15min.lt nuotr.

„Dėl susidariusios situacijos šiemet stebime ženklų nuotolinių paslaugų – konsultacijų telefonu ar internetu, elektroninių paslaugų – paklausos augimą. Prie šio augimo neabejotinai prisidėjo pandemija ir įvestas karantinas, daugelį iš mūsų paskatinę išnaudoti nuotoliniu būdu teikiamų įvairiausių paslaugų galimybes ir įsitikinti jų nauda ir privalumais”, – sako Registrų centro Klientų aptarnavimo direktorė Daiva Karaliūnienė.

Anot jos didžiąją dalį Registrų centro teikiamų paslaugų klientai gali gauti prisijungę prie savitarnos sistemos: čia gali užsisakyti reikalingus išrašus apie įvairiuose registruose (Nekilnojamojo turto, Juridinių asmenų, Gyventojų ir kt.) tvarkomus jų duomenis, pateikti prašymus, suteikti įgaliojimus, pakeisti savo ar savo valdomo ar vadovaujamo juridinio asmens duomenis, E. sveikatos sistemoje sužinoti savo COVID-19 testo rezultatus.”

Bendras Registrų centro elektroninių paslaugų kiekis šiemet, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai, išaugo daugiau kaip 1,5 karto – iš viso šiemet savitarnos sistemoje buvo užsakyta apie 360 tūkst. įvairiausių elektroninių paslaugų. 2019 m. analogišku laikotarpiu jų buvo suteikta apie 230 tūkst., 2018 metais – 190 tūkstančių.

„Šiais ir ankstesniais metais Registrų centro e. paslaugomis besinaudojantys klientai dažniausiai pageidauja susipažinti su įvairiuose registruose ar informacinėse sistemose tvarkomais jų duomenimis, sužinoti, kam ir kokiu tikslu tie duomenys buvo teikti. Ši paslauga šiemet užsakyta maždaug 115 tūkst. kartų ir tai yra beveik dukart daugiau nei ankstesniais metais”, – kalba D. Karaliūnienė.

Anot jos, tokį augimą galima sieti su žmonių noru žinoti, kam ir kokiu tikslu jų duomenys yra naudojami ir teikiami, o lengviausias būdas tą padaryti – vos kelių mygtukų paspaudimu ir, kas svarbiausia, nemokamai gauti ataskaitą su informacija apie tvarkomus asmens duomenis.

Šiemet taip pat pastebimai išaugo Nekilnojamojo turto registro išrašų elektronine forma užsakymas. Šių išrašų dažniausiai reikia kitoms valstybės ar savivaldybių institucijoms, taip pat atliekant nekilnojamojo turto pirkimo-pardavimo sandorius ar tiesiog žmonėms pageidaujant turėti informaciją apie savo valdomą NT. Šiais metais tokių išrašų užsakyta apie 65 tūkst. ir tai yra net 60 proc. daugiau nei jų buvo užsakyta 2019 metais.

Šių metų pavasarį pirmąkart šalyje įvedus karantiną pastebimai išaugo elektroninių įgaliojimų poreikis. Per šiuos metus elektroniniu būdu iš viso buvo sudaryta net 16 tūkst. įgaliojimų – dukart daugiau nei jų buvo praėjusiais metais.

Juridiniams asmenims aktualiausia Registrų centro elektroninė paslauga šiemet buvo duomenų ar informacijos, pavyzdžiui, įmonės pavadinimo, vadovo ar buveinės adreso, pakeitimų įregistravimas. Per šiuos metus tai buvo padaryta 14 tūkst. kartų arba trečdaliu dažniau nei praėjusiais metais.

Šiuo metu Registrų centro savitarnoje klientai gali užsisakyti apie 100 skirtingų paslaugų.

Lietuvos naujienų agentūra ELTA. Geros ar piktos valios pasireiškimai, stichinės nelaimės ir nekalti gamtos pokštai, pasaulio ir mūsų krašto politinio, ekonominio bei kultūrinio gyvenimo naujienos, naujų žvaigždžių atradimai ar įmintos mikropasaulio mįslės, sporto varžybos ir daug kitokių svarbių bei įdomių dalykų.
Subscribe
Informuoti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus

Rekomenduojami video: