Trečiadienį nuo pat ryto Krašto muziejaus oficinoje būriavosi moksleiviai ir mokytojai – vyko rajono švietimo įstaigų metodinė diena „Amatų sodas“. Čia mokėsi ir dirbo per šimtą moksleivių, atvykusių iš skirtingų rajono ugdymo įstaigų.
Įvairios edukacijos
Dalyvauti „Amatų sode“ pakviesti rajono mokymo įstaigų pedagogai, dėstantys moksleiviams technologijų discipliną. Beveik trijų valandų užsiėmimuose mokiniai turėjo galimybę išbandyti įvairius edukacinius užsiėmimus.
„Amatų sodo“ dalyviams buvo parengtos aštuonios dirbtuvės. Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos Senųjų rūmų padalinio technologijų mokytoja Inga Vagonė mokė gaminti raktų pakabukus, o mokytojas Linas Augulis – spalvingas žuvytes iš medžio ir medvaržčių. Šiai edukacijai parinktas nuotaikingas pavadinimas – „Akvariumo gyventojai“. Rokiškio jaunimo centro pedagogė Regina Raišienė iš vytelių pynė apyrankes, o Rokiškio suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro technologijų mokytoja Danguolė Lukošiūnienė moksleivius sudomino originaliais floristiniais antspaudais. Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos „Romuvos“ padalinio technologijų mokytoja Loreta Rimšienė kartu su savo mokinių komanda kvietė pasigaminti aksesuarų iš atlasinių juostelių. Artėjant didžiosioms metų šventėms, Juodupės gimnazijos ir Jūžintų Juozo Otto Širvydo pagrindinės mokyklos technologijų mokytoja Jolanta Varnienė rodė, kaip savo rankomis sukurti spalvingų burbulų kalėdinei eglei ar namams papuošti. Rokiškio Juozo Tūbelio progimnazijos technologijų mokytojai Lina Petrauskienė ir Vaidas Daujotis mokė vaikus pasidaryti rankų darbo popierių originaliems atvirukams. Edukaciją „Šiaudo pasaulis“ moksleiviams surengė Krašto muziejaus Lankytojų aptarnavimo ir edukacijos skyriaus vedėja Laima Klasinskienė.
Skatina kūrybiškumą
Dauguma moksleivių per jiems skirtą laiką aplankė ir išmėgino beveik visus „Amatų sodo“ kiemelius, o iš edukacijų išėjo nešini ne vienu pačių pasigamintu darbu. Pasak vienos renginio sumanytojų, Rokiškio rajono savivaldybės Švietimo centro metodininkės-mokymosi išteklių specialistės Rositos Lasienės, mokiniai džiaugėsi galimybe daugiau sužinoti apie etninę lietuvių kultūrą, jos svarbą žmogaus savitumui. Anot specialistės, tokios edukacijos prilygsta pamokoms, o ugdymo proceso paįvairinimas skatina profesinį pažinimą ir kūrybiškumą.
Moksleivius į edukacinius užsiėmimus pakvietusios mokytojos I. Vagonės manymu, sudėtinga lyginti pamokos ir edukacinio užsiėmimo naudą. „Pamokos metu vaikai išmoksta kažką konkretaus, sakykim, vieną dygsnį. Rankdarbį gamini ilgiau – tam skirtos kelios pamokos. Vykdai viską nuo pradžių iki galo, nuo idėjos gimimo iki įgyvendinimo. Mokai moksleivius atsakingumo, kruopštumo. Tuo tarpu tokiose edukacinėse programose darbas vyksta spontaniškai. Kažkas parodo, kaip ką padaryti, ir tu pats greitai sumanymą įgyvendini. Taip pat vaikai plečia akiratį, bendrauja su bendraamžiais. Kartais vien tik vietos pakeitimas būna labai naudingas. Gal tą dieną jautiesi mieguistas ir klasėje nieko nepadarytum, o įkvėpęs tyro oro, atėjęs į kitą aplinką ir dirbdamas su kitais žmonėmis, prasiblaškai, atsiranda noras dirbti, motyvacija. Moksleiviai išbando kažką naujo. Pamokų metu ne visada yra galimybė į programą įtraukti viską, ko norėtųsi. „Amatų sode“ vaikai galėjo išbandyti skirtingas veiklas, taigi jiems sudaryta galimybė rinktis. Tai – išeinamoji, netradicinė pamoka. Manau, abi mokymo formos moksleiviams yra naudingos“, – sakė mokytoja.
