Birželio 7-10 d. Lietuvos atstovybės Europos Komisijoje kvietimu Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojai lankėsi Belgijos sostinėje Briuselyje. Šios delegacijos narė – Panevėžio kolegijos Rokiškio filialo dėstytoja Irena Matelienė mūsų laikraščiui vizitą apibūdino vienu sakiniu: “Gavau progą palaikyti ranką ant Europos Sąjungos (ES) pulso”.
Dvidešimčiai Lietuvos aukštųjų mokyklų dėstytojų buvo pristatyti esminiai ES procesai: kaip gimsta Lietuvos pozicija, kokie ES teisėkūros etapai, kokius prioritetus matysime naujojoje ES 2020-ųjų strategijoje. „Briuselio tarnautojų veidai susikaupę, bet neįtempti. Skubotų sprendimų čia nebūna: jų pasekmes netruktų pajusti visos 27 ES narės,” – dalijosi įspūdžiais pašnekovė. Per dvi dienas Europos Komisijoje, Europos Parlamente, Lietuvos atstovybėje, ES Švietimo ir kultūros generaliniame direktorate įvyko 8 susitikimai…
Vizito specifika lėmė, kad daugiausia kalbėta apie švietimo ir mokslo pokyčius. Pagrindinė tema – verslumo įvairiomis formomis ir sampratomis ugdymas. Svarbu, kad visos ES šalys vienodai suprastų, kad verslumas reiškia gebėjimą idėjas įgyvendinti praktikoje, mokėti išgyventi nesėkmes. I.Matelienei ypač patiko verslo ir pramonės generalinio direktorato atstovo S.Baldassarrio posakis: “Kas pasakė, kad pirmas verslas turi būtinai pavykti? Mokykite jaunus žmones atsitiesti ir grįžti į rinką su kita idėja.” Kaip sakė pašnekovė, verslumą žmonės vis dar sieja su įmonės valdymu, o juk tai – labiau gyvenimiška kompetencija. “Verslumo gali turėti medikas, valstybės tarnautojas ar moksleivis, o jos stokoti didelės gamyklos direktorius”, – sakė dėstytoja. Mokyklos kviečiamos ugdyti tarpdisciplinius gebėjimus – informacijos ir technologijų valdymo, kalbų. “Vertingiausios ateities europiečio savybės – lankstumas ir gebėjimas greitai adaptuotis keičiantis ekonomikos sąlygomis: tradiciniai verslo modeliai netenka svarumo. Reikia išmokti savo verslo “padangas pakeisti” greičiau, nei tai padarys konkurentai”, – kalbėjo I.Matelienė.
“Kolegijos studentai mokosi verslumo pagrindų ekonomikos pamokose. Vadinasi, einame teisinga kryptimi. Belieka pasiūlyti į verslumo pamokas integruoti anglų kalbos mokymą”, – pabaigoje pridūrė pašnekovė.
Reda MILAKNIENĖ