Varikliui perkaitus, automobilis sustoja ir tada jį reikia taisyti. Radiatoriaus pagrindinis darbas automobilyje yra užkirsti kelią variklio perkaitimui. Vėsindamas variklį radiatorius ne tik užkerta kelią variklio perkaitimui, bet ir pailgina jo tarnavimo laiką.
Vėsinimas vyksta, kai aušinimo skystis būna persiunčiamas per variklio bloką. Variklio blokas yra pagrindinė vieta, kur aušinimo skystis perima šilumą nuo variklio. Tas aušinimo skystis po to patenka į radiatoriaus išleidimo baką. Šis bakas dažniausiai būna virš arba šalia radiatoriaus. Po to aušinimo skystis pereina per radiatoriaus vamzdžius į kitą baką. Kol tai vyksta, daug šilumos išsisklaido su vamzdžių pagalba. Šie vamzdžiai perduoda šilumą į briaunas, esančias tarp kiekvienos eilės vamzdžių. Tokiu būdu šiluma tiesiog išsisklaido ore. Po kuo didesnį plotą yra išsklaidoma šiluma, tuo lengviau ji išsisklaido ore, tam yra naudojamos minėtos briaunos. Jau atvėsęs aušinimo skystis grįžta variklio link ir taip kartojamas šis ciklas.
„Toyota“ gaminamų mašinų tarnavimo laikas ilgesnis 200 tūkst. mylių. Vienas iš lemiamų faktorių – vandeniu aušinami radiatoriai. Jų pagalba variklis yra aušinamas daug efektyviau, palyginus su daugumos automobilių radiatoriais. Kol radiatorius aušina karščiausias dalis, automobilio variklis savo darbą gali atlikti geriau. Infos: automobiliudalys24 .
Užs. 1423