kviečiančia susimąstyti apie kūnišką tapatybę, virsmus ir slinktį tarp būsenų.
Spektaklis tyrinėja judesio prasmes, ieškodamas ne racionalumo, o intuicijos įgalinimo. Per judesį bandoma išsiaiškinti, kokios temos slypi mūsų kūne ir apie ką dažnai susimąstome. Tai kvietimas žiūrovui stebėti ne tiek protu, kiek pojūčiais – tarsi kuriant asmeninę psichologinę reflekciją.
Racionaliame, struktūruotame pasaulyje intuicija dažnai atsiduria paraštėse. Tačiau šiame kūrinyje pagrindiniu veikėju tampa pats judesys – jis veikia kaip kryptis, nuojauta, žemėlapis į tai, ką išgyvename, ką prisimename, kas mumyse išlieka.
Kūnas saugo asmeninius ir kolektyvinius išgyvenimus, kurie čia ima judėti, kvėpuoti, įgauti pavidalą. Spektaklyje matome nėrimo elementą, kuris tampa ne tik vaizdiniu, bet ir veikimo principu – kaip ritmas, kaip nusiraminimo būdas, kaip instinktyvus veiksmas neapibrėžtumą paversti kažkuo apčiuopiamu.
„Kailis“ nesiūlo atsakymų. Jis tik siūlo būti, stebėti, įsiklausyti. Ir galbūt – prisiminti tai, ką kūnas visada žinojo.
Choreografija ir atlikimas: Gabrielle Emily Aidulis
Šviesų dailininkas: Renaldas Bartulis
Kompozitorius/Muzika: Kristijonas Valančius ir Guillem Gongora Moral
Kostiumų dailininkė: Liepa Kušlikytė
Judesio mentorius: Adrian Carlo Bibiano
„Nuepiko“ koprodukcija
Apie Gabrielle:
Gabrielle Emily Aidulis 2015 m. sezoną pradėjo šokdama šiuolaikinio šokio teatre „Aura“. Vėliau nusprendusi plėsti savo žinias užsienyje, ji įstojo į ArtEZ menų universitetą, kur 2020 m. įgijo šokėjos/kūrėjos bakalauro laipsnį bei atliko praktiką pas choreografę Ann Van den Broek kompanijoje „WArd/waRD“. Nuo tada Gabrielle dirba kaip laisvai samdoma šokėja ir choreografė, kurianti savo darbus bei pasirodanti kitų choreografų spektakliuose. Ji glaudžiai bendradarbiauja su vokiečių choreografu Jonu Frey, kartu kuriant urbanistinius šokio spektaklius. Taip pat tyrinėja house šokio ir baleto sintezę su choreografu ir šokėju Joseph Simon.
Savo kūryboje ji ieško neįprastų judesio formų, peržengiančių įprastus stiliaus rėmus, ir savo darbus kuria eksperimentuodama su abstrakcija. Jos kūryba kviečia žiūrovus interpretuoti kūrinius per asmenines patirtis, tikėdamasi sukelti emocinį atsaką, skatinti vaizduotę ir išlaisvinti nuo realybės.

Judesio monospektaklis „Kraitis“
Idėja, choreografija, kostiumas, atlikimas – Giedrė Kirkilė
Muzika – Ka Baird, Isao Tomita, Mindaugas Tamošiūnas (ž.Marcelijus Martinaitis), Giedrė Kirkilė (garsovaizdis)
Šviesos – Povilas Laurinaitis
Trukmė – 55 min.
Primezgiau priraizgiau pripainiojau privyniojau.
Kitos mokė, ir pati išmokau, savo noru ar nejučia.
Susipainioti susimegzti.
Išardyti išrišti išplauti išpainioti išrūšiuoti.
Iš naujo sumegzti.
Kiekvieną kartą iš naujo, kartoju tą patį, vėl tokį patį šarvą raizgau. Greičiau, efektyviau, vis tokį patį nepatogų.
Nes aš moku nunerti dailią servetėlę ir nuolat jaustis nepakankama, moku megzti ir prisiimti visus darbus, moku siūti ir prarasti save kituose.
Kaip perkurti savo kraitį?
