A. Stanio nuotr.

Rokiškio krašto muziejaus istorijos skyriaus vedėjas Giedrius Kujelis sakė, kad Rokiškis turi tiesioginių sąsajų su Vilniaus Gaonu, nors Rokiškis buvo vienas didžiausių chasidizmo centrų Lietuvoje (Vilniaus Gaonas buvo didžiausias chasidizmo kritikas).

„Rokiškyje gimė rabinas Samuelis Aba Sniegas, kuris buvo vienas iškiliausių tarpukario Lietuvos visuomenės veikėjų – Lietuvos kariuomenės vyriausias žydų kapelionas, aktyvus Lietuvos Nepriklausomybės rėmėjas. Išgyvenęs holokaustą organizavo pirmojo po karo Europoje pilno Talmudo, vadinamo Išgyvenimo Talmudu, leidybą. Samuelis Aba Sniegas buvo Vilniaus Gaono Elijahu Ben Šlomos Zalmano proproprovaikaitis. Dažnai mes į žydų bendruomenę žiūrime tik per holokausto tragedijos prizmę, bet retas yra susipažinęs su šios unikalios kultūrinės civilizacijos ypatybėmis, papročiais, religija, kulinarija, istorija ir tiesiog paprasta žydiška kasdienybe, šios bendruomenės indėliu į mūsų Lietuvos valstybės raidą“, – sakė G. Kujelis.

Renginio pavadinimas „Mes esame čia“ pasiskolintas iš Rokiškio litvakų kilmės rašytojos Ellen Cassedy knygos „Mes esame čia. Atsiminimai apie holokaustą Lietuvoje“. Mes esame čia – lyg nebylus Rokiškio žydų bendruomenės šauksmas pamirštos istorijos tyruose. Mes esame čia – nors mūsų čia nebėra. XX a. pradžioje Rokiškyje gyveno apie 3000 žydų tautybės Lietuvos piliečių. Šiandien Rokiškyje negyvena nė vienas litvakų palikuonis.

Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: