STEAM – kas tai?
Sausio 21–28 d. mokinių ir mokytojų delegacija, vykdydama tarptautinės strateginės partnerystės projektą „Mažieji mokslininkai stato ir projektuoja Europą“, viešėjo pažangia švietimo ir mokymosi sistema garsėjančioje Švedijoje. „Be mūsų bei švedų, į Skandinaviją vyko delegacijos iš Danijos, Vokietijos, Rumunijos, Italijos, Airijos bei Nyderlandų. Projektas orientuotas į žodį STEAM, kuris reiškia penkių mokomųjų dalykų integravimą. Kitaip tariant, tai gamtos mokslų, technologijų plačiąja prasme, kai kalbama ne tik apie informacines technologijas, bet ir apie elektrą, žmogaus kūną, inžinerijos, menų bei matematikos apjungimas užsiimant viena veikla. Išvardyti dalykai turi būti integruojami kartu. Be dalykų integracijos, vienas iš pagrindinių projekto tikslų – suteikti mokiniams galimybę mokytis per patirtį. Tai išmoko vaikus mąstyti ir į mokymąsi pažvelgti ne kaip į prievolę, bet patiriant malonumą. Tikime, kad įgytą patirtį panaudosime mūsų ugdymo įstaigoje“, – projektą pristatė anglų kalbos mokytoja D. Valskienė.
„Šis projektas orientuotas į ugdymo turinį ir sutampa su darželio strategija. Dalyvavimas projekte neapsiriboja atskiromis išvykomis – tai nuolatinis pasiruošimas, nes po kiekvienos išvykos, susitikimų gauname užduotis ir jas turime parengti iki kito išvažiavimo. Tad į ugdymo procesą integruojamos temos, kurioms ruošiamasi. Mokiniams tai puiki motyvacija stengtis, tobulinti kalbos gebėjimus. Jie praplėtė akiratį, pamatė kitą šalį, bendravo su kitų tautybių žmonėmis“, – teigė „Ąžuoliuko“ vadovė Romualda Cegelskienė.
Ši kelionė pirmiausia – didžiulis iššūkis vaikams, kurie visą savaitę be tėvų gyveno svetimoje šalyje, svetimose šeimose. „Jiems teko pasitelkti anglų kalbos žinias ir pristatyti kitiems projekto dalyviams Lietuvą, Rokiškio miestą bei „Ąžuoliuko“ mokyklą-darželį. Prezentacija pavyko itin sklandžiai, o vaikams nė karto neprireikė pagalbos vertėjaujant. Didžiuojamės jaunaisiais mokinukais, jų drąsa ir puikiu pasirengimu reprezentuoti mūsų šalį ir miestą užsienyje“, – dėstė D. Valskienė.
Anot pedagogės, mokiniams iš anksto buvo pranešta apie galimybę vykti į užsienį, tai tapo jiems stimulu pasitempti. „Atsižvelgėme į mokinių aktyvumą, gebėjimą bendrauti bei anglų kalbos žinias. Pirmoji pažintis su globėjų šeima vyko elektroniniais laiškais“, – pasakojo D. Valskienė.
(Daugiau – šeštadienio „Gimtajame…“)