Savaitgalį Lietuvos parodų ir kongresų centre „Litexpo“ pirmą kartą šalyje vyko edukacinė paroda „Mokykla 2011“. Joje eksponuotos naujausios mokymo priemonės bei moderniausios technologijos. Ją aplankiusių rokiškėnų įspūdžiai dvejopi.
Pedagogų – minios
Parodą „Mokykla 2011“ atidarė prezidentė Dalia Grybauskaitė ir ministras G.Steponavičius. Didžiulės pedagogų minios apsuptyje prezidentė apžiūrėjo ne vieną stendą, domėjosi naujovėmis.
Parodoje eksponuotos ne tik mokymo(si) priemonės, skirtos mokytojui ir mokiniui, bet ir įvairi moderni įranga.
Mokytojams, turėjusiems kantrybės pro žmonių minią prasibrauti prie vieno ar kito stendo, buvo suteikta galimybė patiems išmėginti interaktyvias lentas bei stalus, naujausias biuro priemones, elektroninius dienynus ir kita.
Kai kurie pedagogai mielai įsigijo knygų ir kitų mokymo priemonių. Mat vadovėlius reklamavo bene visos Lietuvos knygų leidyklos, verslininkai – sporto įrangą ir daugybę kitų mokyklai skirtų dalykų.
Atsiliepimai
Parodą „Mokykla 2011“ apžiūrėjo ne vienas mūsų rajono pedagogas.
Senamiesčio pagrindinės mokyklos direktorė Saulė Kazinavičienė sakė, jog tai – puiki proga mokytojams vienoje vietoje pamatyti šios srities specialistų reklamuojamą produkciją. „Nemažai siūlomų naujovių mūsų mokykla jau turi. Žinoma, paskui madą niekuomet nespėsime, nes informacinės technologijos labai sparčiai tobulėja“, – sakė pašnekovė. Anot jos, interaktyvi lenta, kainuojanti apie 8 000 Lt, tarnauja ilgai, tačiau kasdien atsiranda vis įmantresnių naujovių.
Direktorė S.Kazinavičienė mano, jog modernios technologijos – tik papildoma mokymo priemonė, o svarbiausia vis dėlto yra mokytojo kompetencija. „Patyręs mokytojas, net neturėdamas įmantrių priemonių, gali vesti nuostabią pamoką“, – įsitikinusi pedagogė.
Jūžintų Juozo Otto Širvydo vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja Audronė Gabienė ieškojo naujausių lietuvių kalbos mokymo priemonių – naujų vadovėlių, chrestomatijų.
„Žmonių gausa labai vargino, prie kai kurių stendų nebuvo įmanoma prasibrauti. Tačiau parodoje radau daug naujų, įdomių dalykų, tad negaliu sakyti, jog laiką praleidau veltui. Mūsų mokyklos mokytojai įsigijo naujų knygų, domėjomės moderniomis technologijomis. Tačiau viskam reikia pinigų. Negalėčiau parodos vertinti neigiamai, tačiau teigti, kad ja ypač susižavėjome, negaliu“, – dalijosi įspūdžiais mokytoja.
Rokiškio Juozo Tūbelio gimnazijos direktorius Zenonas Pošiūnas džiaugėsi galimybe pirmą kartą vienoje vietoje apžiūrėti viską, kas susiję su mokyklos modernizavimu. Jis susidomėjo interaktyviomis lentomis bei pagalbiniais jų įrankiai. Direktorius žada artimiausiu metu jų įsigyti.
Z.Pošiūną ypač sudomino galimybė konstruoti robotus. „Galėtume paįvairinti gimnazijos opamokinę veiklą. Žinoma, rytoj toks būrelis neatsiras. Tai – ateities idėja“, – pasakojo p. Pošiūnas.
Kartu su savo pavaduotoja direktorius dalyvavo mokyklos veiklos tobulinimo ir lyderių paieškos seminare. „Aš manau, kad tokių renginių reikia. Tegu visuomenė mato, kokia gali būti šiandienos mokykla, ko ji siekia, kaip tobulėja. Aš – už inovacijas: jos būtinos norint sudominti vaikus. O lėšos? Juk turime mokinio krepšelį ir kiekvienais metais galime ką nors modernaus įsigyti“, – sakė gimnazijos direktorius Z.Pošiūnas.
Kiek dar bus naujovių?
Parodą „Mokykla 2011“ organizavo Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras (UPC) ir „Litexpo“.
