Specialiųjų poreikių turinčių mokinių daugėja
„Didelių pokyčių dėl įtraukiojo ugdymo mūsų rajono savivaldybėje nėra. Pagal norminius dokumentus visos mokyklos ir ikimokyklinės ugdymo įstaigos turi priimti specialiųjų ugdymo poreikių vaikus. Rajone visos mokyklos dar iki įtraukiojo ugdymo modelio atsiradimo taip ir darė. Apie visas Lietuvos mokyklas to pasakyti negalima. Rokiškio specialioji mokykla-daugiafunkcis centras šiais metais priėmė dar daugiau mokinių nei anksčiau. Todėl dėl įtraukiojo ugdymo kitose savivaldybės mokyklose mokinių skaičius neišaugo“, – sakė A. Laužadis.
Jo žodžiais, gaila, bet specialiųjų poreikių mokinių skaičius auga.
Iš mokytojų tikimasi labai daug
„Nors pagal poreikį skiriami mokykloms mokinių padėjėjai, bet programų pritaikymas pagal specialistų rekomendacijas reikalauja iš mokytojų daugiau darbo. Įtraukiojo ugdymo idėja – kiekvienam mokiniui teikti ugdymą (mokymą) pagal jo sugebėjimus. Į sampratą įeina ir labai gabūs vaikai. Tačiau darbui su jais parengta mažai rekomendacijų, jiems nėra skiriami atskiri specialistai, tai ta problema, kad jie būtų ugdomi individualiai, atsižvelgiant į jų išskirtinius gebėjimus, egzistuoja. Mokyklos tuos klausimus sprendžia skirtingai. Iš mokytojų tikimasi labai daug, bet ugdymo proceso organizavimas darosi sudėtingesnis. Kad augtų mokinio akademiniai rezultatai ir kiekvienas mokinys pamokoje jaustųsi emociškai pakiliai, dažnai neužtenka, kad mokytojas turi reikiamas kompetencijas ir dirba nuoširdžiai, – reikia ir įgimtų asmeninių savybių pedagoginiam darbui. Bet visi esam skirtingi, taip pat ir mokytojai“, – sakė A. Laužadis.
Nebėga
Obelių gimnazijos direktorė Neringa Ragelienė sako, kad mokytojai iš mokyklos dėl įtraukiojo ugdymo iššūkių kol kas tikrai nebėga. „Nes mes į mokyklą visada priimam visus norinčius vaikus ir prireikus, bendradarbiaudami su tėvais, kitomis institucijomis, ieškom tinkamų pagalbos būdų, kad kiekvienas vaikas galėtų ugdytis pagal savo gebėjimus ir darytų individualią pažangą. Mūsų kolektyvas įpratęs daug bendradarbiauti, tartis ir ieškoti būdų, kaip padėti kiekvienam vaikui pirmiausia mokykloje jaustis saugiam, taip pat pažinti vaikų individualius gebėjimus ir kartu su tėvais, išsikėlus ugdymo(si) lūkesčius, bendromis jėgomis jų siekti“, – sakė direktorė.
Specialiuju poreikiu vaiku integravimas man buvo laaabaai didele staigmena 2013m kai pradejau dirbti pradineje mokykloje Londone (nuo 2 metu iki 11metu vaikai). Spec poreikiu vaikai mokesi ir mokosi klasese su visais vaikais, taciau mokytojai planuoja jiems atskiras uzduotis, o tai papildomas darbas uz kuri nemoka atskirai. Klasese daug EAL vaiku (English as Second Language- anglu kaip antra kalba) tai planavimas dar pasidaro sudetingesnis, nes ruosti tenka medziaga ir jiems. O kur dar gabus vaikai, kuriems reikia papildomu uzduociu ir t. t. Mokytojas moko visus dalykus (matematika, anglu, istorija, biologija ir t. t). Beje, vadoveliu nera- turime gaires ir pagal jas… Skaityti daugiau »