Atšilus orams į gatves išrieda dviračių entuziastai. Tačiau Rokiškio mieste ir rajone dviratininkams skirta infrastruktūra prasta. Dėl nekokybiškų takų nemažai gražių rajono vietų pasiekti dviračiais sudėtinga, neretai net – pavojinga. Atsižvelgusi į dviračių takų poreikį, Rokiškio rajono savivaldybės administracija įgyvendino projektą „Specialaus plano rengimas dviračių takams-trasoms Rokiškio mieste ir rajone suformuoti“ pagal Lietuvos 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, pagal priemonę VP1-4.2-VRM-04-R „Teritorijų planavimas“. Įgyvendinus projektą buvo sudarytas planas, kuriame sužymėtos Nacionalinės ir Regioninės dviračių takų-trasų atkarpos, vedančios Rokiškio rajono teritorija.
Siūlomos 8 trasos
Remiantis projekto vadovės, Rokiškio rajono savivaldybės Architektūros ir paveldosaugos skyriaus vyr. specialistės Jovitos Kalibataitės pateiktais duomenimis, panaudojus Europos Sąjungos (ES) struktūrinių fondų lėšas, buvo sudarytas specialusis planas su 8-iomis dviračių trasomis, kurios suformuoja rišlų Rokiškio rajono dviračių trasų tinklą. Ateityje šios trasos drieksis patraukliausiomis Rokiškio rajono vietomis.
Bendra projekto „Specialaus plano rengimas dviračių takams-trasoms Rokiškio mieste ir rajone suformuoti“ pagal Lietuvos 2007-2013 metų ES struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas vertė – 16 tūkst. 028,07 Eur (55 tūkst. 341,71 Lt), iš jų 13 tūkst. 632,86 Eur (47 tūkst. 040,45 Lt) sudaro ES paramos lėšos, 2 tūkst. 404,21 Eur (8 tūkst. 301,26 Lt) – Rokiškio rajono savivaldybės administracijos lėšos.
Projekto metu parengtas dviračių takų-trasų Rokiškio mieste ir rajone specialusis planas, suteiksiantis galimybę sistemingai plėtoti dviračių takų-trasų infrastruktūrą Rokiškio mieste ir rajone. Šio projekto tikslas – užtikrinti sistemingą ir darnų Rokiškio rajono vystymąsi bei racionalų teritorijų ir kitų išteklių panaudojimą.
Specialiojo plano parengimas leis plėtoti dviračių takų-trasų infrastruktūrą Rokiškio mieste ir rajone, rengti bei finansuoti trasų įrengimo projektus. Projektas prisidės prie geresnės poilsio ir laisvalaikio infrastruktūros rajone kūrimo.
Be planų nebus darbų…
Dviračiams neabejingi rokiškėnai tikino, kad pažintinio turizmo plėtrai rajone reikėtų skirti daugiau dėmesio. Anot J. Kalibataitės, Rokiškio krašto privalumai dažnai atskleidžiami būtent per rekreacinės infrastruktūros objektus.
Remiantis sudarytu planu, įrengti dviračių takai rokiškėnams tarnaus kaip galimybė aktyviai ir turiningai praleisti laisvalaikį. Tuo tarpu miesto svečiams tai bus pažintinio turizmo sistema, kurios metu galės grožėtis Rokiškio krašto gamtos bei kultūros savitumais.
Specialiuoju planu suformuotas rišlus Rokiškio rajono dviračių trasų tinklas užtikrins ne tik dviratininkų kasdienio susisiekimo patogumą, bet ir sudarys galimybes formuoti pačius įvairiausius dviračių maršrutus, pritaikytus įvairaus pajėgumo ir poreikių turistams.
Specialusis planas parengtas remiantis anksčiau parengtų teritorijų planavimo dokumentų sprendinių pagrindu, iš seniūnijų surinkus duomenis apie turistų lankomiausius objektus bei atsižvelgus į rajono gyventojų siūlymus.
