Progimnazijos nuotr.

Proveržis – robotikos varžybos

„Robotika į mūsų mokyklą atkeliavo prieš dešimtmetį. Įsigijome pirmuosius robotukus, pradėjome įrenginėti robotų konstravimo ir programavimo klasę, užmezgėme ryšius su Vilniaus robotikos akademija (šiandien mokykloje veikia Robotikos akademija), šalies švietimo įstaigomis, kuriose jau buvo konstruojami robotai“, – sako J. Tūbelio progimnazijos direktorius Z. Pošiūnas ir priduria, kad proveržis atsirado tuomet, kai mokiniai pradėjo dalyvauti robotikos varžybose Vilniuje.

Robotikoje, anot idėjos autorių, amžiaus limito beveik nėra – ja užsiimti galima sulaukus vos trejų. Pati pradžia – įprasto konstruktoriaus konstravimas, o vėliau, lavėjant įgūdžiams, sunkėja ir užduotys, susijusios su robotų programavimu.

Robotikos privalumų – visa galybė. „Tai atveria gebėjimą dirbti komandoje, vysto loginį mąstymą, kūrybiškumą ir vaizduotę, o svarbiausia – kantrų užsispyrimą tobulai atlikti suplanuotą veiklą, antraip sukonstruotas prietaisas neatliks tikslinių veiksmų: robotas nejudės, judės nekryptingai, nesignalizuos garsais ar šviesomis ir pan.“ – sako direktorius.

Z. Pošiūnas pasakoja, kad vaikai pirmųjų įgūdžių įgauna naudodami paprasčiausius „Lego Wedo“ robotukus. Įgijusiems patirties veikla diferencijuojama: jaunesnieji ir mažiau įgudę dirba su „Lego Wedo“ konstruktoriais, o vyresnieji ir labiau įgudę imasi „Lego Mindstorms EV3“. „Aišku, amžius turi įtakos, bet gebėjimai įsisavinti naujas žinias ir praktiškai greitai ir tiksliai konstruoti robotus kartais lenkia amžių. Sudėtingesnės konstrukcijos geriau paklūsta vyresniesiems“, – Z. Pošiūnas.

Lego aplinkos ir istorijos

Kad ugdymas būtų patrauklesnis šiuolaikiniams vaikams, mokytojai nuolat ieško įvairių metodų. Robotika susijusi su STEAM integracija į mokomuosius dalykus.

„Man ir mano mokiniams konstravimas yra labai artimi. Šių pamokų mokiniai visada laukia. Konstravimą integruoju į pamokas nuo pirmos klasės. Mokiniai kuria lego aplinkas bei istorijas“, – savo patirtį atskleidžia pradinio ugdymo ir robotikos mokytoja Sonata Stoškuvienė ir vardija šio mokymo privalumus: – Tai ir komandinis darbas. Mokiniai mokosi bendrauti ir bendradarbiauti, dalijasi idėjomis, mokosi išklausyti, įvertinti ir priimti kito nuomonę. Konstruodami robotus jie mokosi spręsti situacijas. Vizualizuodami savo idėją, ugdo kūrybiškumą.“

Skaičiavimas, rūšiavimas, analizavimas

Robotika ir lego konstravimas neatsiejami nuo skaičiavimo, rūšiavimo bei analizavimo. Anot S. Stoškuvienės, matematikos pamokose konstruodami įvairius pastatus vaikai mokosi matuoti. „Palaipsniui ugdomi ir inžinieriniai gebėjimai: svarbu, kad sukonstruotas pastatas būtų ne tik pats aukščiausias, bet ir tvirtas. Mokiniai turi apmąstyti ir pasirinkti atitinkamų formų lego detales, kad pastatas būtų stabilus“, – pasakoja pedagogė. Ji mini įdomią patirtį statant malūnus: „Visuomeninio ugdymo pamokoje mokiniai susipažino su gamtos teikiama energija, stebėjo senovėje pastatytus malūnus ir lygino su šiuolaikinėmis vėjo jėgainėmis. Gavę užduotį pastatyti šiuolaikinį malūno modelį, labai apsidžiaugė: sužinojo, kaip veikia krumpliaračiai, kokio ilgumo parinkti strypelius, kaip sutvirtinti ir siekti veiksmo. Motorizuoti malūnai buvo nuostabūs, skirtingo dizaino.“

Beje, mergaitės neatsilieka statydamos. Jos daugiau padirbėja puošdamos konstruktus, prideda daugiau įvairių detalių, spalvų, džiaugiasi S. Stoškuvienė.

Statinius išmoko judėti

„Ketvirtoje klasėje robotikos integravimas taip pat svarbus, nes jau esame susipažinę su programavimu. Todėl savo statinius galime išmokyti judėti. Kalbėdami apie bendruomenę, savanorystę, suplanavome su mokiniais kurti ir filmuoti trumpas istorijas „Stop Motion Studio“ programa, kai lego figūrėlės taps situacijų veikėjais. Tokia refleksija mokiniams yra patraukli ir įdomi“, – pasakoja S. Stoškuvienė.

Beje, pernai tūbeliečių komanda dalyvavo „FIRST® LEGO® Lyga Discover MASTERPIECE“ atrenkamosiose varžybose Panevėžyje ir finalinėse – Vilniuje. Panevėžyje tūbeliečiai iškovojo „Geriausio stendo“ nominaciją, Vilniuje – „Geriausio iššūkio“.

Šių metų varžybų tema – „Povandeninis pasaulis“. Tūbeliečiai su stipriausiais varžysis Vilniuje.

GR ir progimnazijos inform.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: