„Nepranešant apie neatvykimą, lieka tuščias laiko tarpas, kuris neišnaudojamas produktyviai“, – primena Rokiškio rajono ligoninės viešųjų ryšių specialistė Agnė Januškienė. GR archyvo nuotraukų koliažas

Kodėl būtina pranešti apie neatvykimą

Anot A. Januškienės, labai svarbu, kad pacientai, laukiantys eilėje vizito pas gydytoją, informuotų, jei užsiregistravo kitoje gydymo įstaigoje ir nebeketina atvykti.

„Dažnai pacientai pas mus įrašomi į laukiančiųjų eilę. Jei per laukimo laikotarpį pacientas užsiregistruoja į kitą gydymo įstaigą, svarbu apie tai informuoti registratūros darbuotoją, kad jis būtų išbrauktas iš mūsų ligoninėje sudaryto laukiančiųjų sąrašo. Ši registravimo sistema nėra automatizuota – ji vedama rankiniu būdu. Deja, tokiais atvejais dažniausia įsivaizduojama, kad sistemoje visi viską mato. Tačiau šiuo atveju taip nėra“, – sakė pašnekovė ir pridūrė, kad pranešant apie vizito pasikeitimus taupomas registratorių darbo laikas.

Taip pat primenama, kad siuntimas pas gydytoją specialistą galioja 180 dienų, o pas fizinės medicinos ir reabilitacijos gydytoją – 60 dienų. Mat kartais būna, kad pacientai šį laiką pradelsia.

Pacientas, užsiregistravęs pas gydytoją (nesvarbu, ar savarankiškai per e. sveikatą, ar registratūroje), gauna telefonu žinutę iš sistemos, kad registracija sėkminga. Taip pat žinutė su priminimu iš sistemos atsiunčiama likus parai iki vizito. Paciento yra prašoma atsakyti „taip“ arba „ne“. „Jeigu žmogus žino, kad nebegalės atvykti, prašome informuoti apie tai nelaukiant priminimo žinutės. Kitu atveju, nepranešant apie neatvykimą, lieka tuščias laiko tarpas, kuris neišnaudojamas produktyviai, neatvykusiojo vietą galėtų užimti kitas laukiantis pacientas. Neretai pasitaiko tokių atvejų, kad pas gydytoją neatvyksta keli pacientai iš eilės, apie tai iš anksto gydymo įstaigos neinformavę“, – teigė ligoninės viešųjų ryšių specialistė.

Vadovautis registratorių pateikta informacija

Tiesa, kartais nutinka taip, kad gydytojo vizitą tenka atšaukti, tad galite sulaukti skambučio iš registratorės, kuri informuoja apie laiko ir datos pasikeitimus. Tačiau pasitaiko, jog sistema vis tiek išsiunčia priminimus su užfiksuota pirmine data. „Pacientai kartais tokiais atvejais pasimeta. Todėl primename, kad, esant tokioms force majeure aplinkybėms, automatines žinutes reikėtų ignoruoti ir vadovautis registratorių pateikta informacija“, – paaiškino A. Januškienė.

Prašoma kantrybės ir supratimo

Būna ir tokių atvejų, kai vyresni žmonės, „nedraugaujantys“ su išmaniosiomis technologijomis, gavę žinutę su priminimu, sunerimsta, nes nemoka į ją atsakyti ir bijo, kad nepateikus jokio atsakymo vizitas pas gydytoją prapuls ir vėl iš naujo teks registruotis.

„Mums svarbiausia, kad pacientas, jeigu pasikeitė planai ir nebegali atvykti pas gydytoją, informuotų apie tai, kad registratorės galėtų koreguoti eiles. Jei neišeina vizito atšaukti atsakant sms žinute „ne“, tokiais atvejais reikėtų skambinti į registratūrą. Jeigu į žinutę nieko neatrašysite, sistema jūsų neišbrauks, nors patvirtinimų apie atvykimą taip pat labai laukiame“, – paaiškino A. Januškienė.

Sukasi trys registratorės

Ligoninės registratūroje, kaip sakė A. Januškienė, pilnu tempu dirba trys registratorės. Jos pacientus aptarnauja ne tik telefonu, bet ir atvykusius į vietą. Žmonių srautai dideli, todėl prašoma gyventojų kantrybės ir supratimo. Specialistė primena, kad, esant galimybei, pirmiausia rekomenduojama peržiūrėti laisvus laikus išankstinėje pacientų registracijos sistemoje e.sveikata.lt. Jei tinkamo laiko nerandate, prašoma kreiptis į registratūrą.

„Taip pat noriu atkreipti dėmesį, jog labai svarbu, kad pacientai informuotų registratūros darbuotoją, jeigu pasikeitė jų kontaktiniai duomenys, ypač telefono numeris. Tai padės užtikrinti sklandų registratūros darbą. Esant reikalui, pavyzdžiui, atsiradus laisvai vietai, atšaukiant vizitą ar koreguojant jo laiką, registratorės skambina sistemoje esančiais telefono numeriais, tad, neinformavus apie pasikeitusius kontaktus, informacija gali nepasiekti paciento, nes su juo tiesiog nebuvo įmanoma susisiekti“, – sakė ligoninės atstovė.

Subscribe
Informuoti apie
guest
1 Komentuoti
Naujausius
Seniausius Įvertinimą
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Daiva
Daiva
2025 30 sausio 18:14

Srautai dideli, gal nebejuokinkit. Tušti koridoriai, žmonių nėra. Sėdi trys registratorės, kikena be darbo. Kam tas pasakas sekat. Kiekviena savaitę būnu ir matau. Žmonių daug tai tik prie traumatologų.

Rekomenduojami video: