Kaip kilo mintis su „Moskvičiais“ apkeliauti Lietuvą? Kiek kilometrų planavote ir kiek prasukote?
Idėja su „Moskvičiais“ apkeliauti Lietuvą kilo spontaniškai, kuomet sudarinėjome maršrutą Kovo 11-ajai paminėti. Tikslas buvo apvažiuoti Lietuvą, tuo pačiu atkartojant Rokiškio rajono kontūrus. Tokią idėją paskatino Lietuvoje susidariusi epidemiologinė situacija ir daug neatrastų bei nematytų vietų.
Į kelionę leidomės šešiese: aš su drauge Rūta, sesė Šarūnė su draugu Luku ir tėvai. Tikslas buvo įveikti 1570 km, todėl ir ant mūsų kelionės atributikos (marškinėlių, puodelių) šis skaičius visur figūravo. Tačiau nuo plano nuklydome, kadangi nuvažiavome apie 1900 km. Tad mūsų planuotos šešios kelionės dienos virto net dešimčia.
Ar kažkaip ruošėte automobilius šiai kelionei?
Neskaitant to, kad tėtis pirko „Moskvičių“, stovėjusį apie 10 metų garaže, ir jį „prikėlė“ kelionei aplink Lietuvą, tai daugiau kažkokio ypatingo pasiruošimo nebuvo. Automobiliai buvo papuošti Juodupės atributika – lipdukais, vėliavėlėmis ir miestelio nuotraukomis, kuriose pavaizduotos išskirtinės Juodupę puošiančios vietos – galerija po atviru dangumi.
Trumpai papasakok, ką ir kokiomis dienomis aplankėte? Galbūt svarbiausius, didžiausius įspūdžius palikusius objektus.
Pirmoji diena: Juodupė–Pailgių ežeras Švenčionių rajone. Labai sunkiai radome vietą pernakvoti, kadangi visur privati valda, o kempinguose nenorėjo priimti, nes nuomojami tik nameliai. Šios dienos viena iš įspūdingiausių vietų buvo Ignalinos atominė elektrinė. Gaila, kad valgykla nedirbo – žmonės rekomendavo joje apsilankyti, nes, anot jų – viskas išlikę kaip prieš daugelį metų. Antroji diena – Pailgių ežeras–Druskininkai, turbūt gausiausia lankytinomis vietomis. Aplankėme Šventąją uolą, Raudondvario dvarą, Skersabalių karjerą, „beždžionių tiltą” per Nerį (turėjome aplankyti du, bet vieno neradome), Šumsko dvarą, Medininkų pilį, memorialą, Norviliškių pilį ir t. t. Tądien supratau, kad nuvažiuoti daugiau kaip 300 kilometrų lankant įdomias vietas yra gerokai per daug, kadangi nakvynės vietą pasiekėme vėlokai vakare. Trečioji diena: Druskininkai–Jurbarkas. Taip pat aplankėme nemažai dvarų, Veisiejų apžvalgos bokštą, muziejų „Metalo fantazija“, Vištyčio ežerą ir t. t. Ketvirtąją dieną turėjo būti Jurbarkas–Būtingė, bet nuo šios dienos maršrutas pasikeitė. Važiuodami nuo Jurbarko nakvynės stojome Ventės rage ir čia praleidome dvi naktis. Taigi ketvirtą ir penktą dieną aplankėme įspūdingas Raudonės ir Panemunės pilis, daug dvarų, pažintinių takų. Atvykome į Kretingą ir čia nupirkome dar vieną „Moskvičių“. Aplankėme trečią pagal dydį miestą Klaipėdą. Šeštoji diena – Ventė–Karklė, kuri buvo skirta poilsiui ir aplankėme tik Mingę ir Dreverną, aukščiausią pajūrio vietą – Olando kepurę. Likusią dienos dalį praleidome prie jūros. Septintoji diena: Karklė–Žagarė. Pakeliui aplankėme Baltų mitologijos parką, japonišką sodą, Skuodo dvarą, Kurmaičių geležinkelio tiltą. Labai norėjome patekti į Menčių klinčių karjerą, tačiau čia reikia iš anksto užsiregistruoti. Aštuntąją dieną dalyvavome Žagarės „Vyšnių“ festivalyje ir senovinių automobilių parodoje. Devintąją praktiškai galėjome pasiekti namus ir užbaigti kelionę, toks planas ir buvo. Tačiau labai norėjosi tęsti, todėl stojome dar vienai nakvynei Nemunėlio Radviliškyje. Na, ir dešimtą dieną pasiekėme Juodupę, kas reiškė, kad mūsų tikslas apvažiuoti Lietuvą pasiektas.
Išsamiau skaitykite „Gimtajame…“