Dar prieš jos atidarymą buvo surengta spaudos konferencija. Joje dalyvavo švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, „Litexpo“ direktorius Aloyzas Tarvydas, UPC vadovas Giedrius Vaidelis, Lietuvos mokyklų vadovų asociacijos (LMVA) prezidentas Vytautas Giedraitis, Lietuvos mokinių parlamento Švietimo komiteto pirmininkė Ugnė Jakubauskaitė bei projekto vadovė Agnė Žekonytė.
Ministras G.Steponavičius mokyklą pavadino erdve kūrybiškumui skleistis. „Mokyklos pastangos lemia nusiteikimą siekti daugiau“, – teigė jis. Į žurnalistų klausimą, kiek dar tų naujovių bus, ministras atsakė: “Tiek, kiek gyvenimas diktuos, ir tiek, kiek mokytojai prisiims atsakomybę vesti įdomias pamokas.“
G.Stenonavičius siūlė moderniose technologijose ieškoti pozityvių dalykų, padedančių vystytis mokinių saviraiškai. Jis neabejoja: net ir nešiojamieji grotuvai („iPodai“) per pamokas gali būti naudojami kaip kūrybiškumo priemonė.
Kuo daugiau pagalbos
Projekto vadovė A.Žekonytė žurnalistus kvietė į didžiausią „Mokyklos 2011“ naujovę – interaktyvias klases. Iš anksto užsiregistravę mokytojai jas galėjo išbandyti patys.
Anot UPC direktoriaus G.Vaidelio, ši paroda sumanyta taip, kad pedagogai gautų kuo daugiau informacijos. Taigi mokytojai turėjo galimybę ne tik susipažinti su moderniomis technologijomis, bet ir dalyvauti diskusijose, filmų apie pasaulio pedagogų praktiką peržiūrose, taip pat susitikimuose su pasaulinio lygio ekspertais, įvairių kompanijų atstovais. G.Vaidelis džiaugėsi: „Parodos metu Lietuvos mokytojai turi galimybę tiesiogiai bendrauti su verslininkais.“
LMVA prezidentas V.Giedraitis akcentavo, jog Lietuvos mokyklai nebepakanka tradicinių mokymo ir mokymosi metodų, ir vylėsi, kad iš šios parodos pedagogai grįš praturtėję, o galbūt kai kuriems jų tai bus svarbus postūmis pamokų metu naudoti modernias priemones.
Švietimo komiteto pirmininkė U.Jakubauskaitė pastebėjo, jog Suomijos ir Estijos mokyklų technologijos pažengusios labiau nei Lietuvos. Ji džiaugėsi, kad ši paroda – galimybė pasitempti Lietuvos mokykloms.
Žurnalistai konferencijos dalyviams pateikė daugiausia klausimų apie mokyklų finansavimą, mokinio krepšelio lėšas, leidžiančias įsigyti moderniausių mokymo priemonių. Tiesa, diskusijoms apie pinigus laiko liko labai mažai.
Ministras G.Steponavičius paminėjo kelias konkrečias Lietuvos kaimo mokyklas kaip pavyzdį kitoms ieškoti papildomų finansavimo šaltinių: šios modernią garso aparatūrą, interaktyvias lentas įsigijo Europos Sąjungos lėšomis.
Kelių mygtukų paspaudimu
Parodos metu veikė keturios interaktyvios klasės. Čia pageidavusieji galėjo išmėginti naujausių mikroskopų, išmaniųjų lentų, elektroninių vadovėlių ar naujųjų informacinių technologijų galimybes.
Visos modernios priemonės skirtos tam, kad pamokos būtų dinamiškos, sudomintų mokinius, vystytų jų dalykinius gebėjimus, kritinį mąstymą, lavintų jau turimus įgūdžius. Pavyzdžiui, specialistai demonstravo mikroskopų su skaitmeninėmis kameromis panaudojimo scenarijus biologijos pamokoje, rodė, kaip kelių mygtukų paspaudimu sukurti matematikos kontrolinio darbo užduotis ar per muzikos pamoką tiesiog klasėje kurti dainas.
Visas tris parodos dienas konferencijų salėse vyko naujausių mokymo metodų pristatymai, susitikimai su žymiais užsienio bei Lietuvos švietimo sistemos darbuotojais, mokomųjų filmų peržiūros bei diskusijos su jų kūrėjais, seminarai, konferencijos.
Parodos lankytojai buvo pakviesti iš viso į 50 renginių.
Reda MILAKNIENĖ







