Edita DARAŠKAITĖ, Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos Senųjų rūmų padalinio abiturientė
Kartu su mokytoju L. Auguliu gaminome medines žuvytes. Dar iki renginio maždaug savaitę tam teko ruoštis: drožti, pjauti, dažyti. Šiuos darbus atlikome po pamokų. Kaip pavyzdį padarėme apie 10 žuvyčių. Kadangi žinojome, jog mūsų darbus matys visi renginio dalyviai, stengėmės gražiai padaryti. Teko pavargti. Į dirbtuves nešėmės apie 10 iš medžio išpjautų žuvų trafaretų. Jie buvo skirti kitiems mokiniams mokyti, tad ir darbo juos ruošiant buvo kur kas mažiau. Prie mūsų stalo būriavosi tikrai nemažai vaikų. Visi, kurie priėjo prie mūsų, užsispyrė pasidaryti žuvytes, nė vienas nemetė pradėto darbo. Mano nuomone, mūsų darbai buvo sudėtingiausi. Aš buvau mūsų programos konsultantė, tad dažniausiai stovėjau prie darbastalio ir pati išbandyti kitų edukacijų neturėjau laiko. Tik apėjau pasižiūrėti, ką siūlo kitos mokyklos. Ar nepyko kitų dalykų mokytojai, kad praleidau pamokas? Ne. Man pasisekė, kadangi tą dieną pamokų beveik neturėjom: dauguma dvyliktokų vyko į universitetą, o klasėje tebuvo vos keli mokiniai.
Mano nuomone, tokios nekasdieniškos pamokos yra naudingos ir įdomios. Aš ketinu studijuoti su daile susijusią specialybę, tad tokios edukacijos man naudingos. Manau, visi menais besidomintys moksleiviai naudingai praleido laiką. Aišku, ne visi linkę į tokius darbus, tad tikriausiai buvo ir nuobodžiaujančių. Man labai patiko dalyvauti „Amatų sode“, o įspūdžiai po renginio – patys geriausi.
Edgaras RIMAS, Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos Senųjų rūmų padalinio dešimtokas
Sumanymas perkelti technologijų pamoką į kitą vietą man patiko, norėtųsi daugiau kažko panašaus. Aišku, patiko ir tai, kad nereikėjo eiti į kitas pamokas… Bet vis tiek labiau tai, kad buvo galima sužinoti, pabandyti ir išmokti kažką naujo, susitikti su bendraamžiais, pasikalbėti, pasidalinti savo žiniomis, pamokyti ir pasimokyti pasigaminti kokį rankdarbį. Aš priklausiau komandai, gaminusiai medines žuvytes. Šiai metodinei dienai ruošėmės ilgai. Paskutinę dieną prieš renginį teko pasėdėti iki vėlumos. Įtemptas darbas mokslams nepakenkė: spėjau ir namų darbus padaryti, ir į treniruotes nueiti. Tik namuose beveik nebūdavau. Man neteko išbandyti kitų edukacijų, nes buvau mokytojo asistentas, tad mokiau kitus. Mano manymu, tokios nekasdieniškos pamokos – dar vienas būdas atsiskleisti, surasti kažką naujo, gal net pamėgti neišmėgintus darbus.
Krašto muziejaus archyvo nuotr.
Miglė Katinauskienė