Bendras dviračių trasų ilgis – 239,7 km
Šiuo specialiuoju planu siūlomos 8 dviračių trasos-takai patraukliausiais maršrutais.
1 trasa: 24,4 km ilgio dviračių trasa Rokiškis – Pandėlys.
2 trasa: jungia Regioninę ir Nacionalinę dviračių trasas Rokiškis – Čedasai, trasos ilgis – 5,8 km.
3 trasa: Rokiškis – Lukštai – Juodupė – Onuškis – Ilzenbergas, Juodupė – Paduobio poilsiavietė, trasos ilgis – 31,8 km.
4 trasa: Kazliškis – Panemunėlio gelež. st. – Kamajai, trasos ilgis – 30,4 km.
5 trasa: Rokiškis – Rokiškio rajono riba (kelias į Kupiškį), trasos ilgis – 20 km.
6 trasa: Kamajai – Salos – aplink Dviragio ežerą – Duokiškis, trasos ilgis – 37,7 km.
7 trasa: Laibgaliai – Lašai – Kriaunos – Sartų ežero pakrantė (Bobriškio k.), trasos ilgis – 36,6 km.
8 trasa: Rokiškis – Jūžintai – Kamajai, trasos ilgis – 32,2 km.
Remiantis projekto metu sudarytu dviračių takų planu, minti pedalus rokiškėnai galės ir pačiame mieste. Jų patogumui numatyta įrengti beveik 21 km (20,8 km) ilgio dviračių trasą, kuri driektųsi Pandėlio – Kalnų – Sporto – Kęstučio – S. Dariaus ir S. Girėno – Topolių – Juodupės – Nepriklausomybės a. – Mėtų – Pievų – Tyzenhauzų – Kauno – Aušros – Ąžuolų – Perkūno – Taikos – Vilties – Panevėžio – P. Cvirkos – Stoties – Vilties gatvėmis.
Bendras dviračių trasų ilgis sieks 239,7 km.
Artūras DILYS
Dviračių sporto entuziastas
Kiek man teko matyti savivaldybės planus, jie tikrai tinkamai parengti. Kai ateityje jie bus įgyvendinti praktiškai, galėsime džiaugtis naujais ir kokybiškais takais. Mano nuomone, mieste esančių dviračių takų neužtenka. Jeigu jau ryžaisi minti pedalus, tai ir reikia minti. Dabartiniai takai – trumpi, jais gera pasivažinėti… vaikams. Aš važiuoti dviračiu renkuosi kitus kelius, ne mieste. Rokiškyje galbūt geriausias būtų S. Dariaus ir S. Girėno gatvėje esantis naujas dviračių takas, bet… jo viduryje stovi elektros stulpai. Vis tiek tenka važiuoti keliu. Be abejo, tai nėra taip saugu, kaip važiuoti specialiai įrengtais takais. Įrengus tinkamus dviračių takus, tikiu, atsirastų daugiau žmonių, norinčių aktyviai praleisti laisvalaikį. Juk kai yra sąlygos ir čempionai užauga.
Algimantas ŠABLINSKAS
Dviračių sporto entuziastas
Miesto dviračių takais aš nevažinėju. Labai gaila, tačiau čia nėra kur važiuoti. Būtent dėl to pasivažinėjimams renkuosi tas vietas, kur vieškeliais galima įveikti ilgus atstumus. O ką daryti? Bet kuris miestelėnas, nors kartkartėmis važiuojantis dviračiu, pritartų mano žodžiams. Dviračių takų niekada neužteks, čia ne Šveicarija, kur dviratininkams skirta infrastruktūra puikiai išvystyta. Gal ateityje, kai žmonių gyvenimas pagerės, atsiras ir trasos dviratininkams. O kol laukiam, ieškom išeičių. Aš nesibaiminu ir keliu važiuoti. Pasirenku tokius, kur nejudrus eismas. Be abejo, geriau būtų važiuoti specialiu taku.
GR inform.