Mes nebekuriam sau materialaus kraičio, nesiuvinėjam nėriniuotų naktinukų pirmai nakčiai, neaudžiam staltiesių ir lovatiesių, bet sąmoningai ir nesąmoningai susirenkam vertybes, nuostatas, įsivaizdavimus, elgesio modelius, spraudžiamės į roles ir lūkesčius su kuriais pasitinkam suaugėlišką gyvenimą. Šiame spektaklyje „kraitis“ – tai mūsų sukauptos patirtys, mus supančių artimųjų psichinė ir emocinė sveikata, visas socialinio-kultūrinio lauko fonas, kuris palieka mums randų ar įpročių, su kuriais suaugę turime išmokti tvarkytis. Tai kraitis, kurį susikrauna ir moterys, ir vyrai; kraitis, kurį nuolat pildom visą gyvenimą.
Norisi perkratyti, atmazgyti savo esybę ir prikauptą kraitį – tiek gražius ir naudingus dalykus, tiek sunkias patirtis, kurios tampa mums kenksmingais įpročiais.
Giedrė Kirkilė – šokio atlikėja, kūrėja ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentė. Daugiau kaip dvidešimt metų šoko Vyčio Jankausko šokio teatre ir už šio teatro spektakliuose sukurtus vaidmenis du kartus buvo nominuota Auksinio scenos kryžiaus apdovanojimui. Šiuolaikinio šokio asociacija 2022 metais apdovanojo Giedrę asociacijos teikiama premija už įsimintiniausius 2021 metų šokio vaidmenis. Nuo Giedrė 2014 metų dėsto improvizaciją ir šiuolaikinio šokio techniką šokėjams ir aktoriams Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei aktyviai dalyvauja formuojant šokio studijų programą. Už indėlį į Lietuvos šiuolaikinio šokio lauko puoselėjimą 2023 metais Giedrei įteiktas aukščiausius Kultūros ministerijos apdovanojimas – garbės ženklas „Nešk savo šviesą ir tikėk“.
Muzikinis spektaklis MAKE LOVE (N-16)
XIVa. viduryje, besibaigiant Europą siaubiančiam marui, G. Boccaccio parašo savo žymųjį „Dekameroną“. Tai virš šimto pasakojimų, kurių daugelis pasakoja apie seksą kaip apie malonumą, praktikuojamą visų – vyrų ir moterų. G. Boccaccio buvo bene pirmasis užrašęs, kad moterys apskritai turi lytinių norų, susietų su malonumu, o ne tik dauginimusi, jo kūrinyje moterys netgi labiau seksualiai aktyvios nei vyrai. Įkvėpti šio popandeminio klasiko, surinkome įstabią kūrėjų komandą panašiam tikslui.
Jokūbo Tulabos muzika, Kristinos Marijos Kulinič dramaturginis stilius, Agnietės Lisičkinaitės požiūris į scenoje judančius kūnus bei Gildo Aleksos režisūra susipina su puikiai Teatrono žiūrovui pažįstamais Milda Naudžiūnaite, Karoliu Kasperavičium, Kasparu Varanavičium, bei Roberta Sirgedaite. Scenoje išgirsim VISŲ šių žmonių bendrai parašytas dainas. Apie seksą. Viskas, apie ką kartais nejauku kalbėti, dabar virs malonumu niūniuoti.
Grožinės literatūros, publicistikos ir realių konsultacijų su seksologe pagalba kalbėsime apie dažniausias problemas, su kuriomis susiduria žmonės šioje temoje dėl to, kad nejauku buvo tiesiogiai komunikuoti apie seksą. Kaip visad, prisiimdami gėdą sau, siekiame kalbėti apie tai, kas nejauku.
Kompozitorius: Jokūbas Tulaba
Režisierius: Gildas Aleksa
Choreografė: Agnietė Lisičkinaitė
Dramaturgė: Kristina Marija Kulinič
Kostiumų dailininkė: Rūta Kyguolytė
Režisieriaus asistentė: Greta Mecelicaitė
Vaidina: Milda Naudžiūnaitė, Roberta Sirgedaitė, Kamilė Petruškevičiūtė, Kasparas Varanavičius, Karolis Kasperavičius
Dainų autoriai: VISA kūrybinė komanda
„Teatrono“ ir „Lukiškių kalėjimas 2.0“ koprodukcija
Šiuolaikinio cirko platforma „Teatronas“ – aktyviai veikia Lietuvos ir tarptautinėje šiuolaikinių scenos menų rinkoje, vystydama šiuolaikinio cirko meną, sudarydama sąlygas profesionalams kurti ir pristatyti savo kūrybą, o žiūrovams susipažinti su mūsų šalies ir užsienio cirkoteatro pasirodymais bei šiuolaikinio cirko autoriais.
MOKAMAS
Organizatorių inform.









































