Anykščių A. Vienuolio progimnazijos direktorė Danutė Mažvylienė vylėsi, kad į šią konferenciją susirinkę Vilniaus, Kauno, Molėtų, Rokiškio ir Anykščių rajono mokyklų pedagogai pasidalins įžvalgomis, kaip šiandieninėse mokyklose kurti palaikančią aplinką, kaip padėti mokiniams įveikti individualius mokymosi iššūkius.
Pranešimu „Nepasiseks – uždarom mokyklą!“ konferencijos dalyvius suintrigavo psichologas Evaldas Karmaza, pakvietęs susitapatinti su paaugliu, šiandien atakuojamu dviejų skirtingų, bet jam vienodai svarbių pasaulių, – mūsų suprantamo realaus, kurį pažinti mokome, ir virtualiojo, kuriame jis praleidžia didžiąją savo laiko dalį. Tiesa, dažniausiai ieškodamas pramogų. Psichologas akcentavo, kad mokant šiandienos paauglius nereikėtų viltis greita sėkme ir reikalauti gerai atlikti užduotį. Daug svarbiau išmokyti pabaigti darbą iki galo.
Molėtų progimnazijos direktorius Kazimieras Karalius konferencijos dalyviams pristatė progimnazijoje jau devintus metus sėkmingai veikiančią originalią mokyklos mikroklimato stebėjimo ir pagalbos teikimo sistemą. Užfiksavus duomenis, kad mokiniui atsirado asmeninių ar bendravimo problemų, jam nedelsiant skiriami pagalbos specialistai – psichologas, socialinis pedagogas. Kiekvieną dieną visi mokykloje dirbantys mokytojai pasibaigus pamokai mikroklimatą klasėje įvertina penkių balų sistema. Jei mokytojas pamoką įvertina trejetu ar dar žemesniu pažymiu, jis savo vertinimą komentuoja. Kadangi informacija fiksuojama kompiuteriu, sistemoje greitai pamatoma ir reaguojama.
Apibendrinti konferencijoje išgirstas mintis pakviestas Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos, taip pat dalyvaujančios projekte „Kokybės krepšelis“, direktorius Zenonas Pošiūnas pasidžiaugė pagreitį įgavusiomis jo vadovaujamos mokyklos veiklomis, kuriant inovatyvias ugdymosi aplinkas, ir įvardino bene svarbiausią mokytojo ir mokinio sėkmės aspektą – ugdymo įstaigų bendruomenių mokymąsi vienoms iš kitų ir gerosios patirties sklaidą.